MuscleMeat

Nieuw bed (voor betere nachtrust)

Aantal jaar geleden een boxspring met M-Line matrassen gekocht. Was wel een aanbieding, maar toch prijzig. Geen seconde spijt van, want ik heb nooit meer rugpijn.

Op een bed (lees: matras en hoofdkussen) echt niet spaarzaam zijn. Nachtrust bepaald zo hard je fysieke gezondheid en herstel. Wat niet wil zeggen dat je een 1000euro tempur matras moet kopen. 400-500 is toch wel een goeie prijs voor een degelijke matras die ettelijke jaren mee zal gaan.

Kennis van me heeft een grote bedden- en matrassenspeciaalzaak en die wist te melden dat de hele matrassenwereld 1 grote wassen neus is en puur gebaseerd op commerciële BS en verkooppraatjes.
Maw, een simpel matras volstaat zolang je geen bijzondere medische klachten hebt.

Kennis van me heeft een grote bedden- en matrassenspeciaalzaak en die wist te melden dat de hele matrassenwereld 1 grote wassen neus is en puur gebaseerd op commerciële BS en verkooppraatjes.
Maw, een simpel matras volstaat zolang je geen bijzondere medische klachten hebt.

Je hebt mensen aan elk uiterste van het spectrum. Keuze van matras speelt zeker een rol. Als jouw rug niet recht is terwijl je slaapt ga je klachten krijgen, dat is meer dan voldoende bewezen. Dus moet je de juiste keuze maken. Dat wil niet zeggen dat je het duurste spul moet kopen, maar zeker ook niet de eerste de beste prul.

Aantal jaar geleden een boxspring met M-Line matrassen gekocht. Was wel een aanbieding, maar toch prijzig. Geen seconde spijt van, want ik heb nooit meer rugpijn.

Ik heb zelf een traagschuimmatras van een iets goedkoper merk (iets van 400 euro voor 60 x 200 volgens mij). M-Line is wel echt duur!

Mijn goedkopere matras is top. Zeker een verbetering tov mijn vorige matras. Nu slaap ik beter en minder last van mijn rug.

Je hebt mensen aan elk uiterste van het spectrum. Keuze van matras speelt zeker een rol. Als jouw rug niet recht is terwijl je slaapt ga je klachten krijgen, dat is meer dan voldoende bewezen. Dus moet je de juiste keuze maken. Dat wil niet zeggen dat je het duurste spul moet kopen, maar zeker ook niet de eerste de beste prul.

Bewezen door de matrassenfabrikant of iemand met soortgelijke belangen?

Ik zeg niet dat een degelijk matras niet belangrijk is, maar er zit wel een hoop flauwekul tussen.

Een kromme rug of andere medische aandoening natuurlijk buiten beschouwing gelaten.

Stel je nu in vraag dat een slechte slaaphouding zal leiden tot klachten?

Ja er zit idd veel onzin tussen. Toch zijn er duidelijke verschillen die een effect hebben op slaapcomfort, gezondheid, en duurzaamheid. Als ik mijn oude en nieuwe matras vergelijk, dat is dag en nacht verschil.

Stel je nu in vraag dat een slechte slaaphouding zal leiden tot klachten?

Ja er zit idd veel onzin tussen. Toch zijn er duidelijke verschillen die een effect hebben op slaapcomfort, gezondheid, en duurzaamheid. Als ik mijn oude en nieuwe matras vergelijk, dat is dag en nacht verschil.

Gedeeltelijk eens. Natuurlijk zit er verschil in matras en ik slaap zelf ook "(veel te) duur".

Echter volgens de matrassenman komen de klachten vaak niet door het matras, maar waren deze er al degelijk en worden ze toegeschreven aan het matras.

Mooi vergelijk is dat er hele volksstammen nog nooit een matras gezien hebben en ook prima slapen.

Mooi vergelijk is dat er hele volksstammen nog nooit een matras gezien hebben en ook prima slapen.

Hoe weet je dat ze prima slapen? Zelf gevraagd?

Ik heb 6 maand in Afrika gezeten om daar mee een 'revalidatie centrum' op te bouwen. Ondertussen behandelde ik geregeld lokale bevolking met lichamelijke klachten. Ik kan u vertellen dat ze daar vechten om niet op de harde grond te moeten liggen 's nachts. Jammer genoeg hebben ze vaak geen andere keuze. Mensen gezien die lichamelijk zwaar misvormd en uitgeput zijn mede doordat ze hun lichaam 's nachts geen rust kunnen bieden. Families die 's nachts een beurtrol hanteren om met 7 personen toch allemaal eens een uurtje op een oude, versleten matras te kunnen liggen.

