AndroidHealthClinic

Nieuw hier op het forum

Lelietje

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
68kg
Vetpercentage
28%
Hoi!

Ik ben Susan en ik ben 31 jaar.

Ik heb altijd aan een of andere sport gedaan omdat ik het leuk vond om te doen. Voor mijn figuur hoefde ik het niet te doen want daar was ik eigenlijk altijd wel tevereden over.

Maar de laatste 5 jaar is er verandering in gekomen.
Langzaamaan is er toch een klein buikje onstaan en een ontsierende zwemband. Mijn benen en billen zijn ook dikker geworden.

Nu ben ik op een punt gekomen waarop ik vind dat ik er serieus wat aan moet doen.
Niet meer aanmodderen op de sportschool met groepslessen maar echt aan het ijzer!
Mijn zus doet sinds een half jaar ook aan kt en aan haar zie ik al veel verschil. Door haar ben ik gaan zoeken op internet en ben vervolgens hier terecht gekomen.
Ik heb al veel gelezen over trainen en voeding. En ook de contestlogjes zijn bijzonder interessant.
Ik ga zo snel mogelijk bmr en onderhoud uitrekenen en een voedingsschema maken.
*BMR is 1468 en onderhoud is 2275*

Vanmiddag krijg ik bij mij op de sportschool een trainingsschema en word ik gemeten en gewogen.
Het schema word ook gelijk uitgelegd en dan ga ik er meteen mee aan de slag.

Mijn doel is om mijn vetpercentage omlaag te brengen en een mooier gevormd lichaam te krijgen door kt en cardio.

Ik zal vanmiddag mijn stats hier noteren en het ktschema wat ik krijg.
Ik ben 170 cm, ik denk dat ik rond de 70 kilo weeg (ik heb geen weegschaal) en mijn bf zal tegen de 30 % aanliggen.

Dit was in het kort mijn verhaal.
Ik hoop hier veel te leren!

Laatst bewerkt:
Welkom! Goed dat je al hebt gelezen. Hulp zat hier en gezelligheid. Als je alles hebt berekend, laten meten, gewogen schema's (sport/ voeding) hebt post ze dan inderdaad maar. Ben benieuwd.

Heel veel succes!

Welkom!!! je zal je hier wel amuseren, met al die manne hier :D

Welkom!
Kleine tip: wanneer een instructeur aan komt zetten met veel herhalingen en weinig gewicht voor definitie ipv massa dan stel ik voor dat je je informatie ergens anders vandaan gaat halen (want WELKE massa ga je dan definitie in brengen?! Degene die je nog nauwelijks hebt?)...
Oh, en losse gewichten hebben ALTIJD de voorkeur boven machines!

Sportschool schema's zijn meestal ruk. Het is het beste als je je een klein beetje inleest in de oefeningen, en zelf een schema in elkaar knutselt.

Oh ja... en welkom natuurlijk! :D

• Topic Starter Topic Starter
Zo ik ben terug van de sportschool.
Uitslag van de weging en meting: 68,4 kilo en vetpercentage 28 %.
Het is ietsjes beter dan ik dacht:)

Dit is het schema wat ik heb meegekregen:

Dag 1
Benen
- Hack squat 3x 20 zo zwaar mogelijk(zzm)
- Cable kick backs 3x 20 zzm
- Adductor 3x 20 zzm
- Abductor 3x 20 zzm
Buik
- Reach to toes crunch 3x 20 zzm
- Side crunch 3x 20

Als afsluiting cardio

Dag 2
Borst
- Db flyes 3x 20 zzm
- Db press 3x 20 zzm
Triceps
- Triceps extension 3x 20 zzm
Biceps
- DB curl standing one arm 3x20 zzm
- Incline db curl 3x20 zzm

Als afsluiting cardio

Dag 3
Rug
- Chinning front 3x 20 zzm
- Good morning cable 3x 20 zzm
Benen
- Legg curl 3x 20 zzm
Schouders triset
- side raise, front raise, shoulder press 3x 8 zzm
Buik
- Crunch
- om en om benen klein stukje van de grond

Als afsluiting cardio

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen!

Laatst bewerkt:
Ik vind de indeling van de dagen op z'n zachts gezegd raar... Wanneer ik m'n rug heb getraind dan moet ik er écht m'n benen niet meer bij pakken, want dat trek ik niet!
Ik mis voor je rug een deadlift, en ook een row-variant.
Daarnaast snap ik niet dat je meteen aan de trisets wordt gezet.
Op zich vind ik de oefeningen niet echt verkeerd ofzo... maar vind wel dat er wat beter kan in dit schema!

Oke, bedankt voor je reaktie!
Ik ga ermee puzzelen.

Wat is beter om mee te beginnen, ik ga 3 keer per week trainen:

3 daags split (borst triceps schouders, benen kuiten buik, rug biceps) of een 2 daags split (ub, lb)?

En de herhalingen die ik heb meegekregen, 3x 20 zo zwaar mogelijk, zal ik dat ook aanpassen?

Persoonlijk zou ik een 4-daagse split aanbevelen waarbij de spiergroepen die je traint per week verschuiven (omdat je maar 3 dagen traint).
1. Borst-triceps
2. Benen-buik
3. Schouders-biceps
4. Rug
Herhalingen zou ik de eerste tijd zo houden.
Voor elke spiergroep eerst een compound pakken, en (voor zover mogelijk) alle oefeningen met losse halters en dumbbells doen.

Ik vind de indeling van de dagen op z'n zachts gezegd raar... Wanneer ik m'n rug heb getraind dan moet ik er écht m'n benen niet meer bij pakken, want dat trek ik niet!
Ik mis voor je rug een deadlift, en ook een row-variant.
Daarnaast snap ik niet dat je meteen aan de trisets wordt gezet.
Op zich vind ik de oefeningen niet echt verkeerd ofzo... maar vind wel dat er wat beter kan in dit schema!

Exactly my point. Ik zei toch al dat gym-schema's ruk zijn.

Ook al die cable rommel, freeweight moet je hebben! Gewoon stoeien met dumbbells en barbells.

Welkom en succes! :)

Persoonlijk zou ik een 4-daagse split aanbevelen waarbij de spiergroepen die je traint per week verschuiven (omdat je maar 3 dagen traint).
1. Borst-triceps
2. Benen-buik
3. Schouders-biceps
4. Rug
Herhalingen zou ik de eerste tijd zo houden.
Voor elke spiergroep eerst een compound pakken, en (voor zover mogelijk) alle oefeningen met losse halters en dumbbells doen.

Dit schema is denk ik bedoeld om aan de oefeningen en de belasting te wennen of niet?
Bedankt voor het meedenken en ik ga ermee aan de slag!

Is het vrouwen forum offlimits voor mij?..
Als dat niet zo is, welkom!! :D

Exactly my point. Ik zei toch al dat gym-schema's ruk zijn.

Ook al die cable rommel, freeweight moet je hebben! Gewoon stoeien met dumbbells en barbells.

Haha, ja inderdaad!

Eigenlijk best wel jammer dat ze er op de sportschool niet zoveel van weten. Ik zie de meeste mensen toch met een zo'n schema rondlopen.
Ik hoop dan maar dat, als ze serieus willen trainen en een doel voor ogen hebben, toch ook een beetje meer informatie opzoeken.

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:26 ----------

Is het vrouwen forum offlimits voor mij?..
Als dat niet zo is, welkom!! :D

Waarom zou het vrouwen forum offlimits zijn voor jou?

Bedankt!

Eigenlijk best wel jammer dat ze er op de sportschool niet zoveel van weten. Ik zie de meeste mensen toch met een zo'n schema rondlopen.
Ik hoop dan maar dat, als ze serieus willen trainen en een doel voor ogen hebben, toch ook een beetje meer informatie opzoeken.

Ik train ook op zo'n sportschool, waar ze iedereen zo'n standaard flutschema geven wat prima is als je totaal geen doel hebt en anders moet je het idd maar zelf uitzoeken. Bij ons zijn er trouwens geen vrouwen die met losse gewichten trainen (iig niet als ik er ben).

Dit schema is denk ik bedoeld om aan de oefeningen en de belasting te wennen of niet?
Bedankt voor het meedenken en ik ga ermee aan de slag!
Ik heb je alleen nog maar een indeling in spiergroepen gegeven ;)
Aan jou de taak om er oefeningen bij te zoeken!

Succes! :thumb:

Gisteren voor de eerste keer getraind.
Heb besloten om een 3 daags split te doen omdat ik graag elke week alle spiergroepen wil trainen.

Niveau is ongeveer 5 a' 6 kilo. Ze weten het niet precies op de sportschool.:o
Benen
Squat
3x20 met db's van 10 kilo
Legg press
1x20 niveau 5
1x20 niveau 6
1x17 niveau 8
Legg extension
1x20 niveau 4
1x20 niveau 5
1x13 niveau 6
Legg curl
1x20 niveau 4
1x20 niveau 5
1x16 niveau 6
Adductor
1x20 15 kilo
1x20 20 kilo
1x16 25 kilo

Schouders
front raise
3x20 met db's van 4 kilo
side raise
3x20 met db's van 4 kilo

Daarna nog 25 minuten hardlopen.

Was bloedje heet in de sportschool zonder airco!

Terug
Naar boven