Ik gebruik dit topic maar even voor een update!
Mijn weekmenu van vorige week:
Maandag
T: Klein glas magere yoghurtdrink (zonder suikers)
O: Meergranen broodje met zalmpate en sla, gekookt ei
L: Tomaten/basilicum soep met een volkoren broodje
D: Zilvervliesrijst 75g, haricot verts 150g, tilapiafilet (in beetje olijfolie gebakken)
T: Yoghurtdrink
Dinsdag
O: Donker volkorenbroodje zalmpate, rucola, + yoghurtdrink
T: Appel
L: Mais panini met 20+ kaas, becel pro-actief en een bordje rauwkost
T: Bakje kwark
D: Mix van volkorenpasta en gewone pasta 100g, tomatensaus, gestoomde broccoli (een halve) en een beetje parmezaanse kaas.
Woensdag
O: Kwark/yoghurt mix met een handjevol cruesli en 1/5 galia meloen
L: Dubbele volkorenboterham met krabsalade (de kantine had niet zoveel te bieden

)
T: Twee surimisticks
D: Pandanrijst 75g, verse spinazie 200g, paar blokjes fetakaas
T: Kwark met een klein stukje meloen erdoor gesnipperd
Donderdag
O: Smoothie: 2 kiwi's, 1 banaan, magere yoghurt, sinaasappelsap
L: Donker volkoren panini met becel pro, 30+ kaas en komkommer
T: Blikje Cola Zero
D: Risotto 75g met tonijn uit blik, courgette en tomaat
T: Kwark (met kaneel :'))
Vrijdag (begin van mijn asociaal lange weekend!)
O: Gekookt ei, een meergranen boterham met zalmpate, komkommer en bladsla
T: 3 surimisticks
L: Dubbele geroosterde meergranenboterham met light margarine en banaan.
D: Kommetje mosterdsoep, boterham met zalmpaté, augurkjes en sla, boterham met kruidenkaas en sla, maiskolf met zout en peper, klein bakje Griekse salade.
T: Kwark met 1/4 appel
Zaterdag
O: Boterham met philedelphia light en sla
L: Helft van een klein meergranen stokbroodje met 30+ kaas en tuinkruiden uit de oven
T: Surimistick, 6 amandelen
D: Wok: garnalen, sugarsnaps, koriander saus + woknoodles
T: Kwark!
Zondag (opgestaan om half 1

Dus begon ik maar met de lunch)
O: Boterham 30+ kaas, light margarine, komkommer + gekookt ei
T: Liuk citroensorbet waterijsje
D: Pastasalade (50g pasta) met tonijn uit blik (op zonnebloemolie), cherrytomaatjes, amandalen en basilicum
T: Kwark + 1/4 appel
Mijn doel is om langzaam maar zeker wat kleine aanpassingen in mijn dieet te maken, totdat ik op een gezond niveau zit. Ik wil het niet te rigoureus doen, voor het geval mijn lijf het niet zo goed trekt. Daarom zit er niet heel veel verschil tussen vorige week (OP) en deze week. Ik heb minder fruit gegeten en minder cruesli. Daarnaast is er kwark bijgekomen.
Het kwark eten gaat me redelijk goed af. Ik haal ongeveer 2,5 portie uit een bak. Ik vind het alleen nog steeds niet lekker. Ik koop magere kwark van AH huismerk. Misschien heeft iemand nog een suggestie voor een smakelijkere variant?
Ik ben nog steeds op een queeste voor een digitale keukenweegschaal. Ik heb zo'n 'normale', maar die is alleen geschikt als het je niet uitmaakt dat je er misschien een gram of 10 naast zit
Sporten ging aardig deze week. Ik heb twee keer een uur krachttraining gedaan, op maandag en op woensdag. Op dinsdag en donderdag respectievelijk 45 minuten en 35 minuten hardlopen, en de andere dagen Pilates (45 minuten). Gisteren was mijn rustdag.
Alleen is het nu zo takkeheet dat de zin om te sporten me een beetje vergaat. Toen ik donderdagavond na het voetbal ging hardlopen ging ik echt kapot, en het was al half 11 's avonds. Ik ga eens overwegen om voortaan 's ochtends te gaan. Dan moet ik alleen wel erg vroeg mijn nest uit en daar ben ik niet zo goed in.
Verder heb ik mezelf eergisteren gewogen en was er wel iets af. Nu denk ik dat het vooral komt door het hete weer (vochtverlies etc, ik drink me een ongeluk) dus ga ik nog maar geen cijfers posten. Eerst eens kijken of het er af blijft.