XXL Nutrition

Nieuw hier op het forum

Veel succes met je schema!:D Doe je alleen niet veel herhalingen? Volgens mij kun je ze best iets zwaarder pakken en dan elke keer 12x.

Bij onze sportschool hebben ze ook geen airco, alleen zo'n luchtverversingssysteem. Maar als het buiten warm is, betekent dat dus dat de lucht binnen ververst wordt met de lucht van buiten.:(

Welkom op het forum, en veel succes! :thumb:

Welkom!
Kleine tip: wanneer een instructeur aan komt zetten met veel herhalingen en weinig gewicht voor definitie ipv massa dan stel ik voor dat je je informatie ergens anders vandaan gaat halen (want WELKE massa ga je dan definitie in brengen?! Degene die je nog nauwelijks hebt?)...
Oh, en losse gewichten hebben ALTIJD de voorkeur boven machines!
Dwarf loopt hier al wat langer rond. ;)

Veel succes met je schema!:D Doe je alleen niet veel herhalingen? Volgens mij kun je ze best iets zwaarder pakken en dan elke keer 12x.

Als je net begint moet je JUIST wat meer herhalingen pakken en wat minder gewicht om je pezen en gewrichten te laten wennen, anders zit je zó met overbelasting te kijken. Na een maand of 2, misschien 3 (waarbij je wel iedere keer het gewicht verhoogt natuurlijk, moet niet te makkelijk worden) kun je dan veilig het aantal reps verlagen en het gebruikte gewicht verder verhogen.

---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

Dwarf loopt hier al wat langer rond. ;)
:)
(Hummer nog veel langer...)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga de komende 6 weken 3 setjes van 20 herhalingen doen. Ik doe ze zo zwaar als ik kan.
Daarna ga ik het aantal herhalingen verlagen.

Ik moet nog wel even wennen aan hetcommentaar en de goed bedoelde adviezen van andere sporters op de sportschool:

"je kunt beter niet je biceps/schouders trainen, dat staat niet mooi bij een vrouw"
"He, ik dacht dat je wilde afvallen, waarom train je dan met gewichten?"

Haha, dat soort opmerkingen heb ik al een paar keer gehoord.

Dit weekend maak ik mijn voedingsschemaaf. Op de een of andere manier heb ik geen excel op de computer en moet ik het op papier berekenen :o.

Goed weekend allemaal!!

Ik moet nog wel even wennen aan hetcommentaar en de goed bedoelde adviezen van andere sporters op de sportschool:

"je kunt beter niet je biceps/schouders trainen, dat staat niet mooi bij een vrouw"

haha. Bij mij was en is dat nog steeds hetzelfde. Ook zeggen ze wel: 'niet te ver doorslaan hé, dat is niet mooi'. Zijn bij mij vooral de dames van de groepslessen waar ik altijd aan mee deed. Die denken dat je met een paar buikspieroefeningen een sixpack kan krijgen.:rolleyes: Lekker laten kletsen. Ze komen ooit je raad wel vragen.:D

Jij ook een fijn weekend!

Weinig dingen zo mooi als vrouwen met gespierde schouders ;)

Ik ga de komende 6 weken 3 setjes van 20 herhalingen doen. Ik doe ze zo zwaar als ik kan.
Daarna ga ik het aantal herhalingen verlagen.

Dit weekend maak ik mijn voedingsschemaaf. Op de een of andere manier heb ik geen excel op de computer en moet ik het op papier berekenen :o.

Goed weekend allemaal!!

Tja , blijf je waarschijn wel houden . Maar het belangrijkste is dat je 100% in jezelf gelooft en blijft geloven . En dan kan het niet anders zijn dat het goed komt !!

