MuscleMeat

Niet gemaakt voor bodybuilding

Mensen praten hier over 5 tot 7k aan kcals? Dit krijg je nooit op met schone voeding man..wat een onzin.

Overigens wel goede motivatie teksten van sommige mensen, ik kan het alleen maar beamen.

Lage gewichten, goede vorm, veel rust en veel geduld.

12 maaltijden per dag zat toch echt wel aan de 7000Kcal ;) Of wil je aan mijn coach twijfelen? denk niet dat het haar uitmaakt wat je zegt als ex wereld kampioene.
En clean was het echt wel trust me.

12 maaltijden per dag zat toch echt wel aan de 7000Kcal ;) Of wil je aan mijn coach twijfelen? denk niet dat het haar uitmaakt wat je zegt als ex wereld kampioene.
En clean was het echt wel trust me.

Zelfs al was ik het zelf zou ik nog twijfelen.

7k aan eten........

Zelfs al was ik het zelf zou ik nog twijfelen.

7k aan eten........

Ik ben er ziek van geworden, en heb de afsluiting van maag/slokdarm helemaal verrot gegeten..
Dat was gedeelte van de periode dat ik ziek was, gelukkig zelf weer hersteld.. heb er wel veeeel gewicht aan moeten inleveren.. 83KG terug naar 68KG.....

Dus buiten het feit dat het wel lukte, was het bizar veel en had ik beter moeten nadenken.. clean is ook niet alles... als je een beetje junk erdoorheen doet kom je aan dezelfde KCAL..

Dus tot zover ben ik het zeker met je eens.. mijn huisarts vond het ook belachelijk (Maar wat vinden die niet van BB)
Ben gelukkig weer helemaal de oude en in de running :) En ik ga die 12 maaltijden never nooit meer op die manier doen..

Ik ben er ziek van geworden, en heb de afsluiting van maag/slokdarm helemaal verrot gegeten..
Dat was gedeelte van de periode dat ik ziek was, gelukkig zelf weer hersteld.. heb er wel veeeel gewicht aan moeten inleveren.. 83KG terug naar 68KG.....

Dus buiten het feit dat het wel lukte, was het bizar veel en had ik beter moeten nadenken.. clean is ook niet alles... als je een beetje junk erdoorheen doet kom je aan dezelfde KCAL..

Dus tot zover ben ik het zeker met je eens.. mijn huisarts vond het ook belachelijk (Maar wat vinden die niet van BB)
Ben gelukkig weer helemaal de oude en in de running :) En ik ga die 12 maaltijden never nooit meer op die manier doen..

Eet je dan nog altijd 7k cals?
Respect als je 7k op een dag binnenkrijgt! Hoe doe je dat dan ivm werk, school?

Dat zou elk uur een maaltijd van 800kcal betekenen?

OT ik zag hier mensen low t suggereren, als dat zo was zou hij op z'n minst veel vet gainen op 4000kcal, dus dat is het niet..
Zelf denk ik k*t genetics qua voedingvertering - verwerking?

Gwn veel eten imo, meer dan anderen dan, is k*t maar als je dit echt wilt moet je ervoor gaan!

Laatst bewerkt:
Eet je dan nog altijd 7k cals?
Respect als je 7k op een dag binnenkrijgt! Hoe doe je dat dan ivm werk, school?

Dat zou elk uur een maaltijd van 800kcal betekenen?

Dat klopt ongeveer ja :) Ik heb stage gelopen bij een Animatiebedrijf genaamd NMTRIX, en daar kon ik de hele dag eten..
Als je dan bakken rijst met kip hebt en tijdens het maken van 3D modellen steeds een hap neemt, dan heb je het niet eens meer door.

In de trein heenweg was 2,5 uur non stop vreten, 8,5 uur werken non stop vreten en trein terug, avond trainen, en voor slapen gaan nog een laatste maaltijd.

Ging hard :) maar ik zeg het eerlijk, het is geen leven!! 6x per dag naar de plee gaan is ook niet alles!

Dat klopt ongeveer ja :) Ik heb stage gelopen bij een Animatiebedrijf genaamd NMTRIX, en daar kon ik de hele dag eten..
Als je dan bakken rijst met kip hebt en tijdens het maken van 3D modellen steeds een hap neemt, dan heb je het niet eens meer door.

In de trein heenweg was 2,5 uur non stop vreten, 8,5 uur werken non stop vreten en trein terug, avond trainen, en voor slapen gaan nog een laatste maaltijd.

Ging hard :) maar ik zeg het eerlijk, het is geen leven!! 6x per dag naar de plee gaan is ook niet alles!

