MuscleMeat

Niet gemaakt voor bodybuilding

Weleens bij de dokter langs geweest? Je stats zijn wel bijzonder laag voor een jaar trainen met 4000kcal voedsel per dag. Misschien een erg laag testosterongehalte?

Weleens naar de sportfysio geweest voor je onderrug? En waarom door blijven gaan met squats, dl en bb row?

Wat is er eigenlijk mis met kip eten?

Zou niet weten hoe, maar ik hoop toch dat je het plezier weer terug vind om te trainen.
Iets opgeven wat je graag doet is echt niet fijn.
Zoals eerder gezegd, je doelen niet te hoog stellen en wellicht vind je een manier om met je blessuregevoeligheid om te gaan.
Laat je koppie niet hangen.. Succes!

Gewoon keihard knallen:D

Volgens mij loop je te hard van stapel.
Als je blesures zo hevig worden dat je daardoor niet kan trainen dan heb je niet genoeg naar je lichaam geluisterd. Zodra je iets k*t voelt doen dan moet je je gelijk daarop aanpassen. Niet stoppen met trainen maar veel herhalingen met veel gewicht zodat het weer goed kan herstellen. Streef niet alleen naar bodybuilding. Fitness zelf is ook gewoon lekker om te doen. Je kan je energy, stress erin kwijt. Het houd je in vorm en in combinatie met goed eten houd het je gezond. Ik zou gewoon doorgaan en genieten van elke laatste sets die je eruit probeert te knallen. Veel succes ermee man!

ik vind je overgang op je profiel van vroeger naar nu anders best wel netjes, zeker wetende dat je zo moeilijk aankomt.

Mijn tip zoals bij alles wat je als hobby doet: het moet plezierig blijven, onwijs veel moeite moeten doen haalt (zoals je ziet) je motivatie naar beneden waardoor je training ook minder goed is. Probeer het eens een tweetal maand te doen met passie zoals je het aanvoelt, zonder teveel nadenken, vergelijken en meten. Als je toch zo moeilijk gained, zal het toch niet veel maken volgens jouw logica.

Een oud lid hier op het forum had een soort gelijk iets. Hij is toen op een gegeven moment veel lichter gaan trainen, en alles enorm langzaam uitvoeren. Op die manier kon hij blessurevrij blijven en massa aanzetten.
Misschien is dat nog iets om te proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Een oud lid hier op het forum had een soort gelijk iets. Hij is toen op een gegeven moment veel lichter gaan trainen, en alles enorm langzaam uitvoeren. Op die manier kon hij blessurevrij blijven en massa aanzetten.
Misschien is dat nog iets om te proberen.

Thanks voor de tip;) Ik ben nu in een ander zeurtopic aan de gang en ik ga maandag nog even langs de dokter om wat waardes te laten meten.

Wat vooral veel helpt is idd langzamer trainen en dat is vooral in de negatieve fase, dat ik het allemaal wat gecontroleerder ga uitvoeren.

Maar er wordt aan gewerkt:)

Ik ben ook ecto man, heb 1 topic met voor en na foto´s!
heb hetzelfde gehad! maar doorzetten doorzetten doorzetten! je ziet duidelijk verschil bij je foto´s dus keep on going man! er komt een dag dat je denkt **** HEY, wat ben ik blij dat ik door ging!

Niet eerder ontdekt dat je een log had. Ga je volgen !

ga naar een sportfysio(geen normale, die begrijpen er niks van) en als je niet aan je kcals komt neem dan chocomel,melk(halfvolle/volle) dit gaat zo makkelijk naar binnen.
wat bij mij hielp als ik geen honger meer had: 250g kwark met 500ml melk in een megashaker, dit drink je zo weg en je pakt extra kcals met de melk.
verder succes ik hoop dat je volhoud

Ik ben ook ecto man, heb 1 topic met voor en na foto´s!
heb hetzelfde gehad! maar doorzetten doorzetten doorzetten! je ziet duidelijk verschil bij je foto´s dus keep on going man! er komt een dag dat je denkt **** HEY, wat ben ik blij dat ik door ging!

Thanks, ik zal ff je topic bekijken:)

Niet eerder ontdekt dat je een log had. Ga je volgen !

hahaha kl***zak:p

ga naar een sportfysio(geen normale, die begrijpen er niks van) en als je niet aan je kcals komt neem dan chocomel,melk(halfvolle/volle) dit gaat zo makkelijk naar binnen.
wat bij mij hielp als ik geen honger meer had: 250g kwark met 500ml melk in een megashaker, dit drink je zo weg en je pakt extra kcals met de melk.
verder succes ik hoop dat je volhoud

Mijn rug is inmiddels een heel stuk beter geworden, zo nu en dan nog een zeurend/verdovend gevoel maar niet hinderlijk meer. Ik ben nu bezig om te eten met afleiding. Dan ga ik ff een potje gamen en dan verdwijnt het eten voordat ik het weet. Thanks though.

