MuscleMeat

Nietah Contestlog

Bezoekers in dit topic

Nietah

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
1.289
Waardering
249
Lengte
1m73
Massa
77kg
Nou daar gaan we dan :D
Vol goede moed ga ik mijn best doen deze contest. Even gespiekt bij de 2 logjes die al gestart zijn!

Ik ben dus Anita, 23 jaar, 173m lang en gewicht blijft schommelen tussen de 75 en 77 kg. vet% is nog steeds niet gemeten, dus zou zeggen doe eens een wilde gok aan de hand van mijn foto's. Ik train zonder structuur erin, al zeg ik het zelf ;) En dat is dus al een doel voor mezelf om aan te pakken. Even een serieus schema erin op zien te pakken.

Mijn doel is om mijn probleemzones echt eens aan te pakken. Ik kom van 90kg lichaamsgewicht af dus heb al genoeg kg verloren, maar toch vind ik qua vormen dat het blijft "hangen" rondom mijn buik, heupen, onderrug...
Verder zou ik het fijn vinden om eens onder die grens van 75kg te duiken. Dit heb ik even gedaan toen ik in december bijna niets kon eten ivm het verwijderen van mijn keelamandelen, dus de optie stoppen met eten werkte toen wel ;)

Mijn training naar hoe ik het nu probeer in te delen:
(op en aanmerkingen welkom)

maandag: borst + triceps + cardio
dinsdag: baantjes zwemmen of cardio + joga
woensdag: (full body) Power pump + schouders + rug + biceps
donderdag: cardio + B-kick
vrijdag: benen + joga (indien ik dinsdag heb gezwommen doe ik vrijdag joga, anders is het vrijdag naast benen ook nog cardio)

Over het algemeen train ik nog 1 dag in het weekend, dit dan voor cardio en eventueel over geslagen spiergroep van door de weeks.
Buikspieren train ik sowieso tijdens de pump les en door de weeks wanneer er buikspierkwartier gegeven word of gewoon zelf op het moment dat ik het indeel.

Mijn voeding hoe ik het probeer te krijgen:
(op en aanmerkingen welkom)

7.00 ontbijt; havermoutpap + groene thee
9.45 tussendoortje; 2 crackers met kipfilet of kalkoenfilet
12.00 lunch; 2 volkoren boterhammen met kipfilet of kalkoenfilet + salade.
14.45 tussendoortje; vanille yoghurt + eventueel een appel of rijstwafel.
17.30 avondeten; wat er die dag op tafel staat. Ik eet thuis mee, kook niet zelf.
trainen van 19.00 tot 22.00, na het trainen nog een bakje kwark of vanille yoghurt.

Ik drink zeker 3,5 liter water per dag met in de ochtend een grote kop groene thee en in de avond ook nog wel eens een grote kop groene thee.
Ik neem omega capsules (ivm het totaal geen vis eten-afwijking die ik heb ;) ) en vitamine tabletten.

Mijn foto's van vandaag zowel in een mogelijke pose ofzo ;) als standje relaxt met omcirkeling van mijn :mad: probleem zones ;)

05-05-2010.jpg


05-05-2010 rug.jpg


05-05-2010 relaxt rug bewerkt.jpg


05-05-2010 relaxt bewerkt.jpg
 
Ik wens je bij deze heel erg veel succes en je kan het;)
Uiteraard volg ik je op de voet.
Als jij een beetje doorzet, sla je jezelf er zo door heen.

Even een vraagje over die Vanille Yoghurt:D.. zal vast erg lekker zijn;).
Maaruh hoeveel suikers zitten daar in, of is het mager spul.
Maakte zelf vorig jaar ook zo fout om ff elke dag vifit light naar binnen te knallen, maar die suikers dat er in zat.. beetje jammer haha.

Nou succes you Go girll....( Dit klonk erg Gay..)

edit: Ik vind je trouwens wel wat progressie gemaakt hebben, sommige plaatsen zijn een stukje leaner en mooier gevormd.
 
Laatst bewerkt:
Suc6 Anita. FF komende 2 maanden de beuk er in gooien, dan heb je een mooi beach lichaampje.
 
Succes, duidelijk al een verschil met vorige foto's. Je voeding is voor verbetering vatbaar:

Ontbijt: voeg nog een eiwitbron toe
Tussendoortje: meer gezonde vetten (ei of noten), groenten toevoegen eventueel
Lunch: ziet er ok uit, hoeveel kipfilet eet je?
Tussendoortje: in yoghurt zitten er weinig eiwitten, beter vanille kwark zoeken dan of schepje whey erdoor :p
Na trainen: kwark = ok, maar liefst nog iets van vetten toevoegen (handje noten)

En natuurlijk je kcal goed in de gaten houden.
 
Succes Anita, die probleemzones krijg je vast weg voor het einde van de contest :thumb:
 
http://www.optimel.nl/index.php?id=114
Optimel vanille yoghurt, vind het lekker smaken en ivm ernstig veel antibiotica kuren de laatste tijd ben ik echt wel toe aan iets wat mijn darmen goed doet. Nu dus ook die drankjes erbij die je darmflora op normaal niveau brengen. Moet zeggen dat ik iets verbetering merk, maar nog steeds het idee dat alles wat ik 's morgens eet, het er in de middag alweer uit is.. Gaat allemaal iets te snel dat ik niet geloof dat er voedingsstoffen blijven hangen onderweg ;) Mijn hele lichaam is van slag na die antibiotica, dus dat moet echt weer even op peil gebracht worden!
 
hey chica,

Ik vind je echt al goed op weg! Ik zou ook zeker niet inschatten dat je 75kg weegt hoor!
Suc6 misschien is de contest net even het zetje wat we nodig hebben.
 