Ja idd respect!
Vreet je dan nu nog altijd 7k? Of vrat je toen zwaar boven je onderhoud?

Ja idd respect!
Vreet je dan nu nog altijd 7k? Of vrat je toen zwaar boven je onderhoud?

Neenee ik ben een heel jaar ziek geweest, sinds december 2011 (Flex Cup) ben ik ziek geweest en ben nu pas 2 weken weer goed bezig..
Mijn voeding is nu zeer zeker niet goed aangepast echter kom ik wel aan omdat ik gewoon blijft vreten..
Ondertussen wel van 83KG BW naar 68 gegaan, en terug naar 72KG..

Heb weer een lange weg te gaan maar musclememory doet de helft :) Zodra ik weer echt ga vreten, ga ik het niet meer helemaal clean doen want die KCAL krijg je met een beetje dirty voedsel er ook wel doorheen, en je verkloot je maag niet :P

Niet echt advies, maar misschien heb je hier iets aan;

Wat mij heeft geholpen is beginnen met starting strength met letterlijk 30% van je huidige 5-8rep max. Wekelijks 2.5kg op lowerbody of desnoods 1.25. Upperbody 1.25, desnoods per 2 weken.

Verder maximale focus op techniek en zorgen voor een goede warming up (niet alleen een stukje fietsen oid maar ook foam rollen, dynamic werk en stretches).

Niet opgeven man. Als powerlifters kunnen terugkomen na spier scheuren, gebroken ribben en los hangende rotatorcuffs, dan kan jij dit ook overwinnen.
Dit is echt een goede tip. Doe dit en vreet wat er op je pad komt (clean of niet), je zal elke training progressie maken en daardoor ook weer lol in het trainen krijgen. Verder ook niet zo whinen. Iedereen hier die serieus traint heeft altijd wel ergens last van.

Een hoop motiverende post van iedereen :)

Na al die posts heb ik er weer wat vertrouwen in maar ik heb alweer langer als een jaar geen fatsoenlijke training gehad terwijl ik constant ermee bezig ben.
Het is heel irritand dat je met alle energie en motivatie gaat beginnen met trainen en als je dan tijdens de warm-up voor de zoveelste keer je rug knakt dat je weer gelijk moet stoppen of nog een enkele oefening kan voltooien. Bijna elke oefening waarbij je je onderrug moet aanspannen doet pijn en heb er enkele dagen tussen zitten wanneer dat niet zo is. En vorige week schoot het in mijn nek en moest gelijk mijn training stoppen omdat het enorme pijn deed, nu ga ik gister weer trainen en gelijk bij het eerste setje pull-up knalt het er weer keihard in en moet je weer stoppen terwijl het in je kop wel wil. Het is vooral frustrerend dat ik op mijn 18e een stuk groter en sterker was dan nu op mijn 23ste terwijl ik er toen geen **** aan deed.

ma : benen
di : borst-kuiten
wo : rust
do : rug
vr : rust
za : armen-schouders
zo : rust

Ik heb dit de laatste weken afgewisselt met alleen grote spiergroepoefeningen. Deed hierbij alleen incline+flat bench, sitting+standing calve raise en squats, deadlifts en bend over row.
Dit dan verdeeld over 2 dagen en dan 2x per week.

Ik heb geen eetschema maar ik weet wat ik op een dag eet en heb ook bijna alles wat ik eet uitgerekend en in een lijst gezet en doe dan enkele keren per week aan het einde van de dag alles bij elkaar oprekenen. Het probleem is dat ik het vaak niet volhoud omdat ik 4000kcal clean naar binnen werk op een dag dus geen patat of zo.

Ik zal een voorbeeldje maken van wat ik bijv. gister heb gegeten

-kwark 250gram 125kcal
-shake eiwit en haver 490kcal
-2 broodjes pindakaas + 1 broodje worst 424kcal

-3 broodjes pindakaas 435kcal

-4 broodjes 312kcal
-blik tonijn 150kcal

Avond eten niet berekend maar minimaal : 500kcal

-2 broodjes worst 268kcal
-2 broodjes kaas 212kcal

-bolletje knakworst 250kcal
-banaan 130kcal

-shake met eiwit en haver 490kcal
-250 gram kwark 125kcal
_________
3911kcal

Drink verder 2liter water verspreidt over de dag.

Dit is ook wel een goed schema opzich denk ik maar ik heb vaak dagen ertussen zitten dat ik het echt niet red, zelfs proppen helpt niet en op een enkele dag dan zit ik er weer 500kcal boven.