Voor die mensen is dat noodzaak en geen bewuste keuze.

Mensen liggen gemiddeld 1/3 van hun leven in bed. Een goede matras is dus extreem belangrijk. Dat zijn dingen waar je niet op mag besparen. Voor een degelijk systeem (bodem + matras) zal je moeten rekenen op 1000 à 1500 euro per persoon.

Nee, het idee van Tempur is overgenomen door Ikea en goedkoop uitgevoerd. Ik heb zelf geen idee hoe tempur is, maar kwa ligging is dit super. Je moet gewoon er ff heen en testen, dan weet je of hetiets voor jou is. Ik heb een bed van 140x200cm, dus kan prima hoor voor een scherpe prijs.

Jij bent 1.94m, lig jij met je voeten buiten boord ofzo?

Blijkbaar slaap je niet beter op een duur matras: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/25-10-2012/KRO_1556553

Hoe weet je dat ze prima slapen? Zelf gevraagd?

Ik heb 6 maand in Afrika gezeten om daar mee een 'revalidatie centrum' op te bouwen. Ondertussen behandelde ik geregeld lokale bevolking met lichamelijke klachten. Ik kan u vertellen dat ze daar vechten om niet op de harde grond te moeten liggen 's nachts. Jammer genoeg hebben ze vaak geen andere keuze. Mensen gezien die lichamelijk zwaar misvormd en uitgeput zijn mede doordat ze hun lichaam 's nachts geen rust kunnen bieden. Families die 's nachts een beurtrol hanteren om met 7 personen toch allemaal eens een uurtje op een oude, versleten matras te kunnen liggen.

Voor die mensen is dat noodzaak en geen bewuste keuze.

Mensen liggen gemiddeld 1/3 van hun leven in bed. Een goede matras is dus extreem belangrijk. Dat zijn dingen waar je niet op mag besparen. Voor een degelijk systeem (bodem + matras) zal je moeten rekenen op 1000 à 1500 euro per persoon.

Ik slaap elke nacht op de bank en slaap prima...

lang op ikea gelegen maar nu swiss sense gekocht.
Ga er maar alvast vanuit dat ikea niet lang mee gaat...

Mijn matras is maar een goede 10 cm dik (je kan ze plat duwen tot ze precies slechts nog maar enkele centimeters dik is), is ook al ruim 25 jaar oud en is nog altijd aangenaam om op te slapen. Maar ga nu mss toch eens kijken om ze te vervangen want ze is echt volledig donkergeel verkleurd precies. Wil alleen terug zo'n dunne en dus eerder harde matras maar is nu precies moeilijk nog te vinden.

Ook eens in hier. Ben ook toe aan een nieuw matras. Denk dat ik aan 145 kg een vrij stevige nodig heb..

We hebben de goedkopere variant van die M-line of tempur matrassen, wel traagschuim dus maar niet die 'koude'versie.
Voor m'n vriendin een uitkomst (rugklachten), voor mij maakt het weinig uit. Het is wel partijtje warmer dan wat ik gewend was.

Heb jarenlang op een goedkoop, hard ikea matras geslapen en dat lag net zo prima. Heb ook niks geen klachten, dat moet ik er wel bijzeggen.

Op een Tempur matras zweet ik me kapot. Lijkt alsof ik de warmte niet kwijt kan. Verder lag het wel goed moet ik zeggen maar de prijs zou ik er niet voor overhebben.

Zou persoonlijk niet naar ikea gaan voor een bed... nachtrust is een van de belangrijkste dingen en je moet zeker goed liggen voor hoe jij slaapt en hoeveel jij en je partner wegen...

Ik zou sowieso niet besparen op een goed bed(boxspring) en matras. Ik heb een boxspring en een daarbij horende goeie matras van een speciaalzaak en samen kosten ze in de solden toen 1200 euro ofzo. Dit is nog in between maar ik heb nooit klachten van het bed waarin ik slaap.

Ook zou ik eens kijken naar een goed kussen dat de nekwervels beschermt. Ik heb een speciaal nekkussen en dat slaapt ook weer wat beter. Maw zou ik opzoek gaan naar iets prijzig. Zo'n bed kan je gemakkelijk een 10-20 jaar houden en een matras moet je sneller vervangen het hangt ervan af hoe goed je die verzorgt en hoevaak je stofzuigt en of je hem omdraait om de zoveel maanden...

Groet U

Terug
Naar boven