AndroidHealthClinic

Niet vruchtbaar?

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Waarderingen: Boca
Kan best. Ik denk alleen dat de meeste er te makkelijk overdenken. Op moment dat je vriendin zwanger wilt worden kan het verdomd lang lijken te duren voor je vruchtbaar bent. Als het dan nog steeds niet lukt heb je een hele zooi stress en dat is ook weer slecht.

Mensen moeten wel beseffen dat het net altijd maar vanzelf spreken is naar een paar blaten hcg....
Precies dit.

• Like
Waarderingen: GruX
Oké dit is nieuw voor me... ben je dan net zo vruchtbaar als dat je off zou zijn (en hersteld) ?
Ietsje minder. Waarschijnlijk ben je net zo vruchtbaar als je dat je volledig hersteld zou zijn als je het combineert met hMG of rFSH, maar dat weet ik niet zeker. Daar heb ik geen data van.

Met zelfde hcg/hmg blast als bv test op trt dosis?
Ik snap je vraag niet goed, maar je blijft gewoon vruchtbaar als je als vertrekpunt gewoon 100% gezond was daar beneden (en dus geen [subklinische] primair hypogonadisme had) en je tijdens je gehele kuur het 'standaard' hCG-protocol hebt gevolgd. Mocht je dat niet hebben gedaan kun je in de meeste gevallen binnen enkele maanden weer vruchtbaar worden met een hCG-blast, in de regel is dat 1000-3000 IU EOD, afhankelijk van wat zaken. Ik heb iemand volledig hersteld gezien na 5 jaar lang kuren in 10 weken tijd met een hCG-blast. (Deze persoon had enigszins onregelmatig hCG gezet tijdens de laatste paar jaar kuren, anders was het sneller gegaan.) Weet alleen niet of hij ook weer vruchtbaar was, maar dat zal ongetwijfeld wel gezien z'n testosteronproductie weer helemaal ok was. Heb daarnaast ook enkele anderen gehad die vruchtbaar waren na 3-4 maanden hCG blasten na lang (>1 jaar kuren). Erkennelijk, bij sommigen kan het langer dan een half jaar duren.

Ietsje minder. Waarschijnlijk ben je net zo vruchtbaar als je dat je volledig hersteld zou zijn als je het combineert met hMG of rFSH, maar dat weet ik niet zeker. Daar heb ik geen data van.

Ik snap je vraag niet goed, maar je blijft gewoon vruchtbaar als je als vertrekpunt gewoon 100% gezond was daar beneden (en dus geen [subklinische] primair hypogonadisme had) en je tijdens je gehele kuur het 'standaard' hCG-protocol hebt gevolgd. Mocht je dat niet hebben gedaan kun je in de meeste gevallen binnen enkele maanden weer vruchtbaar worden met een hCG-blast, in de regel is dat 1000-3000 IU EOD, afhankelijk van wat zaken. Ik heb iemand volledig hersteld gezien na 5 jaar lang kuren in 10 weken tijd met een hCG-blast. (Deze persoon had enigszins onregelmatig hCG gezet tijdens de laatste paar jaar kuren, anders was het sneller gegaan.) Weet alleen niet of hij ook weer vruchtbaar was, maar dat zal ongetwijfeld wel gezien z'n testosteronproductie weer helemaal ok was. Heb daarnaast ook enkele anderen gehad die vruchtbaar waren na 3-4 maanden hCG blasten na lang (>1 jaar kuren). Erkennelijk, bij sommigen kan het langer dan een half jaar duren.

Jup ik kan dit alleen maar bevestigen... hebje lang geen hcg gebruikt ga je ze nie terug brengen met de standaard 2 keer pw 500iu...

@Galen wil jij hcg bij mij injecteren?:$

Dus als je geen HCG protocol hebt gebruikt gedurende kuur zou je het beste 3-4 maanden kunnen blasten met een HCG dosis van pak en beet 1500iu EOD? Worden de LH-receptoren dan niet overgestimuleerd, of is dit nog een bepaalde acceptabele grens? En blijf je ook vruchtbaar met dit protocol gedurende een trt?

Heb zojuist een thuis test gedaan van "sperm ok" en ben volgens die test onvruchtbaar.

Zo'n thuis test is waardeloos. Doe eens een Google search, en ik spreek ook uit eigen ervaring, je leest daar toch heel wat negatieve ervaringen over. Wij waren bezig om zwanger te raken en ik heb toen ook zo'n thuis test gedaan, bleek ik onvruchtbaar te zijn. Ik dacht als het volgende maand nog niet raak is laat ik mijn sperm wel testen. Maand later, vriendin zwanger.

Ik snap ook niet waarom je op basis van zo'n thuis test die ook een lage betrouwbaarheid heeft ineens allerlei spullen zou gaan liggen nemen. Doe dit alleen als je een betrouwbaar resultaat hebt, en dat heb je in dit geval niet met zo'n test. Voor je dus in paniek schiet, passeer langs de dokter.

Niveau wordt inderdaad flink verlaagd door mensen zoals jij
Grappig, ik bedoel natuurlijk dat er iemand roept dat hij nog vruchtbaar is op 1,5 gram test.
En vervolgens dat hij zijn hcg voor heel weinig krijgt.
En vervolgens dat zijn zuster en moeder het voor hem regelen
Maar als je dat niet snapt dan ben je blijkbaar nog dommer.

Grappig, ik bedoel natuurlijk dat er iemand roept dat hij nog vruchtbaar is op 1,5 gram test.
En vervolgens dat hij zijn hcg voor heel weinig krijgt.
En vervolgens dat zijn zuster en moeder het voor hem regelen
Maar als je dat niet snapt dan ben je blijkbaar nog dommer.
Zat mensen die vruchtbaar zijn op 1,5 gram test. Zat mensen die hcg voor heel weinig krijgen. Zat mensen die hCG via een zus of moeder oid regelen, weet je wat hCG in weze uberhaupt is?
Maar ik weet dat jij dat allemaal niet snapt, want jij gelooft alleen in wat jou overkomt.

Zat mensen die vruchtbaar zijn op 1,5 gram test. Zat mensen die hcg voor heel weinig krijgen. Zat mensen die hCG via een zus of moeder oid regelen, weet je wat hCG in weze uberhaupt is?
Maar ik weet dat jij dat allemaal niet snapt, want jij gelooft alleen in wat jou overkomt.
Nogmaals, ZONDER hcg is niemand vruchtbaar op 1,5 gram test.
Anders hier graag even wat onderzoeken plaatsen die mijn tegendeel bewijzen.
Aangezien jij het allemaal zo goed weet en mensen hier adviseert.

En verder okee prima als jij gelooft in mensen die hier maar wat grote praatjes neerzetten. Ik hoop alleen dat mensen jouw kul en dat van je vriendjes niet voor waarheid aannemen.

Nogmaals, ZONDER hcg is niemand vruchtbaar op 1,5 gram test.
Anders hier graag even wat onderzoeken plaatsen die mijn tegendeel bewijzen.
Aangezien jij het allemaal zo goed weet en mensen hier adviseert.

En verder okee prima als jij gelooft in mensen die hier maar wat grote praatjes neerzetten. Ik hoop alleen dat mensen jouw kul en dat van je vriendjes niet voor waarheid aannemen.
Nogmaals, dat niet iedereen (zoals jij) op 1,5 gram AAS vruchtbaar is betekent niet dat niemand dat is.
Ik adviseer bijna niemand meer hier vanwege koppige mensen zoals jij :)
De mensen met echte kennis zijn mede daardoor al lang weg hier, wel grappig dat je dan aangeeft dat het niveau hier gedaald is en niet snapt dat dat door mensen zoals jou komt.

• Topic Starter Topic Starter
Zo'n thuis test is waardeloos. Doe eens een Google search, en ik spreek ook uit eigen ervaring, je leest daar toch heel wat negatieve ervaringen over. Wij waren bezig om zwanger te raken en ik heb toen ook zo'n thuis test gedaan, bleek ik onvruchtbaar te zijn. Ik dacht als het volgende maand nog niet raak is laat ik mijn sperm wel testen. Maand later, vriendin zwanger.

Ik snap ook niet waarom je op basis van zo'n thuis test die ook een lage betrouwbaarheid heeft ineens allerlei spullen zou gaan liggen nemen. Doe dit alleen als je een betrouwbaar resultaat hebt, en dat heb je in dit geval niet met zo'n test. Voor je dus in paniek schiet, passeer langs de dokter.