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het maken van een eetschema.
Dit is het geworden:

ontbijt: brinta 30 gr
halfvolle melk 200 ml
rozijnen 30 gr
lepel lijnzaadolie

tussendoor: volkoren boterham 2 stuks
mager beleg 100 gram
mosterd

lunch: zelfde als tussendoor

tussendoor: magere kwark 250 gr
studentenhaver 25 gram

voor het sporten:stuk fruit

diner : 100/150 gram mager vlees of vleesvervanger
zilvervliesrijst 20 gram
groenten 200 gram

voor slapen: 250 gr magere kwark

Nu zit ik op 1600 cal wat nog aan de lage kant is.
De verhouding is eiwit35 % koolhydraten 40% vet 25%
Heeft iemand hier opmerkingen of aanvullingen op?

Trainschema ziet er nu zo uit:

Maandag: benen en schouders
Squat
leg press
leg extension
leg curl
adductor
abductor

db side raise
db front raise
db shoulder press

cardio

woensdag of donderdag: borst en triceps

bench press
db press
db fly
peck deck

pushdown met korte stang of touw
lying triceps extension
dippen met apparaat

cardio

zaterdag: rug en biceps en buik

deadlift met db
chinnen met apparaat
front pulldown
cable row

db curl

2 buikoefeningen

cardio

1 keer in de week ga ik 3 kwartier baantjes zwemmen en.
Ik wil nog een cardiosessie in de week in plannen. Word denk ik rolschaatsen omdat ik die nog heb staan hier.
Ik heb een hele tijd aan hardlopen gedaan, maar ik heb al weken last van hielspoor:mad:. Hardlopenschoenen heb ik voorlopig in de kast gezet.

Iemand hier nog commentaar of aanvulling op?

Persoonlijk zie ik het nut niet in van die abductor en adductor nadat je al hebt gesquat en leg press hebt gedaan. Beter een oefening (of 2) voor je kuiten.
Bij je schouders begin je best met de zwaarste, dus de press. De front (word al belast bij je press en op borstdag) is niet meer nodig en vervang je misschien door een bent over raise bvb (iets voor de achterste knoppen dus)

Bij borst doe je niets voor de bovenkant, dus bvb de dumbbell press incline doen en/of de flys. Bij mij gaan dumbbell presses niet lekker na bench presses dus ik doe bench / flys / dumbbell / peck deck. Voelt elke oefening wat 'frisser' aan.

Bij je biceps mag nog wel een oefening tenzij ze echt al gesloopt zijn na je rugtraining :-) (die er voor mij goed uitziet)

Toch al +10 omdat je er gelijk squats en deadlifts én chin ups bijneemt. 90% van de jongens/mannen in mijn gym kunnen al een voorbeeld nemen aan jou.

Succes met je doelen maar zoals het er nu uitziet zal dat wel in orde komen.

Good luck

Bedankt voor je reaktie en je compliment:)!
Ik ga het veranderen in mijn schema.

Ik wil het trainen gelijk goed aanpakken en niet eerst aanmodderen.

Ik heb iets langer dan een jaar 2x per week bodypump gedaan, ook met squat en deadlift. Weliswaar weinig gewicht en veel herhalingen maar de beweging/uitvoering heb ik onder de knie.

hallo allemaal

Ik ben truitje en ben 40 jaar oud.

ik doe aan kracht trianing en ben 6 maanden terug weer begonnen,heb het daarvoor 6jaar gedaan,maar was ermee gestopt.
Ik ben een beetje aan het rond kijken hier op het forum hoe alles werkt.
O,ja gewicht 70 kilo
lengte 1.70
21% vet
hoop hier een leuke tijd te hebben en goede tips te vinden.

groetjes truitje:)

Hoi truitje, misschien is het leuker als je zelf een topic aanmaakt over jezelf en niet in het topic van een ander :D

iig Welkom op het forum

Bedankt voor je reaktie en je compliment:)!
Ik ga het veranderen in mijn schema.

Ik wil het trainen gelijk goed aanpakken en niet eerst aanmodderen.

Ik heb iets langer dan een jaar 2x per week bodypump gedaan, ook met squat en deadlift. Weliswaar weinig gewicht en veel herhalingen maar de beweging/uitvoering heb ik onder de knie.

Goed bezig! :thumb:

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

Qua eten mis ik 's ochtends whey (en na het sporten, samen met wat dextrose).
Als je nog wat kcal kan gebruiken dan een handje nootjes bij de kwark 's avonds (geen studentenhaver!).

Goed bezig! :thumb:

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

Qua eten mis ik 's ochtends whey (en na het sporten, samen met wat dextrose).
Als je nog wat kcal kan gebruiken dan een handje nootjes bij de kwark 's avonds (geen studentenhaver!).

Dat is een goeie!
Ik ga een schep whey (vanillesmaak) door de brinta doen, word dat gelijk ietsje lekkerder.
En na het sporten.
Is het een optie om een shake met whey, melk en een banaan te maken?
Of liever alleen whey met water?

En 's avonds een handje ongezouten nootjes door de kwark.

Ben trouwens aan het puzzelen op een nieuw schema.
Een ub/lb schema.

En ik ga een mountainbike kopen om in het bos te fietsen.
Ben al een paar keer met mijn vriend meegeweest op een geleende fiets.
Ik vind het erg leuk, en erg zwaar!

Ik schrijf nog niet mee op het forum, ben nog heel veel aan het lezen.
Maar ik raak helemaal gemotiveerd door het enthousiasme van alle dames in de dbb contest! petje af voor wat jullie kunnen bereiken in 3 maanden.

Zo'n shake kan, als het past in je eetschema. Dextrose wordt sneller opgenomen, maar ik twijfel of dat heel erg hard nodig is... Whey met alleen water kan ook. Jouw keuze.

Waarom een nieuw schema? Zo te zien is dit prima, of ben je het al helemaal zat?
In een log van mij (weet niet zeker of het mijn zomerlog of reguliere log is) heb ik een tijdje terug een UB-LB schema gehad, met de zoekfunctie moet je dat wel kunnen vinden denk ik...

Zo'n shake kan, als het past in je eetschema. Dextrose wordt sneller opgenomen, maar ik twijfel of dat heel erg hard nodig is... Whey met alleen water kan ook. Jouw keuze.

Waarom een nieuw schema? Zo te zien is dit prima, of ben je het al helemaal zat?
In een log van mij (weet niet zeker of het mijn zomerlog of reguliere log is) heb ik een tijdje terug een UB-LB schema gehad, met de zoekfunctie moet je dat wel kunnen vinden denk ik...

Ben het schema nog niet zat, maar ik dacht dat je om de 6-8 weken van schema moest veranderen. Als dat niet hoeft blijf ik voorlopig bij mijn schema.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:29 ----------

Trainschema ziet er nu zo uit:

Maandag: benen en schouders
Squat
leg press
leg extension
leg curl
calve raise

shoulder press
db side raise
db bent over raise

cardio

woensdag of donderdag: borst en triceps

bench press
db fly
incline db press
peck deck

pushdown met korte stang of touw
lying triceps extension
dippen met apparaat

cardio

zaterdag: rug en biceps en buik

deadlift met db of bb
chinnen met apparaat
front pulldown
cable row

db curl

2 buikoefeningen

cardio

1 keer in de week ga ik 3 kwartier baantjes zwemmen en.
Ik wil nog een cardiosessie in de week in plannen. Word denk ik rolschaatsen omdat ik die nog heb staan hier.
Ik heb een hele tijd aan hardlopen gedaan, maar ik heb al weken last van hielspoor:mad:. Hardlopenschoenen heb ik voorlopig in de kast gezet.

Iemand hier nog commentaar of aanvulling op?

Zo blijft mijn schema.
Met 2 keer per week mountainbiken erbij, op zondag en 1 keer doordeweek.

Laatst bewerkt:
Zolang je nog goed gaat op je huidige schema is er geen reden om te wisselen...

Terug
Naar boven