Zorg dat op je bureau altijd kom met nootjes staat, snickers ligt of gewoon chocola(met nootjes). Dat je dan vanzelf gaat vreten als je gaat gamen enzo. Als je niet aankomt.....gewoon alles vreten dan maar :P

Zorg dat op je bureau altijd kom met nootjes staat, snickers ligt of gewoon chocola(met nootjes). Dat je dan vanzelf gaat vreten als je gaat gamen enzo. Als je niet aankomt.....gewoon alles vreten dan maar :P

Aankomen lukt nu wel nu ik tijdelijk niet meer werk. Beetje zitten de hele dag en ik kom met +-3000kcal een kilo'tje per maand bij. Ik zou dan meer dan 1000kcal per dag verbranden op mijn werk, dat is best goede cardio denk ik dan.:D

Zoals al vaker is aangehaald in dit topic, is BB vooral een strijd met jezelf en is afhankelijk van elk lichaam, maar wel mogelijk met elk lichaam en dus ook met het jouwe. Ik ben zelf ook al een tijd bezig en ben ook nog geen reet aangekomen, maar nu begint het eindelijk een beetje te komen en dat is vooral het gevolg van een verandering in mijn mindset: om mijn lichaam te veranderen, moet ik ook mijn levensstijl veranderen. Geen flauwe excuses meer, maar er gewoon voor gaan en dan komen die resultaten gegarandeerd.

Post je eetschema is de voedingssectie en je trainingsschema in de specifieke sectie en er zullen genoeg mensen met voldoende ervaring je willen helpen. Luister ernaar, maar bovenal, luister naar je lichaam en besef dat je zelf moet veranderen, als je wilt dat je lichaam verandert...

Een hoop motiverende post van iedereen :)

Na al die posts heb ik er weer wat vertrouwen in maar ik heb alweer langer als een jaar geen fatsoenlijke training gehad terwijl ik constant ermee bezig ben.
Het is heel irritand dat je met alle energie en motivatie gaat beginnen met trainen en als je dan tijdens de warm-up voor de zoveelste keer je rug knakt dat je weer gelijk moet stoppen of nog een enkele oefening kan voltooien. Bijna elke oefening waarbij je je onderrug moet aanspannen doet pijn en heb er enkele dagen tussen zitten wanneer dat niet zo is. En vorige week schoot het in mijn nek en moest gelijk mijn training stoppen omdat het enorme pijn deed, nu ga ik gister weer trainen en gelijk bij het eerste setje pull-up knalt het er weer keihard in en moet je weer stoppen terwijl het in je kop wel wil. Het is vooral frustrerend dat ik op mijn 18e een stuk groter en sterker was dan nu op mijn 23ste terwijl ik er toen geen **** aan deed.

ma : benen
di : borst-kuiten
wo : rust
do : rug
vr : rust
za : armen-schouders
zo : rust

Ik heb dit de laatste weken afgewisselt met alleen grote spiergroepoefeningen. Deed hierbij alleen incline+flat bench, sitting+standing calve raise en squats, deadlifts en bend over row.
Dit dan verdeeld over 2 dagen en dan 2x per week.

Ik heb geen eetschema maar ik weet wat ik op een dag eet en heb ook bijna alles wat ik eet uitgerekend en in een lijst gezet en doe dan enkele keren per week aan het einde van de dag alles bij elkaar oprekenen. Het probleem is dat ik het vaak niet volhoud omdat ik 4000kcal clean naar binnen werk op een dag dus geen patat of zo.

Ik zal een voorbeeldje maken van wat ik bijv. gister heb gegeten

-kwark 250gram 125kcal
-shake eiwit en haver 490kcal
-2 broodjes pindakaas + 1 broodje worst 424kcal

-3 broodjes pindakaas 435kcal

-4 broodjes 312kcal
-blik tonijn 150kcal

Avond eten niet berekend maar minimaal : 500kcal

-2 broodjes worst 268kcal
-2 broodjes kaas 212kcal

-bolletje knakworst 250kcal
-banaan 130kcal

-shake met eiwit en haver 490kcal
-250 gram kwark 125kcal
_________
3911kcal

Drink verder 2liter water verspreidt over de dag.

Dit is ook wel een goed schema opzich denk ik maar ik heb vaak dagen ertussen zitten dat ik het echt niet red, zelfs proppen helpt niet en op een enkele dag dan zit ik er weer 500kcal boven.

Het is niks trouwens voor mij om zo'n huiltopic aan te maken maar ik was het gewoon zo zat gister dat ik ff niet meer helder kon nadenken. Maar nogmaals bedankt voor de reacties:cool:

vervang 2 liter water met 2 liter volle melk en je hebt 1300 kcal extra. en stap af van dat split schema en ga drie maal in de week squatten, vb een SS template

Ik heb precies hetzelfde als jij ;) Bij het eten van 7000Kcal cleanbulk ging ik als een speer groeien kan ik je vertellen :)

ALs je niet groeit en veel blessures krijgt, denk ik persoonlijk aan 3 dingen:
- Herhaling, herhaling, herhaling en geduld.
- Meer vreten.
- Betere vorm aannemen.

Vorm houden is het lastigste dat er is, als je eens alleen kijkt naar hoe je goed benchpressed zonder schouders te gebruiken, goed naar achteren te trekken die schouderbladen, een kleine arc te maken, benen te plaat.... ahh you get it :)

Ik zou daar beginnen!

Mensen praten hier over 5 tot 7k aan kcals? Dit krijg je nooit op met schone voeding man..wat een onzin.

Overigens wel goede motivatie teksten van sommige mensen, ik kan het alleen maar beamen.

Lage gewichten, goede vorm, veel rust en veel geduld.

Terug
Naar boven