Ja ik had en heb inderdaad m'n twijfels bij thuis tests maar ik vond het "negatieve" resultaat wel aannemelijk aangezien ik al zo lang on ben en weinig HCG gebruik.

Nogmaals, dat niet iedereen (zoals jij) op 1,5 gram AAS vruchtbaar is betekent niet dat niemand dat is.
Ik adviseer bijna niemand meer hier vanwege koppige mensen zoals jij :)
De mensen met echte kennis zijn mede daardoor al lang weg hier, wel grappig dat je dan aangeeft dat het niveau hier gedaald is en niet snapt dat dat door mensen zoals jou komt.
Dude, laat mij een voorbeeld zien van iemand die na drie maanden op 1,5 gram test nog vruchtbaar is!

Praat gewoon geen onzin man, kom met feiten.

Dude, laat mij een voorbeeld zien van iemand die na drie maanden op 1,5 gram test nog vruchtbaar is!

Een studie waarbij bij een hoop mensen wordt onderzocht of ze wel of niet vruchtbaar zijn tijdens lange periodes van AAS ga je niet zomaar vinden.
Dan is het voor jezelf om daar informatie over te zoeken, in bepaalde dingen te verdiepen en voor jezelf bepalen wat je gelooft of niet.
Ik heb genoeg voorbeelden gezien om te geloven dat er genoeg mensen zijn die vruchtbaar zijn op AAS, zowel in mijn eigen omgeving als niet.
Van mensen die zo koppig zijn als jij en denken dat AAS een anticonceptie zijn en een verkeerd meisje zwanger maken, tot mensen die maanden off moeten en zelfs dan niet vruchtbaar zijn.
Toch ben ik van mening dat er een hoop mensen gewoon vruchtbaar zijn op AAS en dat degene die niet vruchtbaar zijn in de meeste gevallen met een hCG/HMG protocol vruchtbaar kunnen worden zonder off te gaan (na jaren cyclen).

Verder zijn er natuurlijk duizenden voorbeelden, kijk naar alle pro's waarvan er weer zat zijn die bijvoorbeeld kinderen tijdens Olympia periodes kregen en doe anders zelf wat research.
Maar die zullen wel allemaal netjes hun zaad hebben ingevroren, of geluk hebben, of real life hacken, of wat je ook maar kan verzinnen om niet te luisteren naar iemand anders.
Ga in dit topic ook niet verder in discussie met jou, doei.

Er bestaat ook geen enkele studie waarbij iemand spieren aankwam met 1,5 gram testosteron per week. :rolleyes:

Punt is dat een klein percentage van de mannen verminderd vruchtbaar (en dus niet onvruchtbaar) wordt door testosterongebruik. Het percentage mannen wat tot op zekere hoogte vruchtbaar blijft loopt uiteen en lijkt ook sterk afhankelijk te zijn van je etniciteit, zie bijvoorbeeld: https://www.nature.com/nrendo/journal/v2/n1/pdf/ncpendmet0069.pdf.

Het ligt zelfs zo dat hele hoge doseringen je juist misschien een beetje vruchtbaarder maken dan lage, doordat het ook de intratesticulaire testosteronconcentratie omhoog haalt. En juist dat is belangrijk voor de spermaproductie. Zie: Higher testosterone dose impairs sperm suppression induced by a combined androgen-progestin regimen. - PubMed - NCBI

De kans is dus groter dat iemand meer zwemmertjes aanmaakt bij 1,5 gram test per week dan bij een lagere eveneens volledig HPG-as-onderdrukkende dosering.

Als je de moeite had genomen om even te googlen was je dit zo tegengekomen.

Resumerend:
- Niet iedereen wordt onvruchtbaar door AAS-gebruik, een klein gedeelte blijft (verminderd) vruchtbaar: https://www.nature.com/nrendo/journal/v2/n1/pdf/ncpendmet0069.pdf.
- Een hogere dosering zorgt niet voor een sterkere onderdrukking van de spermaproductie, het tegendeel lijkt waar: Higher testosterone dose impairs sperm suppression induced by a combined androgen-progestin regimen. - PubMed - NCBI
- hCG-gebruik tijdens een kuur zorgt ervoor dat je vruchtbaar blijft: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022534712048677

• Topic Starter Topic Starter
Welke AI dosering is aan te raden bij een HCG blast icm TRT? Zat zelf te denken aan 0.25mg adex 2-3x per week.

Terug
Naar boven