Fitness Seller

niet afvallen maar opzoek naar een perfecte voeding

Morrie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
56kg
Hallo,

Ik ben al een tijdje begonnen met trainen van buikspieren en met name squatten. Ik weeg van mezelf 52 kilo maar heb hele brede heupen en wil dus meer bil spieren kweken. Ik wil graag weten wat voor voeding bij deze training past.

ik niet wil afvallen, maar ook niet heftig aankomen omdat ik snel last heb van striemen.

wie kan mij helpen?

:)

52 kilo en brede heupen. Dan moet er niet veel vlees op zitten denk ik zo.

In ieder geval is squatten een uitstekende oefening. Natuurlijk kun je het beste je hele lichaam trainen met een uitgebalanseerd schema. Ik veronderstel dat je een beginner bent, dus ik raad je aan te beginnen met een full-body schema. Starting Strength van Mark Rippetoe is een voorbeeld van een prima beginnersschema.

Wat betreft je voeding:

- eet je meer dan je nodig hebt (onderhoud), dan kom je aan.
- eet je minder dan je nodig hebt (onderhoud), dan val je af.

Voor spieropbouw is het van belang dat je meer eet dan je nodig hebt. In deze fase (bulk) zul je ook altijd wat vet erbij krijgen. Als je een cleanbulk aanhoudt, zal het beperkt blijven.

Als je jezelf te vet vindt worden, kun je beginnen met cutten. Je doel wordt dan vet-verlies met behoud van spiermassa.

Probeer dus niet 2 doelen tegelijk te bewerkstelligen, dat is verre van optimaal. Sowieso is het niet mogelijk spiermassa op te bouwen als je niet boven je onderhoud eet. Dit kan alleen even in de beginnersfase, maar is verre van optimaal.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
52 kilo en brede heupen. Dan moet er niet veel vlees op zitten denk ik zo.

In ieder geval is squatten een uitstekende oefening. Natuurlijk kun je het beste je hele lichaam trainen met een uitgebalanseerd schema. Ik veronderstel dat je een beginner bent, dus ik raad je aan te beginnen met een full-body schema. Starting Strength van Mark Rippetoe is een voorbeeld van een prima beginnersschema.

Wat betreft je voeding:

- eet je meer dan je nodig hebt (onderhoud), dan kom je aan.
- eet je minder dan je nodig hebt (onderhoud), dan val je af.

Voor spieropbouw is het van belang dat je meer eet dan je nodig hebt. In deze fase (bulk) zul je ook altijd wat vet erbij krijgen. Als je een cleanbulk aanhoudt, zal het beperkt blijven.

Als je jezelf te vet vindt worden, kun je beginnen met cutten. Je doel wordt dan vet-verlies met behoud van spiermassa.

Probeer dus niet 2 doelen tegelijk te bewerkstelligen, dat is verre van optimaal. Sowieso is het niet mogelijk spiermassa op te bouwen als je niet boven je onderhoud eet. Dit kan alleen even in de beginnersfase, maar is verre van optimaal.

Succes.
Bedankt!

ja het enige waar vlees op zit is mijn achterkant haha!

heel erg bedankt voor je reactie daar heb ik veel aan.

wat is verstandig om te eten? om de twee uur gezonde voeding zoals ei etc?

Voor een vrouw is dat wel de juiste plek natuurlijk. :)

Meer dan om de 3 uur eten heeft geen extra voordelen in de bulk. Ik persoonlijk zou om de 3 uur eten. Zorg in ieder geval voor een dierlijk eiwit-product om de 3 uur (vlees, vis, eieren, melk, whey, kwark, etc.).

Verder kun je de maaltijden aanvullen met koolhydraatproducten (vooral raadzaam voor en vooral NA de training) (denk aan: zilvervliesrijst, volkorenbrood, havermout, brinta, etc.)

Daarnaast zul je ook de nodige vetten binnen moeten krijgen, deze kun je ook toevoegen aan je maaltijden (rondom je training zou ik de vetten een beetje beperken) (denk aan: ongezouten noten, visolie, lijnzaadolie, olijfolie, vette vis, etc.)

Als laatste moet je natuurlijk ook je groentes (en dus vitamines) binnenkrijgen. Eet bij verschillende maaltijden je groentes.

Uiteindelijk is het de bedoeling om in de bulk boven je onderhoud uit te komen en in de cut onder je onderhoud.

Kijk verder even in de stickies hier op het forum. De stickies helpen je ook goed op weg.

echt super bedankt voor de tips! dit gaat me echt helpen!
vanmiddag maar meteen boodschappen doen :D

super bedankt iedereen

Succes ermee.

En natuurlijk verwachten we over een paar jaar before & after foto's. :P

dankjewel!

ja doe ik dat komt zeker goed :D

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven