MuscleMeat

Nieuw

miss petra

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
74kg
Vetpercentage
29%
Hallo allemaal,

Wat een superforum...daar wil ik mee beginnen!n Echt geweldig.

Ik ben een vrouw van 43 jaar getrouwd en 3 volwassen kids.
Ik lijn en dieet zo'n beetje al de laatste 30 jaar.
Ik heb alles gedaan.... hongeren, soep dieet, sonja, atkins ja echt alles.
Resultaat.... bijkomen en afvallen...
Ik ben zo rond mei ofzo op dit forum terecht gekomen en heb me ingelezen over krachttraining. Ik dacht zou dit echt werken??
Heb me in juni opgegeven op de sportschool waar ik al zo'n 7 jaar niet meer geweest ben. Helaas wegen ze daar met zo'n weegschaal die vetpersentages ed weergeven. Conclusie ik moet heel wat vet kwijt!!
Inmiddels ben ik volgens dat apparaat dan, 7kg vet afgevallen maar ook weer in spierkracht bijgekomen. Maar ik kijk thuis in de spiegel.. en wat een resultaat. Ik krijg vormen waarvan ik niet wist dat ik ze had :p

Ik doe 3x per week KT volgens circuit schrijf ik dit goed?? aansluitend nog 45 min helling lopen op de loopband. Voel nog steeds na elke training spierpijn m.n de benen en de rug.

Echter... mijn voeding daar twijfel ik erg aan of die wel goed is om het maximale eruit te kunnen halen. Dus ik dacht ik meldt me aan, vertel mijn verhaal en zet me eetschema neer. Eerst nog dit, ik eet helemaal geen zuivel en eieren. Ik heb HS ontstekingen in de plooigebieden en sinds ik geen zuivel en varkensvlees meer eet nu 1 jaar vrij van ontstekingen.
Dit vind ik dus lastig ivm de eiwitten

8.00 uur
2 volk brood roomboter met kipfilet en stuk fruit.

10.00 uur fruit met een stukje kipfilet

12.00 uur
2 volk brood roomboter met kaas of kipfilet en fruit

14.00 uur
fruit met nootjes of beschuit met jam.

17.00 uur
3 of 4x per week aardappels
veel groente
rauwkost en biefstuk of kipfilet

Sávonds weet ik nooit wat ik moet eten terwijl ik wel honger heb.
Na de training eet ik altijd een blikje tonijn op water.

ik weet dat dit waarschijnlijk te weinig is!! :o

vrouw 43 jaar
1.68 m
74 kg :mad:
BMR 1466
onderhoud 2272

Eerste doel is een beter vetpercentage.

Bedankt!

gr
miss petra

Goed werk!
Of je voeding op orde is kun je zelf makkelijk uitrekenen: vul met behulp van (bijvoorbeeld) de eetmeter eens in hoeveel kcal je binnen krijgt, en hoe de verhoudingen koolhydraten / eiwitten / vetten zijn.
Persoonlijk heb ik de meeste resultaten gehaald door te eten OP onderhoud met minimaal 30% van mijn kcals uit eitwit.

Wat ik in ieder geval zou doen is een bak kwark eten 's avonds (trage eiwitten) - echter: je eet geen zuivel. Dit zou je kunnen vervangen door een blik tonijn op water of een casseïne-shake. 's Avonds niks eten is per definitie niet aan te bevelen: het effect op vetverbranding dat vaak wordt genoemd is er niet - en een hongergevoel zit niemand op te wachten...

Daarnaast zou ik (persoonlijk) de circuittraining vervangen door krachttraining met losse dumbbells en barbbells en een schema opstellen op kracht.

• Topic Starter Topic Starter
Goed werk!
Of je voeding op orde is kun je zelf makkelijk uitrekenen: vul met behulp van (bijvoorbeeld) de eetmeter eens in hoeveel kcal je binnen krijgt, en hoe de verhoudingen koolhydraten / eiwitten / vetten zijn.
Persoonlijk heb ik de meeste resultaten gehaald door te eten OP onderhoud met minimaal 30% van mijn kcals uit eitwit.

Wat ik in ieder geval zou doen is een bak kwark eten 's avonds (trage eiwitten) - echter: je eet geen zuivel. Dit zou je kunnen vervangen door een blik tonijn op water of een casseïne-shake. 's Avonds niks eten is per definitie niet aan te bevelen: het effect op vetverbranding dat vaak wordt genoemd is er niet - en een hongergevoel zit niemand op te wachten...

Daarnaast zou ik (persoonlijk) de circuittraining vervangen door krachttraining met losse dumbbells en barbbells en een schema opstellen op kracht.

dank je wel voor je snelle reactie... ehh ik doe krachttraining ik bedoelde dat ik alle spiergroepen 3x per week train. Ik weer haha :o dacht dat ik ook een term koin onthouden... doe dus krachttraining zo zwaar als ik kan en dan idd met dumbbells en barbbells.

Ik kan echt geen zuivel eten en ik eet dus na de training altijd tonijn voor mijn eiwitten binnen te krijgen. Als ik om half 6 mijn warme maaltijd eet en daarna zo'n 2 uurtjes train dan heb ik echt honger savonds.

eehhh de eetmeter, dank je ik ga hem zoeken heb deze idd ergen voorbij zien komen.

gr
miss petra

wat zijn plooigebieden???

dank je wel voor je snelle reactie... ehh ik doe krachttraining ik bedoelde dat ik alle spiergroepen 3x per week train. Ik weer haha :o dacht dat ik ook een term koin onthouden... doe dus krachttraining zo zwaar als ik kan en dan idd met dumbbells en barbbells.

