Fitness Seller

Nieuw voedingsschema ; check?

ElCapuccino

Novice
Waardering
0
Beste,

Ben sinds kort serieus begonnen met doelgericht fitnessen (massatraining).
Heb een trainingsschema waar ik me strak aan houdt, en nu heb ik dus ook een voedingsschema gemaakt aan de hand van enkele schema's (en info) die ik hier heb gelezen. Deze ziet er als volgt uit:

Ontbijt:
08:30 - Portie Brinta

School:
10:30 - 2 bruinbrood met pindakaas/worst

12:15 - 2 bruinbrood met pindakaas/worst + tussendoortje (banaan bijv.)

14:15 - tussendoortje (krentenbol bijv.)

's Avonds:
16:30 - Avondeten

18:00 - Glas melk

(ma / di / do sporten om 18:30)

21:00 - 250g magere kwark met wat fruit

Mijn stats:
Gewicht: 65/67kg.
Lengte: 1.81m.
Leeftijd: 16j.

Graag zou ik jullie mening hierover willen horen.
Soms heb ik het gevoel dat het een beetje te veel is, maar aan de andere kant lees ik op dit forum andere dingen. :P
Verder wilde ik nog vragen of jullie enkele tips hadden over hoe je magere kwark wat smakelijker kan maken zonder er allerlei troep in te gooien. Kan er nu namelijk niet zo goed van genieten.

Alvast bedankt!

Welke info heb je gelezen dan??, welke schema's heb je overgenomen?? Dit lijkt me namelijk eerder een schema om te cutten. Je moet een stuk meer gaan eten. Minimaal 3000 kcal. je zit nu op de 2000 ongeveer. Verder meer eiwitten. kip/kwark/melk/ei/vlees. eigenlijk alles meer.
Dit is heel magertjes wat je eet. Hier zul je vast en zeker van afvallen.

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm, ik denk dat ik dan meer moet wennen om meer te eten.
Het probleem is meer dat ik op school niet zo'n ruime keuze heb. Ik zit meestal van half 10 tot 4uur op school..

te veel ?

Wat is je doel ?
(als je doel groeien is, ben ik bang dat je nog niet genoeg eet)

Hmmm, ik denk dat ik dan meer moet wennen om meer te eten.
Het probleem is meer dat ik op school niet zo'n ruime keuze heb. Ik zit meestal van half 10 tot 4uur op school..

Dat (probleem?) hebben de meeste hier wel. We nemen mee: kwark, kip op brood, ei op brood, melk etc. dan kom je die uren wel door. en thuis neem je dan een warme maaltijd oid.

smorgens na opstaan

brinta, melk, whey, fruit
(750 kcal)

tijdens school:

3 broodjes ei
3 broodjes kip
halve liter melk
bak kwark (500gr)
=1400 kcal

na school warme maaltijd (750 kcal)

savonds nog 250gr kwark en noten(40gr) = 400 kcal

TOTAAL: 3300 kcal. Simpel Toch?

Laatst bewerkt:
pfff heb jij zoveel tijd om 6 broodjes met ei en kip te bereiden 's ochtends? :P

Jullie zeggen nou dat ik (veel) meer moet eten, maar ik heb meestal dat mijn maag opgeblazen en vol is, en dat ik dan meer het gevoel heb dat ik alleen maar aankom daardoor.
Is het toch verstandig om echt meer te eten (met 3x per week sporten) ?

pfff heb jij zoveel tijd om 6 broodjes met ei en kip te bereiden 's ochtends? :P

Jullie zeggen nou dat ik (veel) meer moet eten, maar ik heb meestal dat mijn maag opgeblazen en vol is, en dat ik dan meer het gevoel heb dat ik alleen maar aankom daardoor.

Of jouw maag opgeblazen aanvoelt heeft NIKS te maken of je aankomt of afvalt.

Nou, ik voel me in ieder geval aardig vol en dat is dan ook te zien dan. :P

sure.

6 boterhammen met dubbel beleg
- 2 shakes
- zakje noten afwegen
- fruit en krentenbollen pakken
- muesli klaarmaken

damn ik heb zelfs wel eens pannenkoeken staan bakken 's ochtends

en daarnaast de vaatwasser uitruimen en opbergen, nog een verlaten pannetje afwassen, het vuilnis aan de straat zetten, ... no problemo (scheelt enorm als je intermittent fasting doet... de tijd die je bespaart met niet ontbijten is enorm !!)

je doet massatraining, dus je doel is aankomen (tenzij je Formule 1 coureur wilt worden en we het over Phelippe Massa hebben ?) En voor aankomen moet je meer eten (zeg maar 500 Cal boven wat je nodig zou hebben om op gewicht te blijven, wat al weer een stuk hoger is dan wat je nodig zou hebben om op gewicht te blijven als je niet zou trainen... zodoende, veel eten dus.. wen er maar aan...

Gozer je bent in de groei en je traint en je wil breder worden, je zal echt meer moeten eten om dat te bewerkstelligen. probeer anders eerst eens een middenweg te vinden en kijk wat daar het resultaat van is. vaak eten vergt nou eenmaal discipline, de meesten van ons werken fulltime of studeren je bent niet de enige!

Tsja, het leven is hard. die paar boterhammen klaarmaken met kip en ei duurt 10 min. Desnoods doe je het de avond ervoor.

Tussendoor het bakken eet je gewoon je ontbijt op.

Desnoods sta je wat vroeger op? Vroeger stond ik 10 minuten voor ik moest vertrekken op. Sinds ik aan krachttraining doe, sta ik een uur voor dat ik moet vertrekken op. Het went wel, en als je wat wilt, moet je er wat voor over hebben!

Bedankt voor de vele antwoorden.

Ik zal de komende weken gewoon door blijven eten en me zo min mogelijk van aantrekken wat betreft mijn opgeblazen maag (gevoel) etc.

Lekkahh eten dus. ;-)

Terug
Naar boven