Wat michiel4 zegt idd ook, je gezonde vetten erg belangrijk.

Die gezonde vetten, helpen je stoelgang by the way ook een heel eind.
Het maakt de ontlasting een stuk beter, ga tegenwoordig prettiger naar de wc.
Brinta, vetten, en water= goede ontlasting.
 
Laatst bewerkt:
Tussendoortje: in yoghurt zitten er weinig, beter vanille kwark zoeken dan of schepje whey erdoor :p

Schepje whey erdoor klinkt als een goed plan, maar neem dan geen hele bak kwark want dan krijg je wel een super eiwitbom :D
Eventueel even zoeken naar magere kwark van optimel, die bevat 0% vet en geen toegevoegde suikers (wel zoetstoffen en een batterij E-nummers waar je niet vrolijk van word.. maar alles beter dan suiker :)).
 
Succes Nietah :thumb:
 
Misschien ben ik kippig :) maar ik zie het briefje met 'DBB Contest 2010' nergens op je foto's? Zou je mij nog even een foto kunnen sturen waar dit briefje wel op te zien is en waarop je dezelfde outfit aanhebt? Dan weet ik zeker dat deze foto's recent gemaakt zijn.

Heel veel succes met de contest en je doelen! Gaat helemaal goed komen met die 'probleemzones' van je.
 
/Edit: ik zie dat je het merk Optimel van Campina ook al gevonden hebt.. ik moet echt leren lezen :(

Ik drink zeker 3,5 liter water per dag met in de ochtend een grote kop groene thee en in de avond ook nog wel eens een grote kop groene thee.

Dus dat is waarom vrouwen zovaak naar de WC gaan, jeetje hier leer ik nog eens wat!
 
Laatst bewerkt:
Als ontbijt wissel ik wel eens af met een heerlijke dikke boterham met pindakaas, gewoon omdat ik altijd al verslaafd was aan pindakaas en dit toch wel mis en zo nu en dan best ermee mag smokkelen ;)

Ik ga binnenkort ff een boodschappenlijstje maken met voeding die ik toe moet voegen. Sowieso dus whey die erop komt te staan. Een schapje door de yoghurt zou geen kwaad kunnen, misschien dus die yoghurt vervangen door de kwark versie van optimel. Verder nog shopping-tips? :D

---------- Toegevoegd om 17:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Misschien ben ik kippig :) maar ik zie het briefje met 'DBB Contest 2010' nergens op je foto's? Zou je mij nog even een foto kunnen sturen waar dit briefje wel op te zien is en waarop je dezelfde outfit aanhebt? Dan weet ik zeker dat deze foto's recent gemaakt zijn.

Heel veel succes met de contest en je doelen! Gaat helemaal goed komen met die 'probleemzones' van je.


Hmz.. dat worden nieuwe foto's maken, want zo`n briefje heb ik dus niet erbij, kan wel bewerken met de computer, geloof je me dan?? :rolleyes:
 
succes nietah!
 
Die gezonde vetten, helpen je stoelgang by the way ook een heel eind.
Het maakt de ontlasting een stuk beter, ga tegenwoordig prettiger naar de wc.
Brinta, vetten, en water= goede ontlasting.

Stoelgang is juist iets TE goed te noemen. Zeg maar 4x per dag en in die verhoudingen dat ik het idee heb dat er niets onderweg opgenomen word ofzo :eek: Niet het idee dat er zoveel voeding naar binnen gaat als dat er uit komt... Snapt u? ;)
 
Hmm cracker zijn niet ideaal natuurlijk, en ik mis wat gezonde vetten. Eventueel schepje olijfolie over je avondeten ipv jus, en 's avonds wat nootjes bij de magere kwark? ;)
 
Misschien ben ik kippig :) maar ik zie het briefje met 'DBB Contest 2010' nergens op je foto's? Zou je mij nog even een foto kunnen sturen waar dit briefje wel op te zien is en waarop je dezelfde outfit aanhebt? Dan weet ik zeker dat deze foto's recent gemaakt zijn.

Overigens is het ook de bedoeling dat het fullbody foto's zijn, en op deze foto's staan je benen helemaal niet.
Gewoon even nieuwe foto's maken dus, waarop dan zowel het briefje als je benen staan.

En graag nog even de openingspost van dit topic lezen, want ik krijg het vermoeden dat je dat dus niet gedaan hebt ;)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f251/dbb-vrouwen-contest-242228/
 
Laatst bewerkt:
-Whey
-noten (walnoten ofzo)
-kwark.
-kipfilet.
 
Stoelgang is juist iets TE goed te noemen. Zeg maar 4x per dag en in die verhoudingen dat ik het idee heb dat er niets onderweg opgenomen word ofzo :eek: Niet het idee dat er zoveel voeding naar binnen gaat als dat er uit komt... Snapt u? ;)

Aha.. ja dat is wel behoorlijk klote..
Zovaak hoef ik nu niet eens. 1 of 2 x hooguit.
 
Stoelgang is juist iets TE goed te noemen. Zeg maar 4x per dag en in die verhoudingen dat ik het idee heb dat er niets onderweg opgenomen word ofzo :eek: Niet het idee dat er zoveel voeding naar binnen gaat als dat er uit komt... Snapt u? ;)

Daarvoor dienen de (groene) groenten, die zijn rijk aan vezels. ;) Desnoods supplementeren met vezeltabletten (kruidvat, de tuinen) maar zou toch voor het eerste gaan.

Geen idee hoeveel gr vezels er in die boterhammen en crackers van jou zitten ;)

Drink je veel cafeïne op een dag, of geen? Veel kauwgom? Kan ook een laxerende werking hebben..
 
Back
Naar boven