AndroidHealthClinic

Nieuw met voeding schema's en structueel eten.

Oroborus

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
68kg
Vetpercentage
17%
Goeieavond,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of dit in het goede gedeelte staat maar hier dan mijn vraag.

Mijn stats zijn: 173cm lang en weeg ongeveer 68kg en volgens de weegschaal (niet betrouwbaar) 17% vetpercentage.

Nu ben ik sinds een tijdje wat serieuzer met sporten en probeer om de dag een uurtje te trainen (thuis met een verstelbaar bankje en een powerblock (verstelbare dumbelts)). Ik merk langzamerhand wel wat resultaat alleen merk ik dat ik op een aantal plaatsen nog wat vet heb zitten wat ik eraf wil.

Bij de borst, dus geen platte strakke borst.
bij de buik, klein laagje vet waardoor je geen buikspieren ziet of heel minimaal.
Bij de billen, bij aanspannen geen strak geheel.

Nu eet ik redelijk gezond doordeweeks, in het weekend let ik vooral bij de avondmaaltijd niet op wat ik eet. Meestal is dit pizza, patat etc.

Ik wilde graag een schema samenstellen zodat ik structureel afval met behoud van spiermassa.

Mijn dagelijkse voeding bestaat hoofdzakelijk uit:

Ontbijt en lunch:

200ml zelfgemaakte smoothie
50 gram ongebrande en ongezouten gemixte noten
2 snee volkoren brood met pindakaas
2 snee volkoren brood met kipfilet + boter
2 snee volkoren brood met chocopasta
soms iets van een muesli of noten reep
500ml water

Avondeten doordeweeks:

meestal aardappels, groente en vlees.
1 keer per week salade met volkoren pasta, sla en groentes, gerookte kip, avocado + een stuk zalm
soms roerbakgroente met rijst

In het weekend:

Vervalt het ontbijt en lunch van doordeweeks meestal en sta ik later op, dan eet ik rond 12 of 13 uur mijn eerste maaltijd wat kan variëren van een broodje ei tot een volkoren broodje met diverse beleg.

Drinken:

Voor de rest kwa drinken, ik drink altijd spa water, thee zonder suiker en af en toe wat koffie met suiker en melk. Koffie drink ik hooguit 1 a 2 keer per dag maar lang niet iedere dag.

Na het sporten:

Meestal 'eat natural nuts and seeds' gemixt met havermout op een 50/50 basis met wat melk.

Nu moet ik zeggen dat ik wel makkelijk ben met snacks, geen hele zakken of repen maar gewoon een stukje chocola of een ijsje, dropje etc. Lang niet altijd en ook niet de hele dag door. Dit doordeweeks of voor het eten en in het weekend wat meer.

Het zou mooi zijn als ik een schema had waarbij ik genoeg eiwitten binnen krijg voor mijn spierbehoud en groei en ook nog zou afvallen.

Hebben jullie tips of adviezen voor mij ?

Bijvoorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Een voedingsschema maken is een heel mooi begin

Check hoe je je macro's wilt indelen. Daarbij zou je kunnen lezen op je lichaamstype, ecto/meso/endomorph (check de 4 hour body van Tim Ferris). Zelf zou ik zoveel mogelijk suiker laten staan (behalve op een cheat day bijv...), daar gaat je buikje niet weg van. Zelf eet ik geen lactose, geen gluten (dus ook geen brood), en geen vlees.. Maar dat is meer mijn persoonlijke lifestyle.

Je moet ook keuzes maken denk ik. Wil je nu bulken & spiermassa opbouwen of wil je afvallen? Vet op specifieke plekken kun je niet eraf trainen. Pas dus je voedingsschema aan op je wensen.

Terug
Naar boven