AndroidHealthClinic

Nieuw

miss petra

Kan je s,morgens geen havermout nemen.
Ik doe zelf 100 gram havermout in en pannetje, en giet daar 400ml water bij, en klaar is je ontbijt.(havermout moet niet perse met melk aangemaakt worden, kan ook met water)

Ik zou die 2 beschuitjes met jam vervangen, voor de 2 boterhamen die je om 8:00 neemt, die eventueel wordt vervangen door de havermout.

Roomboter is erg lekker, maar ook erg slecht voor een mens.
Misschien becel een optie.

BTW veel succes verder, en ik zal je topic blijven volgen :)

miss petra

Ik doe zelf 100 gram havermout in en pannetje, en giet daar 400ml water bij, en klaar is je ontbijt.(havermout moet niet perse met melk aangemaakt worden, kan ook met water)

Ik zou die 2 beschuitjes met jam vervangen, voor de 2 boterhamen die je om 8:00 neemt, die eventueel wordt vervangen door de havermout.

Eiwitbron bij de havermout?

BTW dit exel bestand gebruik ik voor mijn voeding, maar met je eigen gegevens kan je het ook gebruiken.

[Link niet meer beschikbaar]

miss petra kan geen eiwit tot haar nemen(allergie), vandaar de water door het havermout.
En voor haar is het een probleem om niet bij elke maaltijd eiwitten te krijgen.
Ze kan door de havermout wel een zooi noten in gooien :D

• Topic Starter Topic Starter
Waar haal je dat vandaan?! eehh ergens gelezen maar ja je leest zoveel he... het is echt moeilijk om alleen de goede dingen eruit te filteren als leek zijnde dan.

Ik ben wel van mening dat elke maaltijd een goede eiwitbron moet bevatten. dus....als je fruit eet dan neem ik een schijfje kip of kalkoenfilet erbij.
Gooi het eens in een Excel / eetmeter / dergelijke... verhoudingen moeten kloppen. heb ik geprobeerd maar daar staan afkortingen in waarvan ik niet eens weet wat ze betekenen, van daar dat ik dit op voedingscentrum heb gedaan.

Ik vind fruit met kip trouwens een rare combinatie...haha ja valt wel meer hoor.
roomboter: vind je dat écht nodig? Wat is er mis met roomboter?? Dat is puur en onbewerkt toch.
beschuit met jam??
ja oke... jam zou ik weg kunnen laten maar volkoren beschuit als tussenmaaltijd is toch niet zo slecht.

Bedankt!

hello welkom en veel succes met het behalen van je doelen.:)

miss petra

Dank je wel voor je tips, ja die beschuiten zijn niet echt toppie ik weet het!! Nu moet ik nog meer gaan zeuren want ik lust geen havermout of brinta :eek: oid want dan was mijn probleem zo opgelost.... Ik zal de beschuiten maar gaan vervangen..

gr
miss petra

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:05 ----------

hello welkom en veel succes met het behalen van je doelen.:)

dank je wel...

---------- Toegevoegd om 16:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:07 ----------

BTW dit exel bestand gebruik ik voor mijn voeding, maar met je eigen gegevens kan je het ook gebruiken.

[Link niet meer beschikbaar]

miss petra kan geen eiwit tot haar nemen(allergie), vandaar de water door het havermout.
En voor haar is het een probleem om niet bij elke maaltijd eiwitten te krijgen.
Ze kan door de havermout wel een zooi noten in gooien :D

dank je voor het schema, ga het nu eens invullen en zal jullie laten weten wat eruit komt.
Wat ik nu aan eiwitbron binnen krijg is tonijn, ga noten kopen en af en toe wat kaas. hhm hoop dat ik er zo kom.

gr
miss petra

Hoi Petra,
Zowiezo succes met je doelen!!!
Weet je ook waarom je steeds schommelt met dieten? Afgezien dat veel dieten gewoon lastig zijn vol te houden (te streng, eenzijdig, duur etc), weet je waarom je pogingen tijdelijk zijn?
Roomboter bevat 80% vet, en voornamelijk verzadigd vet... dat is het foute vet... zorgt voor toename cholesterol, terwijl dieetmargarine of dieet halvarine vooral onverzadigd vet bevat en juist zorgt voor verminderen van je cholesterolgehalte...
Zowiezo proberen om een manier te vinden om gezond te eten, op zo'n manier dat je dit ook voortaan blijft doen... in feite je eetgedrag veranderen... en niet weer het zoveelste dieet, die stopt als je het niet meer volhoudt of je je streefgewicht hebt behaald...

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

vlees en fruit vinnik ook geen rare combi trouwens hoor :p
Kip met ananas :D:D:D

Klopt helemaal ik ben het met je eens vandaar ook mijn zoektocht naar een gezonde voeding zonder honger.
Weet je wat betreft de boter.. in bijna alle andere smeerboters zitten transvetten die zijn echt heel slecht vandaar dat ik roomboter eet.
Niet helemaal de goede vetten ik weet het. Ook in Becel zit transvet...
Ik ben zoekende en ik eet echt niet goed, veel te weinig maar het zit er zo ingebakkend dat weinig eten he. Komt goed hoor.... zoek en gij zult vinde hahaha

Laatst bewerkt:
hm... zou het eens uit moeten zoeken, maar naar mijn weten zit in zachte margarine/halvarines geen transvet... en zou het er in voorkomen dan in zeer geringe mate (gehard vet)... en daarom verwaarloosbaar als je dagelijks roomboter gebruikt op elke boterham. Dat zit gewoon vol met verzadigd vet. Wil je op zeker spelen... neem dan bv olijfolie... dat is puur onverzadigd vet... maar wel 100% dus gebruik in zeer kleine mate.

Dit komt eruit als ik de excel sheet invul

23 % eiwit
55% KH veel te veel denk ik
22% vet.

hhmmm

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

oeiii en ik zie nu maar 1078 cal....

:mad:

ik ga opnieuw beginnen....

Laatst bewerkt:
Kip met ananas is anders een hele goede combinatie!

Nou ik zo'n beetje de gehele dag gepuzzeld voor een nieuw en beter schema

7.00 uur
2 volk brood met kipfilet en een sinaasappel

9.30 uur
2 volk brood met kaas

10.30
appel en casewnootjes

12.00 uur
2 volk brood kaas en evt nootjes

14.00 uur
4 crackers met kalkoenfilet

16.00 warme maaltijd, 50 gr aardappels met 200 gr groente en 100 gr mager vlees

18.00 trainen op woe en vrij en op ma in de ochtend.
1 uur KT en ongeveer 45 min cardio

21.00 uur
Tonijn op eigen nat met augurkjes en zilveruitjes

volgens het excel programma kom ik uit op
27% eiwit
43% KH
29% vet

Dit is voor mij heel veel eten en ga proberen of dit gaat lukken.

gr
miss Petra

eehhh ben nog steeds aan het lezen... vandaag mijn vrije dag en op een boodschap na en een uurtje koken heb ik al de klok rond gelezen :o

Ik heb wellicht voor jullie een stomme vraag maar ik wil het toch graag weten.
Waar hebben jullie het over als jullie zeggen "droog"??

thanx
gr
miss Petra

Ik heb wellicht voor jullie een stomme vraag maar ik wil het toch graag weten.
Waar hebben jullie het over als jullie zeggen "droog"??
Iemand die droog is die heeft weinig vet. Ik weet niet welke context je de vraag bedoelt?

Schema ziet er trouwens al veel beter uit!

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Ik heb geen probleem met eiwit ;)

Lees mijn posts nog een keer... misschien snap je dan wat ik bedoel?

Iemand die droog is die heeft weinig vet. Ik weet niet welke context je de vraag bedoelt?

Schema ziet er trouwens al veel beter uit!

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------
Nou ik las ergens dat iemand wilde gaan trainen om droog te worden.
Maar nu snap ik hem..

Dank je voor het schema... vind je niet dat er teveel KH inzitten?
je leest zoveel over verhoudingen in % ??

Ik hoop dat ik dit allemaal opkrijg, ben wel angstig daar ik tot nu toe vaak weinig gegeten heb en dan is het toch eng om dit zomaar te doen haha
Ik geloof er wel in en dat is het belangrijkste toch?

Dank je voor je uitleg.

miss petra

Voedings-schema ziet er beter uit zo :)
Als je de koolhydraten, en het vet iets te hoog vindt, kan je de tonijn ook door de helft verdelen op een dag.
Dus inplaats van kaas op je brood, een half blikje tonijn, en de andere helft neem je dan om 21:00 met wat sla erbij of zo.

Ik verdeel zelf wel de tonijn op een dag, omdat ik zo,n blikje net teveel vindt, om in 1 keer op te eten.

De keuze is aan jou, en veel succes, en ga ervoor ;)

DwarvenWarrior

Ik snap wat je bedoelt , beetje prikkelbaar vandaag ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven