MuscleMeat

Nieuwe belastingplannen (NL) sporten wordt duurder!

Cobblepot

Advanced Bodybuilder
Waardering
69
Lengte
1m83
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Met die mooie nieuwe plannetjes van ons kabinet, waar we volgend jaar 800 euro extra aan moeten overhouden....

Ik zie het niet gebeuren, vooral gezinnen met kinderen gaan er flink op achteruit.
De media heeft het over boeken en over de kapper, maar ook sporten zal naar 21% gaan. Je sportschool abbo wordt dus 15% duurder.

Sporten en lezen, in 1 klap 15% duurder. Beiden toch wel een flinke 1ste levensbehoefte lijkt mij tegenwoordig. We zijn geen holbewoners meer die alleen een stukje vleesch en water nodig hebben om te 'bloeien" !

Heel veel dingen worden 15% duurder als die plannen door gaan, maar de belasting op je inkomen gaat zoveel omlaag dat bijna iedereen er toch op vooruit gaat. Uitzondering is misschien als je geen wit inkomen hebt of een heel groot gedeelte van je inkomen besteed aan de dingen waar je meer BTW over gaat betalen, maar dat moet dan veel meer zijn dan die paar euro die een sportschool abbo duurder wordt.

Ondernemers, alleen de sterksten blijven over ?

Wordt wel overstappen van sportschool als ze door deze maatregel weer gaan verhogen.

Ondernemers, alleen de sterksten blijven over ?

Nee. Ondernemers die meer BTW moeten gaan afdragen gaan er op achteruit, maar er zijn meer ondernemers die er op vooruit gaan. Dat zijn de ondernemers die al 21% BTW afdragen en dus geen last hebben van de verhoging maar wel het voordeel dat klanten meer te besteden hebben. Hangt dus maar net van de sector af.

• Topic Starter Topic Starter
800 euro is niets... Mijn vrouw sport ook en straks gaan mijn twee zoontjes op zwemles. Mijn vrouw leest ook graag. En 2% minder HRA terug. Mijn oudste zoon wordt 5 en gaat volgend jaar misschien op voetbal. 4x kapper (straks 5x derde op komst) per 6 weken. Woon in de duurste gemeente van NL (Berkel en Rodenrijs). Peuterspeelzaal is dit jaar door nieuwe regeling ook naar 100 gegaan ipv 60 3 jaar geleden! En tegelijkertijd van 3 ochtenden naar 2 ochtenden.

Zwartkijker.

- Als 800 euro niets is, dan is een paar euro per maand extra voor een sportschool helemaal niets.

- Die 800,- die is genoemd is het bedrag dat werkenden er netto op vooruit zouden gaan, dus rekening houdend met die BTW verhoging.

- Contributie voor een sportvereniging is vrijgesteld van BTW en dat blijft zo.

- Kinderopvangtoeslag gaat omhoog.

- Combinatiekorting gaat omhoog.

- En klagen dat je 2% minder aftrek hebt als je 2% minder belasting betaald. Als je het zo bekijkt is het NOOIT goed.

Laatst bewerkt:
ik klaag nie, ik ga er door die veranderingen gewoon op vooruit hoor:)

Zwartkijker. - Als 800 euro niets is, dan is een paar euro per maand extra voor een sportschool helemaal niets. - Die 800,- die is genoemd is het bedrag dat werkenden er netto op vooruit zouden gaan, dus rekening houdend met die BTW verhoging. - Contributie voor een sportvereniging is vrijgesteld van BTW en dat blijft zo. - Kinderopvangtoeslag gaat omhoog. - Combinatiekorting gaat omhoog. - En klagen dat je 2% minder aftrek hebt als je 2% minder belasting betaald. Als je het zo bekijkt is het NOOIT goed.

Als dat zo is, dan hoor je mij inderdaad niet meer klagen.

Ooowh wa jammer, dan moet ik misschien thuis gaan sporten dat is mischien goedkoper dan.

Ik find het juist altijd so fijn en motiverend al die zwetende krachtsporters om me heen.

800 euro is niets... Mijn vrouw sport ook en straks gaan mijn twee zoontjes op zwemles. Mijn vrouw leest ook graag. En 2% minder HRA terug. Mijn oudste zoon wordt 5 en gaat volgend jaar misschien op voetbal. 4x kapper (straks 5x derde op komst) per 6 weken. Woon in de duurste gemeente van NL (Berkel en Rodenrijs). Peuterspeelzaal is dit jaar door nieuwe regeling ook naar 100 gegaan ipv 60 3 jaar geleden! En tegelijkertijd van 3 ochtenden naar 2 ochtenden.

En dan nog blijf je doorfokken met je meid, zo slecht zal je het wel niet hebben. Of anders ga je in een echte stad wonen.

Jij kent mij niet. We wilden twee kinderen, toch zwanger geworden van een derde ondanks dat ze netjes aan de pil was.

Terug
Naar boven