MuscleMeat

niet naar de sportschool durven

nitropentazol

Novice
Waardering
2
Lengte
1m68
Massa
65kg
IK denk dat dit een mentaal gezondheidsprobleem is, en het beter voor mijn gehele gezondheid zou zijn als ik er geen last van had!
Ik ga al naar een psychiater, maar hebben jullie specifiek hiervoor goede tips?

Ik ben al wel in sportscholen geweest, maar zeker als ik niet in vorm ben kost het veel moeite! Die ik liever in het trainen zelf steek! Maar ik schaam me kapot voor mijn lichaam en mijn prestaties en word ook nog eens gek van al die spiegels...

met iemand gaan die je kent en schijt hebben aan alles.

als je stats kloppen denk ik dat je zwaar overdrijft met je schaamte.

iedereen is ergens begonnen, niets van aantrekken en het lichaam dat je graag zou willen in je achterhoofd houden.

mocht het echt niet lukken kan je nog altijd een kleine homegym beginnen ;)

Ga samen met een lelijk dik wijf trainen, zo val jij niet op :D

Als je niet durft moet je ook niet gaan, gewoon lekker thuis blijven hangen met een zak chips.

ps. OT, schijt aan de rest en lekker nergens wat van aan trekken.

Laatst bewerkt:
Iedereen is er om wat aan zn lichaam te veranderen.
En ik vraag me ook regelmatig af wat anderen van me denken. De realiteit is dat die anderen zich weer afvragen wat jij van hen denkt.

Als dat je stats zijn dan is er zeker niemand die ook maar 1 sec vreemd opkijkt.

Its all in your head.

Ik ben al wel in sportscholen geweest, maar zeker als ik niet in vorm ben kost het veel moeite! Die ik liever in het trainen zelf steek! Maar ik schaam me kapot voor mijn lichaam en mijn prestaties en word ook nog eens gek van al die spiegels...

ach als ik zie wat voor figuren er tegenwoordig in de sportschool rondlopen hoef je je nergens voor te schamen.... de meeste mensen die bij de sportschool komen zijn niet in shape maaar komen er juist om het ooit wel te zijn :p

Ik heb het ook gehad en eerlijk gezegd is er denk ik maar 1 manier en dat is toch gewoon gaan en je ding doen. Eerst kost het wat moeite maar het went wel en voor je het weet ben je er niet meer weg te slaan.

Wat het misschien wel wat makkelijker maakt om te wennen is wat leuk contact zoeken als je er heen gaat, even hoi zeggen bij de balie of vraag iemand (medewerker?) om wat hulp bij een oefening ofzo. Dan merk je beter dat mensen gewoon op je reageren en het allemaal wel meevalt.

Als je samen met iemand kunt gaan is dat natuurlijk zeker aan te raden, zelfs al ga je geheel anders trainen even samen opwarmen ofzo en samen reizen maakt het misschien wat makkelijker.

Ik schaam me ook elke keer kapot, maar meer voor die superdudes die ecto style elke oefening vernken en grootpraat hebben.

Probeer anders eens met oordopjes te gaan trainen, muziek op die je chill vindt. Kun je je beter afsluiten

• Topic Starter Topic Starter
haha! mijn stats kloppen, met kleren aan na het eten! heb het net gecontroleerd, want om eerlijk te zijn had ik me al heel lang niet gewogen en op de gok wat ingevuld! maar zulke stats zeggen niet zoveel he! (behalve dat ik niet aan "OBESE" kan meedoen.)

maar het is natuurlijk wel waar dat anderen er ook zijn om aan hun lichaam te werken en meestal niet omdat het al perfect is. Dat wil ik nog wel eens vergeten.

wat die ecto's betreft ik zie ze ook wel eens, maar vaak tillen ze nog meer dan ik dus kan ik me ten opzichte van hun zelfs ook al niet goed voelen over mezelf:o alleen dat ik de oefeningen beter uitvoer daar kan ik me dan nog min of meer goed over voelen:rolleyes: maar alles bij elkaar genomen kan ik maar beter helemaal niet op ze letten...

Problem solved.

tumblr_lhpskuNHt51qe6aqro1_400.jpg

Man als je een maandje/2maand goed bezig bent, eet en trained als een beest dan heb je zowieso al grote vooruitgang geboekt. Niet mee inzitten en BEUKEN

Tis een vrouw guys

Klinkt misschien hard maar stel je niet zo aan.. Ik woog 96-98KG toen ik midden in mijn eerste jaar met trainen een tijd stopte, had alle moed verzameld en toch weer begonnen trainen met mijn toen nog k*t fysiek. Weinig mensen in de gym wouden toen met mij omgaan, maar ik had gewoon schijt en bleef door knallen. Nu, na een tijd lang knallen is het juist andersom, kan niet eens meer fatsoenlijk trainen omdat mensen mij steeds voor advies vragen, of samen willen trainen. Ook een paar gasten die toen nog een beter fysiek hadden dan mij, en mij kompleet negeerde, vragen mij nu juist voor advies, waarschijnlijk omdat ik ze na een paar maand al had ingehaald.

Waar woon je? Misschien wordt de drempel lager als je iemand kan vinden, die je de eerste trainingen het 1 of ander kan uitleggen. Iedereen moet ergens beginnen, houdt dat in je achterhoofd.

Wat is je motivatie om te trainen trouwens?

Niemand's mening is het waard om dat aan de kant te zetten toch? Dus misschien kun je daar ook wat drive uit putten om de juiste stappen te nemen.

Trek een jogginspak aan en niemand kan je figuur zien

Ik begon met 68kilo en ben 191 cm. Hoe denk je dat mijn figuur er uitzag? Ik heb scheit aan de rest. Sowieso als je serieus traint waardere bb-ers het. Dus geen reden voor te schame. Niemand is geboren met een riped out body.

je kunt ook niet heen gaan, en dan over een jaar denk je: "ah crap, als ik vorig jaar was begonnen was dan was ik 10 keer zo fit!".

gewoon heen gaan, iedereen komt naar de sportschool omdat ze aan hun lijf te werken net als jij :) je kunt ook thuis beginnen.

Terug
Naar boven