Fitness Seller

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

• Topic Starter Topic Starter
Je weet wat je te doen staat :p
Hahaha...tis geen ramp als je zondag de 800kg niet tild...maar voor het NK accepteren we geen smoesjes...dan moet die 800+ gewoon lukken ;)

Het gaat erom dat je (ik) alles gegeven hebt en dan weet van hoe of wat.
Voor wat betreft het NK, daar geldt hetzelfde voor mij. Smoesjes zijn voor mensen die het niet met zichzelf en/of andere aan willen gaan ;)

Bedoeling is te openen met 300 - 185 - 250 (mogelijk 260) en daar vanuit stappen te maken richting ....................................

Afgelopen weken waren dit de zwaarste gewichten wat ik heb getild
3x3 280, 3x3 175 en 3x3 240, dus ben ik benieuwd welke basis dit voor zondag gaat geven voor het NK.

Het gaat erom dat je (ik) alles gegeven hebt en dan weet van hoe of wat.
Voor wat betreft het NK, daar geldt hetzelfde voor mij. Smoesjes zijn voor mensen die het niet met zichzelf en/of andere aan willen gaan ;)

Bedoeling is te openen met 300 - 185 - 250 (mogelijk 260) en daar vanuit stappen te maken richting ....................................

Afgelopen weken waren dit de zwaarste gewichten wat ik heb getild
3x3 280, 3x3 175 en 3x3 240, dus ben ik benieuwd welke basis dit voor zondag gaat geven voor het NK.

O.K...als je wel maar alles geeft ;) ben benieuwd...ik lees de uitslagen zondagavond wel op je website :).

Suc6 morgen!
SSS Alkmaar kampioen!!!! :P

Ja SSS Kampioen :)

KB 8x70 5x110 3x150 2x190 pak aan 2x230 1x270 wedstrijd 300 - 320 fout - 320 afgekeurd.
BD 20x60 10x90 3x120 1x140 shirt aan 1x160 1x175 wedstrijd 185 - 192,5 - 197,5 afgekeurd
DL RB 2x8 70 DL 5x120 3x160 pak half 1x200 1x230 wedstrijd 255 - 272,5 - 280

Kortom, de basis voor het NK is goed. KB viel wederom iets tegen, merk wel dat het technisch beter gaat. Moet hoger beginnen (eerste beurt buig ik zonder riem en dat is goed). 320 met riem blokkeert onderin teveel. Dus 330 in mijn 2e beurt op het NK, want met 310 zal ik openen zonde riem :)
BD gaat goed want de 197,5 drukte ik lekker. Ging iets te vroeg omhoog. 200kg ga ik weer drukken op het NK. DL gaat technisch weer de goede kant op en met 280 leg ik de basis voor de 290 op het NK.

Eerst ga ik de uitslagen op mijn site plaatsen en daarna wat filmpjes op youtube uploaden.

Dinsdag weer trainen :eek:

Ja SSS Kampioen :)

KB 8x70 5x110 3x150 2x190 pak aan 2x230 1x270 wedstrijd 300 - 320 fout - 320 afgekeurd.
BD 20x60 10x90 3x120 1x140 shirt aan 1x160 1x175 wedstrijd 185 - 192,5 - 197,5 afgekeurd
DL RB 2x8 70 DL 5x120 3x160 pak half 1x200 1x230 wedstrijd 255 - 272,5 - 280

Kortom, de basis voor het NK is goed. KB viel wederom iets tegen, merk wel dat het technisch beter gaat. Moet hoger beginnen (eerste beurt buig ik zonder riem en dat is goed). 320 met riem blokkeert onderin teveel. Dus 330 in mijn 2e beurt op het NK, want met 310 zal ik openen zonde riem :)
BD gaat goed want de 197,5 drukte ik lekker. Ging iets te vroeg omhoog. 200kg ga ik weer drukken op het NK. DL gaat technisch weer de goede kant op en met 280 leg ik de basis voor de 290 op het NK.

Eerst ga ik de uitslagen op mijn site plaatsen en daarna wat filmpjes op youtube uploaden.

Dinsdag weer trainen :eek:

Jammer van het buigen, verder toch geen verkeerd resultaat...als je nu op het NK 320+ met buigen kunt verzilveren en ook de 200kg banken dan kom je aardig in de buurt van 800+ :) (vandaag had je 772,5 toch?)

Jammer van het buigen, verder toch geen verkeerd resultaat...als je nu op het NK 320+ met buigen kunt verzilveren en ook de 200kg banken dan kom je aardig in de buurt van 800+ :) (vandaag had je 772,5 toch?)

Ja, uitslagen staan op mijn website.
Filmpjes volgen nog :o

Mooi werk. :thumb:
De generale repetitie. ;)

Gaaf Wim. :thumb:

Toch vandaag getraind, zodat ik morgen mijn schema niet hoef samen te voegen.

Maandag 1-2-2010 (K+)
KB 2x8 70 5x110 5x150 3x3 190 FR SQ 3x3 100
BD 20x50 10x70 5x90 5x110 3x3 130 SB 3x3 115 75% down 3x3 105 75% up 3x3 105

Relaxed traininkje zo te zien? :thumb:

Ik vind het toch al weer snel eigenlijk.
De meesten nemen wel iets langer rust na een wedstrijd, toch?
Maar niet van dat flauwe zeker?
Zo kwam het beter uit. :D

jammer van die laatste beurt op je bank man!

Toch vandaag getraind, zodat ik morgen mijn schema niet hoef samen te voegen.

Maandag 1-2-2010 (K+)
KB 2x8 70 5x110 5x150 3x3 190 FR SQ 3x3 100
BD 20x50 10x70 5x90 5x110 3x3 130 SB 3x3 115 75% down 3x3 105 75% up 3x3 105

leg eens uit? wat is je gedachte achter deze training? fysiek moet het kunnen mentaal is het link zou ik denken.

jammer van die laatste beurt op je bank man!

De basis voor het NK ligt en dat is voor dit moment goed :-)

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

leg eens uit? wat is je gedachte achter deze training? fysiek moet het kunnen mentaal is het link zou ik denken.

De wedstrijd zie ik als zware training en heb ik juist de belasting gedaan, zodat ik vrijdag niet te makkelijk ga denken over mijn tussen week. Volgende week vrijdag heb ik mijn zwaarste buig training voor het NK. dus als ik deze week mezelf goed moet motiveren om vrijdag 2x2 285 hard te buigen, betekent dit voor mij dat ik nog gemotiveerde volgende week vrijdag ben als ik dan 2x2 300 mag buigen. Deze week druk ik zonder shirt, zodat ik volgende vrijdag mijn zwaarste bank voor het NK kan doen 2x2 190. Dus als het banken deze week zwaar ga, maak ik me daardoor gemotiveerde voor volgende vrijdag om te voorkomen dat ik daar te makkelijk over ga denken. Deze week mijn zwaarste training met deadliften voor het NK. Dus morgen deadliften om mezelf de gewichten vrijdag op mentale kracht te tillen, zodat de weken daarna me kan focussen op mijn techniek. Hierdoor wil ik de stap richting de 290 weer maken. Is dit antwoord op je vraag?

Groeten en tot vrijdag!

---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

Helaas heb ik maar enkele t-shirts binnen gekregen, dus deze keer heb ik geen t-shirt voor je. Mijn atleten gaan voor, sorry!

De basis voor het NK ligt en dat is voor dit moment goed :-)

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------

De wedstrijd zie ik als zware training en heb ik juist de belasting gedaan, zodat ik vrijdag niet te makkelijk ga denken over mijn tussen week. Volgende week vrijdag heb ik mijn zwaarste buig training voor het NK. dus als ik deze week mezelf goed moet motiveren om vrijdag 2x2 285 hard te buigen, betekent dit voor mij dat ik nog gemotiveerde volgende week vrijdag ben als ik dan 2x2 300 mag buigen. Deze week druk ik zonder shirt, zodat ik volgende vrijdag mijn zwaarste bank voor het NK kan doen 2x2 190. Dus als het banken deze week zwaar ga, maak ik me daardoor gemotiveerde voor volgende vrijdag om te voorkomen dat ik daar te makkelijk over ga denken. Deze week mijn zwaarste training met deadliften voor het NK. Dus morgen deadliften om mezelf de gewichten vrijdag op mentale kracht te tillen, zodat de weken daarna me kan focussen op mijn techniek. Hierdoor wil ik de stap richting de 290 weer maken. Is dit antwoord op je vraag?

Groeten en tot vrijdag!

Ja ik snap deels wat je bedoeld, Wat is het voordeel aan de training van vandaag? Met welke doelstelling ging je de training in? en als je deze wedstrijd als training ziet waarom heb je vrijdag niet getrainid?

Ja ik snap deels wat je bedoeld, Wat is het voordeel aan de training van vandaag? Met welke doelstelling ging je de training in? en als je deze wedstrijd als training ziet waarom heb je vrijdag niet getrainid?

Vrijdag niet getraind omdat dat normaal mijn zware training is en nu was dat dus zondag. En anders zou ik de kans overtraining vergroten. Training vandaag 2 ledig. doorbloeding van gisteren plus extra vermoeiing voor vrijdag, zodat ik daar niet te makkelijk over ga denken. Buigen omdat ik met pak buig en banken doe ik zonder pak en dat word dan sowieso een mooie uitdaging.

Vrijdag niet getraind omdat dat normaal mijn zware training is en nu was dat dus zondag. En anders zou ik de kans overtraining vergroten. Training vandaag 2 ledig. doorbloeding van gisteren plus extra vermoeiing voor vrijdag, zodat ik daar niet te makkelijk over ga denken. Buigen omdat ik met pak buig en banken doe ik zonder pak en dat word dan sowieso een mooie uitdaging.

Oké snap ik. Sommige dingen zijn voor mij niet logisch. Ben zo vrij om mijn visie even te delen. jij kent hem wel maar voor anderen is het contrast wel aardig.
Ik vind dat je zit erg laag in je kilo’s in je training voor het NK als je in je 2e beurt 330 wil buigen zal je minmaal 310 320 in je training kunnen draaien draaien, is nog geen 95%-97% van je doelstelling. hogere spierspanning en mentaal kom je sterker uit je training. Vind het eigenlijk iets te makkelijk. als je er dan niet te makkelijk over wil denken kun je de keuze voor je gewichten aanscherpen.

Je bank vind ik wel een goede keuze omdat je daar meer uitdaging in zit. in je 2e beurt 200kg dan.

Zal ook nooit 2tjes doen in mijn laatste weken? waarom doe jij dat. Ik heb geleerd en ervaren dat je zo moet trainen als op je wedstrijd. Zeker in de laatste 2 trainingsweken voor je wedstrijd zal ik er altijd voor kiezen om 1tjes te draaien rond mijn 1e en 2e beurt(ligt ook aan de vorm van de dag) en dan zo buigen dat het je uitdaagt maar niet op 100% zit. je laatste 2 trainingen gaan meer op een goed gevoel over te houden over je trainingen, das voor mij belangrijk en daarom moet je ook minder zware gewichten durven kiezen op de trainingsdag.

Terug
Naar boven