Ik kan echt geen zuivel eten en ik eet dus na de training altijd tonijn voor mijn eiwitten binnen te krijgen. Als ik om half 6 mijn warme maaltijd eet en daarna zo'n 2 uurtjes train dan heb ik echt honger savonds.

eehhh de eetmeter, dank je ik ga hem zoeken heb deze idd ergen voorbij zien komen.

gr
miss petra
Als ik circuittraining hoor dan denk ik aan wat anders dan een fullbody krachttraining... klinkt namelijk als veel herhalingen, apparaten - etc.

Kun je wel whey hebben?
2 uur trainen is écht veel!
En honger 's avonds: niet doen!

of sojamelk misschien...

Nee dat heb ik ook geprobeerd, binnen een week ontstekingen. Geloof me ik wordt er na 20 jaar ook radeloos van... Ik vind zuivel ook zooooo lekker maar het is niet anders. Weet je die ontstekingen doen ongelooflijk pijn en dan heb ik het nog niet over de lichamelijke klachten die daarbij horen.

Trouwens van de sportschool kreeg ik een eetschema van 1200 kal... dat is toch echt te weing zeg... heb dit maar even volgehouden...

gr
miss petra

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

Als ik circuittraining hoor dan denk ik aan wat anders dan een fullbody krachttraining... klinkt namelijk als veel herhalingen, apparaten - etc.

Kun je wel whey hebben?
2 uur trainen is écht veel!
En honger 's avonds: niet doen!

Fullbody krachttraing haha sorry dat ik dit verkeerd begrepen heb, al die termen ik moet er even aan wennen.:o

je bedoelt van die bulten en als je er in knijpt dat er groen/gele smurrie uitkomt?

Heb ik ook geprobeerd maar helaas.... buiten da thet niet te drinken is heb ik ook bij soja melk dezelfde klachten.

wellicht dat ik sávonds een volkoren boterham met tonijn ga proberen.

---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

je bedoelt van die bulten en als je er in knijpt dat er groen/gele smurrie uitkomt?

Geloof me daar knijp je echt niet in !!!!! Je weet niet wat je zegt.
Deze worden operatief opgen gemaakt en vervolgens een drain ingedaan!

dan heb je ook steeds koorts....

je suiker is goed?

ja koorts... en ja mijn suiker is goed.
Mijn oudste zoon heeft diabetes type 1 dus kan gelukkig met regelmaat meten. Maar zoals gezegd, zolang ik geen zuivel en geen varkensvlees eet gaat het super. ben nu 1 jaar ontstekingsvrij en dat terwijl de heren chirurgen me wilde operen met zeker een jaar herstel erachteraan.

Dus mijn keuze is niet moeilijk..

eehh wat vindt jij van mijn eetschema??

dank je wel

gr
miss petra

kip? kan dat?

Ik heb mijn schema wat aangepast...
Zit dan op 1586 cal. nog weinig denk ik.
97 gr eiwit
177 KH
54 gr vet
19 gr verzadigd vet
36 gr vezels

BMR 1466
Onderhoud 2272
74 kg
1.68 m

8.00 uur
2 volk brood roomboter met kipfilet en stuk fruit.

10.00 uur fruit met een stukje kipfilet

12.00 uur
3 volk brood roomboter met kaas of kipfilet en fruit

14.00 uur
2 beschuiten met jam.

17.00 uur
3 of 4x per week aardappels
veel groente
rauwkost en biefstuk of kipfilet

8.00 uur 2 volkoren brood met tonijn op water.

Natuurlijk drink ik min 2 liter water op een dag en 2 of 3 koppen koffie.

hhmmm ben benieuwd wat jullie hiervan vinden

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

ja weet je Skinny dat is het vreemde... kip en kalkoen en vis dat gaat goed. enkel zuivel dus melk, kwark en yoghurt gaat niet. en natuurlijk varkensvlees maar ja dat eet ik al jaren niet meer.
Ik eet wel wat kaas.

Wel weinig (té weinig).
Ik zou nootjes toevoegen...

Welkom en succes met het behalen van je doel!

Wel weinig (té weinig).
Ik zou nootjes toevoegen...

jaa daar zat ik ook al aan te denken... ppfff lijkt eenvoudig zo'n schema maar lastiger dan je denkt vindt ik.

Is het niet zo dat je nooit geen kH mag eten zonder eiwitten erbij te nemen?

Wat vind je verder van het schema?

dank je wel hoor.

---------- Toegevoegd om 15:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:29 ----------

Welkom en succes met het behalen van je doel!

Bedankt!

gr
miss petra

Is het niet zo dat je nooit geen kH mag eten zonder eiwitten erbij te nemen?

Wat vind je verder van?
Waar haal je dat vandaan?!
Ik ben wel van mening dat elke maaltijd een goede eiwitbron moet bevatten.
Gooi het eens in een Excel / eetmeter / dergelijke... verhoudingen moeten kloppen.

Ik vind fruit met kip trouwens een rare combinatie...
roomboter: vind je dat écht nodig?
beschuit met jam??

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven