MuscleMeat

Nieuw: Heavy Grip grippers!

Zojuist de grippers binnen gekregen! Aan Sportfood de complimenten voor de snelle levering en de leuke extra's als het zakje Raw Iron en de Musclemag (cool blad trouwens). Hartstikke bedankt!

Uiteraard meteen alle grippers uitgeprobeerd en t/m de 200 gingen ze redelijk moeiteloos dicht. De 250 blijft nog ff steken op 90%, dus het eerste trainingsdoel is de 250.

• Topic Starter Topic Starter
Zojuist de grippers binnen gekregen! Aan Sportfood de complimenten voor de snelle levering en de leuke extra's als het zakje Raw Iron en de Musclemag (cool blad trouwens). Hartstikke bedankt!

Uiteraard meteen alle grippers uitgeprobeerd en t/m de 200 gingen ze redelijk moeiteloos dicht. De 250 blijft nog ff steken op 90%, dus het eerste trainingsdoel is de 250.

Graag gedaan!;)
Netjes trouwens al t/m HG200 kunnen sluiten. Nog 3 uitdagingen te gaan!:p

Netjes hoor Crapiecorn! :bow: Hoe lang ben je bezig geweest om hier naartoe te trainen?

Even een vraagje, klopt het dat de Heavy Grip grippers een minder kleine hoek hebben tussen de twee poten?

Even een vraagje, klopt het dat de Heavy Grip grippers een minder kleine hoek hebben tussen de twee poten?

Of ze in vergelijking met bijv. een CoC gripper anders zijn, durf ik niet te zeggen. Wat me wel is opgevallen is dat de grippers onderling verschillen in wijdte. Dit zal waarschijnlijk met de zwaarte (en dus de dikkere veer) te maken hebben, want van de 100 staan de handvatten het dichtst bij elkaar terwijl de 350 het wijdst is.

Een goede tip die al een aantal keer vermeld is : probeer op het begin niet te over trainen, zolang je nog iets van pijn of zwakte voelt niet aan een sessie beginnen.

Persoonlijk train ik ook het liefst 's avonds. Omdat ik heel de dag mijn handen gebruik kan ik direct na een korte opwarming ( ongeveer 5 singles met medium zware gripper) naar mijn maximum gaan.

Ok, dan ga ik het ook zo proberen. Thanx.

De CoC's die ik heb zijn bijna op de milimeter gelijk aan elkaar. Maar de HG's verschillen nogal. De HG250 van mijn broer is weider dan de HG300 die ik heb. Hier even een foto van HG300(bovenste) en een CoC 3.5:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ok, thanks!

Misschien weet Fitness-seller hier meer van?

Ik heb namelijk met de CoC grippers het probleem dat ik in de beginstand mijn pink er niet goed omheen krijg, dus het zou mooi zijn als dat bij de HG's niet het probleem is.

Bij de meeste mensen past hun pink er niet omheen dus knijpen ze de gripper met de andere hand een beetje dicht. Moet je eens kijken bij de stickys over grip training.

Ja, ik heb het wel eerder gelezen. Maar als het bij de HG's wel kan is dat natuurlijk een groot voordeel.

Hoe ik het nu doe, is met de hand zelf de gripper een stuk dichtknijpen, en in 1 beweging mijn pink erbij betrekken. Als je hem al een stuk dichtknijpt om je pink eromheen te doen, kost het toch minder kracht om hem dicht te krijgen?

Ik dacht ook gehoord te hebben dat je bij de certificering dit niet mag doen.

Volgens mij mag je de gripper parallel zetten tijdens de certificering maar er moet dan volgens mij nog wel een credit card tussen de gripper passen. Kijk anders een op ironmind.com dat is die site van CoC.

Thanks again!

Niet dat ik dicht bij een certificering zit, maar dat komt ooit nog wel.

No probem. Ik zit er ook nog ver van af aangezien CoC 3.5 mijn lichtste Coc gripper is. :p

• Topic Starter Topic Starter

Yep, dat zijn wij!:D

De HG's hadden eerst dezelfde beginwijdte als CoC's. In de loop van de jaren kwam er schijnbaar erg veel vraag naar een smallere beginwijdte omdat niet iedereen grote handen heeft. Bij HG hebben ze op den duur dus de handles iets dichter bijelkaar gezet.

@Capriecorn. Erg netjes!:thumb:

Terug
Naar boven