Freggeltje
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 18%
Ik heb de afgelopen 3 maanden met een split schema getraind waarbij ik minimaal 3 groepen per keer pakte, A/B dus, deze heb ik af en toe aangepast door wat oefeningen te vervangen, maar ik ben op een A/B schema blijven zitten.
Daarvoor heb ik 3 maanden full body gedaan.
Aangezien ik merk dat ik toch wel 3x (soms 4x) per week in de sportschool te vinden ben, heb ik wat rond gezocht en gelezen over de diverse split schema's.
Deadlift en squad heb ik vaak als tip gekregen en regelmatig geprobeerd toe te voegen, maar na mijn hernia operatie lukken deze twee gewoonweg niet goed meer. de uitvoering heb ik laten controleren, begeleiding bij gehad, maar na deze oefeningen kan ik een week lang bijna niet meer lopen van de pijn in mijn onderrug of ik deze nu met of zonder gewichten aan de barbell uitvoer.
Advies van de fysio is om eerst alle spiergroepen te versterken en dan later weer deadlift/squat erin te gaan verwerken. dus dat komt over een paar maanden wel
Wat gewichten betreft staat dit zo ingesteld dat de laatste rep per set net aan gecontroleerd gaat. Zodra ik op de 10 gecontroleerd uitkom in een set verhoog ik het gewicht bij de volgende set.
Warming up bestaat vrijwel altijd uit 2-3km hardlopen.
Soms wissel ik af met 10 minuten cross trainer.
Cooling down doe ik meestal niet, alleen wat rek en strek oefeningen.
Ik ga uit van 3 dagen split, hoewel ik om de week 4 dagen in de gym ben, die 4de dag pak ik dus schema A weer op and so on.
Ik zit alleen ook een beetje met Buik, deze heb ik nu maar bij A gedaan, maar misschien kan dit wel beter? Ik pakte tot voor kort ook vaak de buikspier machines, maar heb gemerkt dat het resultaat daarmee behoorlijk achterblijft.
A Borst / Biceps / Buik:
Dumbell Chest press 3x8
Dumbell Fly 3x8
Chest Press machine 3x8
Dumbell Biceps curl 3x8
Barbell Biceps Curl 3x8
Biceps curl (machine) 3x8
Hanging knee raise 3x10
crunches 3x10
B Rug / Triceps:
Lat Pulldown 3x8
Cable row (pull back) 3x8
Dumbell bent over Row 3x8
Lower back extension 3x8 (deze heb ik erin zitten zolang ik dus geen deadlifts doe)
Dip 4x10
Triceps pull down 3x8
Triceps extension 3x8
C Schouders / Benen:
Dumbell military press 3x8
Dumbell Side raise 3x8
Reverse Peck deck 3x8
Shrugs 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extension 3x8
Seated Leg Curl 3x8
Daarvoor heb ik 3 maanden full body gedaan.
Aangezien ik merk dat ik toch wel 3x (soms 4x) per week in de sportschool te vinden ben, heb ik wat rond gezocht en gelezen over de diverse split schema's.
Deadlift en squad heb ik vaak als tip gekregen en regelmatig geprobeerd toe te voegen, maar na mijn hernia operatie lukken deze twee gewoonweg niet goed meer. de uitvoering heb ik laten controleren, begeleiding bij gehad, maar na deze oefeningen kan ik een week lang bijna niet meer lopen van de pijn in mijn onderrug of ik deze nu met of zonder gewichten aan de barbell uitvoer.
Advies van de fysio is om eerst alle spiergroepen te versterken en dan later weer deadlift/squat erin te gaan verwerken. dus dat komt over een paar maanden wel

Wat gewichten betreft staat dit zo ingesteld dat de laatste rep per set net aan gecontroleerd gaat. Zodra ik op de 10 gecontroleerd uitkom in een set verhoog ik het gewicht bij de volgende set.
Warming up bestaat vrijwel altijd uit 2-3km hardlopen.
Soms wissel ik af met 10 minuten cross trainer.
Cooling down doe ik meestal niet, alleen wat rek en strek oefeningen.
Ik ga uit van 3 dagen split, hoewel ik om de week 4 dagen in de gym ben, die 4de dag pak ik dus schema A weer op and so on.
Ik zit alleen ook een beetje met Buik, deze heb ik nu maar bij A gedaan, maar misschien kan dit wel beter? Ik pakte tot voor kort ook vaak de buikspier machines, maar heb gemerkt dat het resultaat daarmee behoorlijk achterblijft.
A Borst / Biceps / Buik:
Dumbell Chest press 3x8
Dumbell Fly 3x8
Chest Press machine 3x8
Dumbell Biceps curl 3x8
Barbell Biceps Curl 3x8
Biceps curl (machine) 3x8
Hanging knee raise 3x10
crunches 3x10
B Rug / Triceps:
Lat Pulldown 3x8
Cable row (pull back) 3x8
Dumbell bent over Row 3x8
Lower back extension 3x8 (deze heb ik erin zitten zolang ik dus geen deadlifts doe)
Dip 4x10
Triceps pull down 3x8
Triceps extension 3x8
C Schouders / Benen:
Dumbell military press 3x8
Dumbell Side raise 3x8
Reverse Peck deck 3x8
Shrugs 3x8
Leg Press 3x8
Leg Extension 3x8
Seated Leg Curl 3x8
Laatst bewerkt: