AndroidHealthClinic

Nieuw met fitness

Kamishini

Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
67kg
Vetpercentage
12%
Hi everyone!

ik ben sinds kort begonnen met fitness, 3 weken ongeveer.
ik ben nu 24 jaar maar heb 6-7 jaar niet meer gesport ofzo... ik lijk skinny met kleren aan maar ik ben wel enorm aangekomen dikke buik en enorm veel vet rond mijn kont (wat mij erg dwars zit)...

mijn armen zijn vrij dun en ik ben ook niet breed ofzo. Wat ook groot is zijn mijn benen ze zijn nog gespierd van toen ik nog voetbalde tot mijn 17e.

na 2 weken fitness merk ik wel dat mijn buik minder dik is, dus resultaat. maar de vet rond mijn kont is nog steeds het zelfde....

ik doe nu voornamelijk bovenlichaam trainen en veel cardio

cardio: eerste week zat k vaak op de crosstrainer maar had indruk dat het niet echt hielp... afgelope dagen doe ik meer interval training op de treadmill ik loop dan 45 minuten lang, elk interval is 2 minuten lopen 5km/uur en 2 minuten rennen 11km/uur. na 45 min zweet k me kapot en ga ik mn bovenlichaam trainen, want het moet wel in verhouding zijn met mijn benen.

is dit goed? of moet ik nog andere acties ondernemen om mn vet rond mijn kont te verbranden. daarnaast durf k ook geen vet meer te eten :S

pls give me some advice =)

Groeten

Kami

Hi everyone!

ik ben nu 24 jaar maar heb 6-7 jaar niet meer gesport ofzo... ik lijk skinny met kleren aan maar ik ben wel enorm aangekomen dikke buik en enorm veel vet rond mijn kont (wat mij erg dwars zit)...

mijn armen zijn vrij dun en ik ben ook niet breed ofzo. Wat ook groot is zijn mijn benen ze zijn nog gespierd van toen ik nog voetbalde tot mijn 17e.

na 2 weken fitness merk ik wel dat mijn buik minder dik is, dus resultaat. maar de vet rond mijn kont is nog steeds het zelfde....

cardio: eerste week zat k vaak op de crosstrainer maar had indruk dat het niet echt hielp... afgelope dagen doe ik meer interval training op de treadmill ik loop dan 45 minuten lang, elk interval is 2 minuten lopen 5km/uur en 2 minuten rennen 11km/uur. na 45 min zweet k me kapot en ga ik mn bovenlichaam trainen, want het moet wel in verhouding zijn met mijn benen.

is dit goed? of moet ik nog andere acties ondernemen om mn vet rond mijn kont te verbranden. daarnaast durf k ook geen vet meer te eten :S

Groeten

Kami

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hi everyone!

Groeten

Kami

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

vet verbranden op een bepaalde plaats gaat niet, wat je wel kan aanraden is maak een voedingsschema en als je vet wil verbranden moet je je hartslag omhoog krijgen dit is het simpel uitgelegd: hoe hoger je hartslag hoe harder ja lichaam aan het werken is hoe harder je lichaam werkt hoe meer voedingsstoffen je verbrand dus ook vet.
dit zijn ook twee links dat ik je aanraad dat je zeker eens moet bekijken

http://www.youtube.com/watch?v=dc-fiFZf-XI&feature=channel_video_title
http://www.youtube.com/watch?v=j6u19Z0BSAI&feature=relmfu

hopelijk heb ik je wat kunnen helpen.

grt

Je noemt je leeftijd, maar vervolgens is deze niet te zien bij je stats, dus je hebt het weggehaald, betekend dat je niet nieuw bent, ik twijfel.

• Topic Starter Topic Starter
hmmm ok aardige mensen hier..

ik kom hier voor advies nothing more nothing less...

@metalin: tnx, ja heb je me geholpen. k ga me verder verdiepen
@beesting: wrm moet k mijn stats publiceren.... u trol?

kweet nie eens op k wel hier moet blijven op forum... ik zie alleen trollen met facepalms.... friggin kids

hmmm ok aardige mensen hier..

ik kom hier voor advies nothing more nothing less...

@metalin: tnx, ja heb je me geholpen. k ga me verder verdiepen
@beesting: wrm moet k mijn stats publiceren.... u trol?

kweet nie eens op k wel hier moet blijven op forum... ik zie alleen trollen met facepalms.... friggin kids

je moet gwn 10.000 crunches doen, dan smelt je vet weg als sneeuw voor de zon ; )

effe serieus nu! Als ik jou was zou ik gewoon beginnen liften, maar dan eten op onderhoud
en ik kheb nog nooit iemand gezien met gespierde benen van voetbal ; )

Laatst bewerkt:
ongeveer 10 jaar kickboks en 2 jaar athletiek :rolleyes:
zo veel verschil is er niet tussen

Dan zouden jouw benen ook wat moeten voorlopen op de rest toch?
Maar het is idd dom om je benen niet te trainen, je zou op zijn minst 1 oefening kunnen doen, ook al lopen je benen voor op de rest van je lichaam.

Hi everyone!

Groeten

Kami

mijn advies: splits je cardiotraining en krachttraining in aparte trainingsdagen. Als je training langer dan een uur duurt bouw je namelijk cortisol op in je lichaam. Dit is een stresshormoon en hoe meer cortisol, er zich in je lichaam bevind, hoe minder nut je training nog heeft. Als het per se niet anders kan, probeer je cardio + krachttraining toch zeker onder 1,5 uur te houden.

Je doel is vetverlies. Dan raadt ik je een fullbody schema aan en geen split schema. Focus je op de compoundoefeningen. Enkele voorbeelden van compoundoefeningen: Benchpress, shoulder press, deadlift, bent over rows, squat, dips. Doe enkele van deze oefeningen voor telkens 2 of maximum 3 setjes voor telkens 8-12 herhalingen en vul ze aan met meer isolatieoefeningen zoals bicep curls, tricep pulldowns, lateral raises...ook 2 à 3 setjes van 8-12 herhalingen

Je benen trainen tijdens een cut is altijd een hekelpunt. Als je alleen krachttraining doet is het een MUST, maar je moet zelf uitzoeken of je het kan inpassen in je trainingsschema. Het heeft geen nut je benen te trainen als je daardoor geen cardio meer kan doen omdat je teveel spierpijn hebt. Om het uit te testen kan je eens 2 setjes squatten of deadliften en zien hoe het daarna met je beenspierpijn is de volgende dag. Gaat het goed dan doe je er een derde setje bij of hou je het op 2 setjes. Denk je dat je teveel last gaat hebben van die spierpijn dan spaar je beter je benen voor tijdens de cardio.

Langs de andere kant heb je bij het squatten en deadliften zodanig veel energie nodig dat het je groeihormoon en naverbranding stimuleert en dat kan heel nuttig zijn.

Op de crosstrainer kan je ook prima intervaltraining doen, maar je kiest zelf wat je het leukst vind natuurlijk. Het helpt alleen als je ook minder calorieën eet dan je verbruikt op een dag. Je gaat dus niet afvallen met cardio als je teveel eet. Als je merkt dat je op een punt zit dat het niet meer vooruit gaat dan bekijk je best nog eens je eetschema: 6 kleine maaltijden per dag, voldoende eiwitten, mager vlees zoals kip en vis, complexe koolhydraten, voldoende water en vitaminen uit fruit en groenten...

En als de cardio te gemakkelijk wordt dan verhoog je natuurlijk de snelheid wat.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, zoja, druk even op dat weegschaaltje onder mijn nickname :D

Laatst bewerkt:
Hi everyone!

2 weken fitness? Wat voor resultaten had je dan verwacht? al het vet wonderbaarlijk al weg?

Je trainingsroutine klinkt iig k*t.--> lees trainings stickies en ga volgens een goed schema trainen

je eten is vast ook niet goed --> lees voeding stickies

@ el smurfo:

bedankt voor je advies. ja het is interessant om te weten dat je niet lang moet sporten.
Intervaltraining op de treadmill vind k toch wel iets fijner dan de crosstrainer, geeft me meer het gevoel dat ik echt een workout doe. lkkr intensief sprinten erbij.

je had het over benen trainen... is het noodzakelijk om deze ook mee te nemen in mn training? want k wil geen grotere benen krijgen :/

mijn benen zien er ongeveer zo uit:

images?q=tbn:ANd9GcQsxBy4el92Oh9ZFJkUmJfke9lMEeVgmI36NhDPdzfQadzJbNw24w.jpg

betreft eten... het klopt dat ik erg ongezond at. ik woonde een jaar in het buitenland en ging dus elke dag uiteten... nu probeer k wel wat gezonder te eten.

mn eetschema:

- sochtends // kellogs of brood met kipfilet
- middag // brood kipfilet
- voor het sporten // macaroni met tonijn en wat groente erbij
- na het sporten // rijst met vis en broccoli

is dit voldoende of te weinig?

@ vincewie: wil je zeggen dat profvoetballers kippenpoten hebben? of je sprint nooit?

Laatst bewerkt:
je had het over benen trainen... is het noodzakelijk om deze ook mee te nemen in mn training? want k wil geen grotere benen krijgen :/

mn eetschema:

jou benen zien er zo uit? pics or gtfo, geloof er weinig van.

verder, je voeding is ruk, lees je beter in op het forum (ja dat kan wat uren in beslag nemen, maar we schotelen je hier niet alles voor, je zult zelf aan het werk moeten.

@ el smurfo:

bedankt voor je advies. ja het is interessant om te weten dat je niet lang moet sporten.
Intervaltraining op de treadmill vind k toch wel iets fijner dan de crosstrainer, geeft me meer het gevoel dat ik echt een workout doe. lkkr intensief sprinten erbij.

betreft eten... het klopt dat ik erg ongezond at. ik woonde een jaar in het buitenland en ging dus elke dag uiteten... nu probeer k wel wat gezonder te eten.

mn eetschema:

@ vincewie: wil je zeggen dat profvoetballers kippenpoten hebben? of je sprint nooit?

Dat zijn goeie benen die je daar post. Noodzakelijk is het niet, maar als je ooit stopt met cardio en overgaat op alleen krachttraining dan zou ik het wel aanraden. Desnoods maar 1 oefening: squaten. Het helpt je om veel kracht te leren ontwikkelen over gans je lichaam en van een paar setjes squaten per week gaan je benen maar zeer traag groeien terwijl je wel alle andere voordelen van de oefening hebt: extra aanmaak groeihormoon, meer kracht en sterkere benen.

Je eetschema is niet verkeerd maar het wordt toch algemeen aangeraden om 6 keer te eten per dag in minder grote porties. Eventueel kan je nog een maaltijd opsplitsen in 2 maaltijden of kan je ergens als tussendoortje nog een gezonde snack toevoegen.

haha ja goeie thread, je benen zien er zo uit als die van een olympische weightlifter.

OK MATE!

lol'd irl

zie mensen hier trollen.... beetje lame... neem voorbeeld van el smurfo hijs tenminste behulpzaam.

@baksteen: zijn eerder benen van een olympische sprinter... en ja ik sprinte 6 jaar lang met voetbal... en na 6 jaar niet te hebben gesport heb ik nog steeds zulke benen alleen nu met laagje vet. OK MATE!

@el smurfo: ok ok ja is echt lastig om om de 2 uur iets te eten. ik hou echt van lkkr eten dus nu aangepast eten is best lastig voor mij. ik ga wel verder verdiepen in voeding! tnx

Jouw benen zien er zeker zo uit, Wat zijn je geheimen? :thumbup:

Dit vraagt op een benenpic van de TS met een lepel erbij voor bewijs.

Terug
Naar boven