AndroidHealthClinic

Nieuw hier :)

Bertja

Novice
Waardering
0
Beste DBB'ers

Ik ben een jongen van 19, ben 1.90-2.00m.
Ik weeg momenteel 69 kilo...
ik weet dat het te laat is en ik wil er iets aan doen. Ben er al een tijdje mee bezig en ben in 4 maanden nu 5 kilo aangekomen dus eerst woog ik 64 :eek:

Nu mijn punt is; ik wil graag eerst mijn voeding goed hebben voordat ik echt een best word ;).

Ik volg eingelijk bodybuilding al een tijdje dus ik heb er matig verstand van, maar ik weet er wel wat van :P ook van de voeding ;)

ik dump alvast hier mijn lijstje, verbetering is altijd welkom ;)

Ontbijt: 3 bruine bammetjes met ijsthee [ kom moeilijk op gang :rolleyes:]
Tussen ontbijt en avond eten: 1L cola, 7 bammetjes met kaas/ham
Avondeten: 3 aardappels / rijst, vlees, groenten met een bakje yoghurt erna
savonds: zakje chips, zakje m&ms yogoyogo

dit is aardig mager voor mijn lengte en mijn gewicht.

Ik ben binnenkort van plan om een keer kwark enzo te halen, wat kan ik anders aan mijn lijstje veranderen?

alvast bedankt ;)
Bert

Lees de stickies hier eens GOED door...
Je voedingsschema is ongeloofelijk k*t.

Het is nog niet te laat .. je bent nog maar 19.

Dus je weet wat va nde voeding en dan kom je hier zo'n schema posten? Je weegt 70 kilo en bent 2 meter ... Dan moet je 1 ding doen man: VRETEN. Om de 2 uur gans die koelkast leegeten.

(ijsthee, cola, chips en m&m = troep .. Is geen eten. Waar zijn de eiwitten, de havermout, de kwark, de noten, de liters melk en in uw geval: de liters chocomelk). Zoek eens op: bulken - en lees het forum eens door.

... :D

"Ik volg eingelijk bodybuilding al een tijdje dus ik heb er matig verstand van, maar ik weet er wel wat van ook van de voeding"

als dat je voedingsschema is heb je er niet echt verstand van lijkt mij lees je maar wat beter in door de sticky's enzo te lezen en als je er echt iets van denkt te kennen post je maar een goed voedingsschema er zijn genoeg voorbeelden van te vinden op het forum. Als je dit hebt gedaan zullen de mensen hier op het forum beter bereid zijn je te helpen ;)

New in town

hlo iedereen

Ik heb al een paar keer rondgekeken hier en heb al een paar sticky's bekeken enzo. Nu mijn vraag is, hoe kan ik mijn Kcal inname ingeven om mijn vetverlies te berekenen als ik nog niet weet hoeveel ik moet innemen? (dit doe ik zodat ik weet hoeveel Kcal ik moet innemen om in massa bij te komen. Ik ben namelijk mager genoeg.)
Hoe bereken je de Kcal per Fitness-workout en Kcal per cardio?
(Ik zoek deze info zodat ik perfect weet hoe ik mijn voedingsschema moet samenstellen). Kan iemand me hierbij helpen?

Greetz

hlo iedereen

Ik heb al een paar keer rondgekeken hier en heb al een paar sticky's bekeken enzo. Nu mijn vraag is, hoe kan ik mijn Kcal inname ingeven om mijn vetverlies te berekenen als ik nog niet weet hoeveel ik moet innemen? (dit doe ik zodat ik weet hoeveel Kcal ik moet innemen om in massa bij te komen. Ik ben namelijk mager genoeg.)
(Ik zoek deze info zodat ik perfect weet hoe ik mijn voedingsschema moet samenstellen). Kan iemand me hierbij helpen?

Greetz
Maak even je eigen topic.

hlo iedereen

Greetz

je moet niet weten hoeveel je nodig hebt voor vetverlies, maar hoeveel je nodig hebt om gelijk te blijven (dus je onderhoud). Dan ga je er 10, 15, 20% boven zitten of als je zwaar bulkt nog een pak meer.
Gebruik de zoekfunctie, staan genoeg vragen rond berekenen van onderhoud.

...

Ik moet geen onderhoud hebben maar ik moet massa bijkomen...

• Topic Starter Topic Starter
"Ik volg eingelijk bodybuilding al een tijdje dus ik heb er matig verstand van, maar ik weet er wel wat van ook van de voeding"

als dat je voedingsschema is heb je er niet echt verstand van lijkt mij lees je maar wat beter in door de sticky's enzo te lezen en als je er echt iets van denkt te kennen post je maar een goed voedingsschema er zijn genoeg voorbeelden van te vinden op het forum. Als je dit hebt gedaan zullen de mensen hier op het forum beter bereid zijn je te helpen ;)

Het is nog niet te laat .. je bent nog maar 19.
Dus je weet wat va nde voeding en dan kom je hier zo'n schema posten? Je weegt 70 kilo en bent 2 meter ... Dan moet je 1 ding doen man: VRETEN. Om de 2 uur gans die koelkast leegeten.

Lees de stickies hier eens GOED door...
Je voedingsschema is ongeloofelijk k*t.

Ik weet dat het nog niet goed is. Ik zal je vertellen hoe ik een jaar geleden was:

ontbijt: 2 bammetjes met nix
middageten: 3 krentenbollen 2 energydrank
avond: warm eten
daarna: chips en drinken

Dus het is zowiezo al veel vooruitgang in een jaar.
Ik zal de stickys bekijken en kijken of ik er iets van op kan steken.

en zal mijn lieve moeder vragen of ze een bak kwark mee kan nemen kijken hoe het smaakt :cool:

Ik denk dat ik binnenkort een lijst ga maken, wat ik precies wil eten zodat ik 3500-4000kcal kan binnen krijgen

Als ik die 3500-4000 bereik en ook vol kan houden, zal weightgainer helpen voor extra gewicht of zal ik het gwoon zo proberen en van de supps af te blijven?

alvast bedankt voor jullie reply's ;)

Ik weet dat het nog niet goed is. Ik zal je vertellen hoe ik een jaar geleden was:

ontbijt: 2 bammetjes met nix
middageten: 3 krentenbollen 2 energydrank
avond: warm eten
daarna: chips en drinken

Dus het is zowiezo al veel vooruitgang in een jaar.
Ik zal de stickys bekijken en kijken of ik er iets van op kan steken.

en zal mijn lieve moeder vragen of ze een bak kwark mee kan nemen kijken hoe het smaakt :cool:

Ik denk dat ik binnenkort een lijst ga maken, wat ik precies wil eten zodat ik 3500-4000kcal kan binnen krijgen

Als ik die 3500-4000 bereik en ook vol kan houden, zal weightgainer helpen voor extra gewicht of zal ik het gwoon zo proberen en van de supps af te blijven?

alvast bedankt voor jullie reply's ;)

Je moet niet naar de smaak kijken, je moet naar de inhoud kijken, als je op smaak gaat letten kan je 70% van de voeding wel weg laten.

Gewoon naar binnen proppen en slikken! weet je ook hoe je vriendin zich voelt.

nja in pauze van stage hek ff bak met kwark gehaald van AH

wss wel de verkeerde want er was geen andere

Magere kwark ah huismerk

500ml
per 100ml:
9gram eiwit
4gram koolhydraten
55kcal

dus in de bak zit 45 eiwit, 20 koolhydraten 275kcal

waarschijnlijk moest ik volle halen of niet? ;)
nja ik zal wel kieke hoe t smaakt =]

Als je deze lekker vindt, vind je volle zeker lekker!

t is eingelijk niet heel smerig ik had t smeriger verwacht, alleen achter elkaar door batsen werkt niet :|

ik heb nu suiker erop gedaan wat kan nog meer wat lekker is?

Fruit, siroop, honing, whey met smaak, muesli, noten of rozijnen er door mengen.

Ontbijt: 3 bruine bammetjes met ijsthee [ kom moeilijk op gang :rolleyes:]
Tussen ontbijt en avond eten: 1L cola, 7 bammetjes met kaas/ham
Avondeten: 3 aardappels / rijst, vlees, groenten met een bakje yoghurt erna
savonds: zakje chips, zakje m&ms yogoyogo

HOLY MOTHER****ING MOTHER OF GOD

Als je ook maar een beetje interesse hebt op het gebied van diabetesvrij blijven zou ik die cola acuut uit je schema gooien. Je krijgt bijna geen eiwitten binnen en een overdosis aan (slechte!) koolhydraten. Je moet stickies lezen totdat je erbij neervalt.

Bereken je onderhoud en ga er 20% boven zitten met 55/30/15 (koolhydraten/eiwitten/vetten), vermijd monosaccharides behalve wat fruit en je zit al een stuk beter. Probeer bijvoorbeeld eens havermout of brinta in de ochtend.

Mocht je niet aan je calorieen komen door bv. een gebrek aan eetlust dan kun je altijd nog een cheatcode gebruiken: 1 liter volle chocomel. 35g eiwitten per liter met een compleet aminozuurprofiel, maar je moet wel leven met de mono- en disaccharides (and to a lesser extent: de vetten).

Lukt dit ook niet, drink dan 3 liter volle melk per dag bovenop je eten en voer dit op tot 4 liter als je te langzaam of geen resultaat ziet (dit staat ook bekend als GOMAD, even googlen).

Je moet niet naar de smaak kijken, je moet naar de inhoud kijken, als je op smaak gaat letten kan je 70% van de voeding wel weg laten.

Gewoon naar binnen proppen en slikken! weet je ook hoe je vriendin zich voelt.

Hahahaha Ge-We-Ldig :D:D:D

in pauze hek ff pak volle melk gekocht was niet zo smerig als vroegah

ook hek gezoute pindas gekocht van 695 kcal per 100 gram. 25gram eiwitten en 9,5 gram koolhydraten :D

dus nu hek zowiezo al 650 kcal meer binnen door een extra pak melk te drinken
zo kip, rijst en wortel
en vanavond ff langs mac wippen omdat vriend rijbewijs heeft gehaald, ff grote friet ofzo halen en dan in de avond wat pindas+pot kwark :cool:

nu heb je een dag dat je het makkelijk haalt, maar als je morgen dan weer 1000 kcal eronder zit, ben je nog nergens, want elke dag naar de mac en elke dag naar de winkel om te kopen houd je waarschijnlijk ook niet vol.

Terug
Naar boven