EJdH
Cool Novice
- Waardering
- 5
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 11%
Als je niet constant in het terrein gaat rijden heb je geen Shimano XT nodig, SLX is dan voldoende.
Cube, Merida, Giant en nog wat andere merken hebben MTB's met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een Giant Talon 0 heeft SLX-afmontage (XT achter derailleur) en dan ben je voor rond de 1000 euro klaar. Als je iets meer kan of wil uitgeven is een Giant Talon LTD een goede keuze, heb je Shimano XT afmontage en kwalitatief net wat betere onderdelen dan op de Talon 0.
Je kan ook kijken naar een 29-er, dat is een MTB met 28 inch wielen i.p.v. 26 inch. Heeft zeker voordelen als je veel op de weg rijdt. Rijd nu zelf ook op een 29-er en op de weg is het voordeel van een grotere wielmaat dat je wat makkelijker hoge snelheden behaalt. Minder omwentelingen nodig, wat efficienter is.
Als je 1000 euro uitgeeft kan je beter hobbyen en zelf wat maken...
Ik heb nu een nieuwe MTB in elkaar geschroefd voor ongeveer 600 euro, Sram x9 afmontage (is vergelijkbaar met XT (iets beter vind ik zelf, en ziet er 10x lekkerder uit)
en de nieuwste rockshox vork enzo, BB7 disc brakes ... best chill
forum.mountainbike.nl moet je even bekijken, is de Dutchbodybuilding onder de fietsers!
---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 09:08 ----------
Ben zelf gecharmeerd van Trek. "Men" zegt dat je beter voor de velgremmen moet gaan als je veel modder doet, schijfremmen slijten snel. Weet niet zeker wat hier waar van is.
Wat leuke aanbiedingen http://www.12gotrading.nl/mountainbikes/29er/trek/[0,0,0,0]/10/2
Juist in de modder zijn schijfremmen belangrijk... als je velgremmen hebt, en je rijd door een matig poeltje zooi moet je ze gelijk alweer "schoonremmen" voor goede remfunctie. Ik zou zelfs durven stellen dat het in technisch terrein (natte veenbossen) gevaarlijk is om met velgremmen te rijden.

)