MuscleMeat

Nieuw artikel op BB.com

Als ik het zo lees gaat het maar om een test van 1 dag waarbij hij alle carbs gecut heeft. Lijkt me dus dat hij meer vocht verloren heeft dan wat anders..

Ik denk dat dit wel een punt is: 'I'm sensitive to carbohydrates'

Bij mij werkt dit ook zo. Als ik een keer als een krankzinnige eten naar binnen werk ( en ik ben dus een vet-junkie ) dan zie ik er de volgende dag uit alsof ik een lipo heb gehad. Incl gewichtsverlies van 2 kg. ( vocht )
Ik weet niet precies wat het is, maar ik gok gewoon crazy hormones. Effect is ook voor einde van de dag weer weg. Daarvoor hoef je overigens geen hoeveelheden te eten zoals in het artikel hoor, althans ik deed dat niet :o

Tsja, vind t niet zo spannend.
Hij is wat lichter de volgende dag, ook al heeft hij meer gegeten. Mijn gewicht schommelt ook, vocht, darmvulling e.d.

6400 cal eten klinkt veel, maar zo veel is dat niet... Stel zijn onderhoud 3000 is, dan zou hij in theorie max 0,5 kg vet aankomen die dag, maar hij heeft ook getraind dus is het al minder. Dus vetter zal hij van dat dagje niet echt zijn.

En qua pomp kan ik wel beamen dat veel vet eten helpt. Tijdens mijn keto uitstapjes had ik gek genoeg ook een prima pomp. Ik stak het zelf op de wat verhoogde zoutinname. Sodium helpt nl ook erg de pomp te vergroten, en hij heeft lekker kaas geknabbeld die dag. Als je dan een chronisch lage zoutinname had, geeft dat wel een gepompt en vasculair effect hoor.

Uiteindelijk ben ik WEL van mening dat het cals in vs out is, en dat de enige hormonen die op korte termijn gemanipuleerd kunnen worden vooral met je vochthuishouding te maken hebben, en niet met je (extreem verhoogde) vetverbranding.
Dus snel vergeten dit artikel imo

Bb.com is ten eerste vrij commercieel ingesteld, dus de info is niet altijd even goed. Maar desondanks dat, Lyle McDonald beschrijft dit verschijnsel als de 'woosh'. Als je tijdens het cutten een plateau bereikt, en ff een dagje zwaar overeet viel hem op dat veel mensen de dag erna opeens een stuk droger waren. Alsof er veel vocht werd verloren. Het mechanisme is niet echt bekend maar het komt dus gewoon wel voor

Terug
Naar boven