Het is niks trouwens voor mij om zo'n huiltopic aan te maken maar ik was het gewoon zo zat gister dat ik ff niet meer helder kon nadenken. Maar nogmaals bedankt voor de reacties:cool:
en als je broodjes eet, neem dan de bruine puntjes van de plus eens... 3 happen en ze zijn weg, maar wel 135kcal per broodje, excl beleg...

verder komt het verhaal erg bekend voor, ik ben nu 34 en nu pas sinds een jaartje of 4 blijft het gewicht aan mijn lijf plakken... behalve als ik niet train, dan teer ik volledig in... en dat is de laatste jaren regelmatig voorgekomen. maar uiteindelijk pakt het een keer, duurt alleen wat langer

ik heb dit zelf ook ongeveer. moet nu 6500kcal per dag naar binnen werken om alleen maar op mijn gewicht te blijven. gelukkig ben ik student en een goede eten daarom lukt dit mij nog wel. maar ik vrees ook dat ik niet (veel) meer kan groeien.

mijn stats zijn dan wel iets hoger dan die van jou.

mensen die zeggen dat 5000+ kcal per dag clean niet naar binnen te werken zijn is onzin. clean is idd moeilijker dan met fastfood enzo. maar het kan nog steeds hoor. zit zelf ook nagenoeg nooit boven de 6 maaltijden.

meesten hier eten hapjes ipv maaltijden

waarom per se "clean" eten. TS komt gewoon helemaal nix aan waarom zou hij dan angstig moeten zijn voor eventuele vetgains?

Een hoop motiverende post van iedereen :)

-kwark 250gram 125kcal
-shake eiwit en haver 490kcal
-2 broodjes pindakaas + 1 broodje worst 424kcal

-3 broodjes pindakaas 435kcal

-4 broodjes 312kcal
-blik tonijn 150kcal

Avond eten niet berekend maar minimaal : 500kcal

-2 broodjes worst 268kcal
-2 broodjes kaas 212kcal

-bolletje knakworst 250kcal
-banaan 130kcal

-shake met eiwit en haver 490kcal
-250 gram kwark 125kcal
_________
3911kcal

Hoop doet leven beste vriend. Ook al heb je een hoop tegenslag gehad, we kunnen de weegschaal kantelen als je dat tegengewicht aan inzet hebt.

Er staan nergens uren bij je maaltijden tevens de indeling van wanneer en hoeveel koolh/vetten/eiwitten per maaltijd. Daarnaast is het verstandig om voor en na je maaltijd je snelle koolhydraten te plaatsen in samenwerking met voldoende eiwitten.

WHEN YOU CAN NOT ADD BCAA'S OR EAA'S, YOU USE THE FOLLOWING SCHEDULE:

30 min. before exercise 0.2-0.3 g/kg whey

Directly before exercise 0.4 g/kg high glycemic carbs

Perhaps during exercise A 4-6% CHO solution (not so important for BBers)

Immediately following exercise 0.2-0.3 g/kg whey (If you're neurotic, you may choose to take the whey 20 min. before the end of the training and the carbs immediately following exercise)

20-30 min. following exercise 0.4 g/kg high glycemic index carbs

WHEN CUTTING THIS SCHEDULE WILL PREVENT MUSCLE LOSS:

30-60 min. before exercise 0.2-0.3 g/kg whey

Directly before exercise 5 g BCAAs

Immediately following exercise 5 g BCAAs

20-30 min. following exercise 0.2-0.3 g/kg whey

Wens je nog veel succes.

Hoop doet leven beste vriend. Ook al heb je een hoop tegenslag gehad, we kunnen de weegschaal kantelen als je dat tegengewicht aan inzet hebt.

Er staan nergens uren bij je maaltijden tevens de indeling van wanneer en hoeveel koolh/vetten/eiwitten per maaltijd. Daarnaast is het verstandig om voor en na je maaltijd je snelle koolhydraten te plaatsen in samenwerking met voldoende eiwitten.

WHEN YOU CAN NOT ADD BCAA'S OR EAA'S, YOU USE THE FOLLOWING SCHEDULE:

30 min. before exercise 0.2-0.3 g/kg whey

Directly before exercise 0.4 g/kg high glycemic carbs

Perhaps during exercise A 4-6% CHO solution (not so important for BBers)

Immediately following exercise 0.2-0.3 g/kg whey (If you're neurotic, you may choose to take the whey 20 min. before the end of the training and the carbs immediately following exercise)

20-30 min. following exercise 0.4 g/kg high glycemic index carbs

WHEN CUTTING THIS SCHEDULE WILL PREVENT MUSCLE LOSS:

30-60 min. before exercise 0.2-0.3 g/kg whey

Directly before exercise 5 g BCAAs

Immediately following exercise 5 g BCAAs

20-30 min. following exercise 0.2-0.3 g/kg whey

Wens je nog veel succes.

Timing van je eten doet er niet toe, bovendien heb je ook geen snelle suikers nodig na je training want je spierglycogeen voorraden zijn nog niet op.

OT:
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: Klote!
Laag gewicht, meer herhalingen, nog betere vorm en eten als de malle is denk ik het enige wat jou gaat helpen.
Doelen niet te hoog stellen, het demotiveert je als je ze niet haalt

• Topic Starter Topic Starter
Jongens, jullie vergeten dat dit al een oud topic is van vorig jaar. Het een en ander is al verbeterd sinds dien dus ik heb niet zo heel veel meer aan jullie tips ;)

Toch bedankt voor de moeite.

EDIT : Het eten gaat nu goed, zit nu op 68kg met hetzelfde vet% alleen wat meer vocht en ik zat vorig jaar op 60/61kg dacht ik.

Laatst bewerkt:
Timing van je eten doet er niet toe, bovendien heb je ook geen snelle suikers nodig na je training want je spierglycogeen voorraden zijn nog niet op.

OT:
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: Klote!
Laag gewicht, meer herhalingen, nog betere vorm en eten als de malle is denk ik het enige wat jou gaat helpen.
Doelen niet te hoog stellen, het demotiveert je als je ze niet haalt

hey jochem ff offtopic vraagje,

mij is verteld dat die suikers dus wel snel nodig zijn en ik neem dus ook altijd direct na t sporten druivensuiker zo'n 30gr.

kan je mij t misschien uitleggen hoe dit zit? Zou chill vinden als je de moeite zou willen doen

hey jochem ff offtopic vraagje,

mij is verteld dat die suikers dus wel snel nodig zijn en ik neem dus ook altijd direct na t sporten druivensuiker zo'n 30gr.

kan je mij t misschien uitleggen hoe dit zit? Zou chill vinden als je de moeite zou willen doen

Check je pm;)

---------- Post toegevoegd Tue 12 Feb 2013 om 17:19 ----------

Jongens, jullie vergeten dat dit al een oud topic is van vorig jaar. Het een en ander is al verbeterd sinds dien dus ik heb niet zo heel veel meer aan jullie tips ;)

Toch bedankt voor de moeite.

EDIT : Het eten gaat nu goed, zit nu op 68kg met hetzelfde vet% alleen wat meer vocht en ik zat vorig jaar op 60/61kg dacht ik.

Hoe staat het met de tests van test, serotine etc?

Ben vanmorge nog gegaan.
De testosteron test was niet nodig volgens haar. Dat zijn nogal uitgebreide testen zij ze en niet nodig omdat ze zag dat ik een ''volle'' baard had en ze doen die tests alleen als er bijv. achterstand in ontwikkeling is van je lichaam en verder niet.

Voor de rest heeft ze een stuk of 7 dingen aangekruist die te maken kan hebben met je gemoedstoestand zoals vitamine d en zink dacht ik, de rest heb ik niet meer onthouden. Ze zij wel dat ze ook een soort test deden waarbij ze je schildklier controleren. Over 2 dagen kan ik bellen voor de uitslag.

Ben vanmorge nog gegaan.
De testosteron test was niet nodig volgens haar. Dat zijn nogal uitgebreide testen zij ze en niet nodig omdat ze zag dat ik een ''volle'' baard had en ze doen die tests alleen als er bijv. achterstand in ontwikkeling is van je lichaam en verder niet.

Voor de rest heeft ze een stuk of 7 dingen aangekruist die te maken kan hebben met je gemoedstoestand zoals vitamine d en zink dacht ik, de rest heb ik niet meer onthouden. Ze zij wel dat ze ook een soort test deden waarbij ze je schildklier controleren. Over 2 dagen kan ik bellen voor de uitslag.

Tsjonge, wat een achterlijk wijf. Als jij om een testosterontest vraagt hoor je dat gewoon te krijgen. Dat is hetzelfde wat jou eerder overkomen is, dat je nog nooit fysiek getest bent en meteen naar de psychiater gestuurd bent. Bovendien is baardgroei mogelijk met low test...

Ik zou het zeker alsnog laten testen, het zekere voor het onzekere

Ik krijg over 2 weken de uitslag van de psychiater en over 2 dagen de uitslag van het bloedonderzoek. Maar ik zal daarna nog even kijken.

Misschien inspirerende video voor je,

[vid]https://www.youtube.com/watch?v=yJp5paK1OJA[/vid]

Terug
Naar boven