Fitness Seller

Breaking News Nieuwe aanslag in Nice Zuid-Frankrijk, veel slachtoffers

Ik denk dat daar wel over nagedacht is. Tijdens het EK was er max beveiliging omdat een aanslag reëel was. Het lijkt hier dat de autoriteiten helemaal niet bedacht waren op een aanslag, nu weet ik er het fijne niet van.. Maar 2km is nogal een afstand om mensen maar te kunnen afslachten zonder dat er snel ingegrepen is (voor mijn gevoel). Hoe en wat en wanneer er dan ook een aanslag wordt gepleegd, mijns inziens zijn alle even erg met veel of minder slachtoffers.. Ik sta nog altijd met mijn mond vol tanden, dat er serieus zulke debielen bestaan..

Als het waar is dat ze bij zo een bijeenkomst niet bedacht waren dat er iets kon gebeuren dan zijn ze stekeblind.

Mij lijkt het net dat 2 km kort is,ze hebben hem nog snel kunnen stoppen.

Of er extra volk ingezet is geweest weet ik niet. Hollande had het dreigingsneiveau net verlaagd dacht ik.

Maar ze kunnen moeilijk elke 100 meter agenten staan hebben qua manschappen niet te doen denk,ik. en dan gaan er weer mensen klagen dat het een politiestaat is.

Als het waar is dat ze bij zo een bijeenkomst niet bedacht waren dat er iets kon gebeuren dan zijn ze stekeblind.

Mij lijkt het net dat 2 km kort is,ze hebben hem nog snel kunnen stoppen.

Of er extra volk ingezet is geweest weet ik niet. Hollande had het dreigingsneiveau net verlaagd dacht ik.

Agreed. Maar op de filmpjes die ik zie zijn er weinig hulpdiensten, maar misschien ben ik wel stekeblind. Ik heb ook alleen maar even het nieuws vanochtend gezien en er verder nog niets over gezien, dus mijn gedachte is waarschijnlijk niet gebaseerd op de gehele beschikbare info. Desalniettemin vind ik het echt wel bizar dat je zoveel mensen kunt aanrijden. Dan moet het heel druk geweest zijn, en was de boulevard gewoon toegankelijk voor het verkeer? Alleen daar zet ik dan al mijn vraagtekens bij met het oog op hoe de autoriteiten hebben gehandeld mbt dit feest. Maargoed, dat is maar gewoon een gedachtenspinsel.

en was de boulevard gewoon toegankelijk voor het verkeer?
Er ligt een 2x driebaans weg. Aan weerszijden van de weg een boulevard, waarvan 1 brede met direct aangrenzend strand.

edit:
x1m1s9.jpg

Misschien beginnen met het standaardwapen van de Franse politie te vervangen voor een mp5? :)

Gevolgd natuurlijk door heel wat uren training. Kost misschien een zak met duiten, maar dan heb je wel wat.

Agreed. Maar op de filmpjes die ik zie zijn er weinig hulpdiensten, maar misschien ben ik wel stekeblind. Ik heb ook alleen maar even het nieuws vanochtend gezien en er verder nog niets over gezien, dus mijn gedachte is waarschijnlijk niet gebaseerd op de gehele beschikbare info. Desalniettemin vind ik het echt wel bizar dat je zoveel mensen kunt aanrijden. Dan moet het heel druk geweest zijn, en was de boulevard gewoon toegankelijk voor het verkeer? Alleen daar zet ik dan al mijn vraagtekens bij met het oog op hoe de autoriteiten hebben gehandeld mbt dit feest. Maargoed, dat is maar gewoon een gedachtenspinsel.

quatorze juillet hun nat feestag)... dan is er enorm veel volk op straat. een vrachtwagen een volgepropte straat in rijden.Ik weet niet of het volledig afsluiten vAn die boulevard mogelijk is. Anders hadden ze dat wel moeten doen.

Misschien beginnen met het standaardwapen van de Franse politie te vervangen voor een mp5? :)

MP5 is al iets beter dan een pistool. Maar mp5 is ook een 9 mm patroon, Alleen iets trefzekerder dan een pistool. Mp5 is al outdated.

En vervangen door de mp5 gaan ze nooit doen. Ze kunnen het wel extra meegeven maar het pistool blijft. Het is of pistool of pistool EN mp5

famas kan ook :) maar hoe goed die zijn weet ik niet.

MP5 is al iets beter dan een pistool. Maar mp5 is ook een 9 mm patroon, Alleen iets trefzekerder dan een pistool. Mp5 is al outdated.

famas kan ook :) maar hoe goed die zijn weet ik niet.
True, maar t ging om het idee ;).

Gaat erom dat ze met kleine handvuurwapens niks beginnen tegen terroristen met zware wapens zoals AK47's. Zo was ook te zien tijdens de aanslagen in Parijs. Politie heeft gewoon zwaarder spul nodig in deze tijd.

Waar mijn nekharen van overeind gaan staan is de enorme politieke correctheid die in de media en politiek heerst. Is alleen handig om elk debat de nek om te draaien en de vrijheid van meningsuiting te beperken. Politiek; we hebben het geprobeerd met bidden, vrede brengen en weet ik veel wat - het helpt niet. Neem actie!

Een ooggetuige filmde de manier waarop de Franse politie de vrachtwagen met daarin de terrorist omsingelde. Er zijn meerdere schoten te horen.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/nieuw-beeld-van-omsingeling-truck-met-terrorist

True, maar t ging om het idee ;).

Gaat erom dat ze met kleine handvuurwapens niks beginnen tegen terroristen. Zo was ook te zien tijdens de aanslagen in Parijs.

p90 met 50 patronen in de lader :) is mss wel gevaarlijker voor overpenetratie iets wat je met een 9 mm patroon niet gaat hebben.

Waar mijn nekharen van overeind gaan staan is de enorme politieke correctheid die in de media en politiek heerst. Is alleen handig om elk debat de nek om te draaien en de vrijheid van meningsuiting te beperken. Politiek; we hebben het geprobeerd met bidden, vrede brengen en weet ik veel wat - het helpt niet. Neem actie!

Meer bomen knuffelen en naakt rond een kampvuur lopen.

al qaida en IS is echt iets anders hoor :roflol:

Het is slechts een kwestie van tijd voordat heel Europa ontvlamt. Srebrenica zal dan op kinderspel lijken.

wat denk je dat er gaat gebeuren?

Een ooggetuige filmde de manier waarop de Franse politie de vrachtwagen met daarin de terrorist omsingelde. Er zijn meerdere schoten te horen.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/nieuw-beeld-van-omsingeling-truck-met-terrorist

een 3e interventie in het midden oosten? Na het succes van de Afganistan en Irak oorlogen?

wat mij vooral dwars zit is waar het geld van die organisaties vandaan komt. Die worden gewoon allemaal betaald door prive mensen in Saoudi Arabie. Laten we die personen die dit soort organisaties steunen eens lekker allemaal omleggen :)

3e interventie in het midden oosten? Na het succes van de Afganistan en Irak oorlogen?
Ik heb het liever over Nederland, of Europa in deze kwestie. Laat het middenoosten het lekker met elkaar uitzoeken. Sinds ik kan lezen is daar gezeik. En dat zal ook nog zo zijn als ik niet meer kan lezen. Het Westen (politiek met name) moet leren te begrijpen dat onze manier van leven niet De manier van leven is voor iedereen.

Ik heb het liever over Nederland, of Europa in deze kwestie. Laat het middenoosten het lekker met elkaar uitzoeken. Het Westen moet leren te begrijpen dat onze manier van leven niet De manier van leven is voor iedereen.

wat voor actie zou Nederland/Europa dan moeten nemen?

Ik heb het liever over Nederland, of Europa in deze kwestie. Laat het middenoosten het lekker met elkaar uitzoeken. Sinds ik kan lezen is daar gezeik. En dat zal ook nog zo zijn als ik niet meer kan lezen. Het Westen (politiek met name) moet leren te begrijpen dat onze manier van leven niet De manier van leven is voor iedereen.

Khadaffi moest persé weg,saddam en assad ook.

Ik denk als eerst aan bepaalde wetten die momenteel bepaalde opsporing/ uitzettingen/ you name it - verhinderen veranderen c.q. aanpassen.

En mss beter samenwerken. Hier gezocht maar in buurlanden laten ze hem gaan omdat ze niet weten dat hij geseind staat. of daar gezocht en hier laten ze hem lopen.

Terug
Naar boven