AndroidHealthClinic

Nieuwe PC onderdelen tips?

• Topic Starter Topic Starter
Ja zou voor zoiets gaan, en ben het met calyptus eens over de processor, intel is te duur imo.

i7 is zijn prijs niet waard voor gaming. Dan kun je beter een sterkere grafische kaart kopen voor de meerwaarde aan geld dat je kwijt bent.

A8 is dan weer de grootste flater van AMD sinds de 1ste athlon generatie. Duurder en een stuk zwakker dan een gewone phenom II X4 955, nog altijd top of de bill prijs/kwaliteit en lekker ocable met een black edition.

4gig ram is genoeg voor hedendaagse games tot de next-gen consoles, en latency en mhz zijn stukken belangrijker. Ik zou dus naar 2000mhz gaan op je ram, kost je ms 10 euro meer.

Voor een 6850 zit je hoog met je 149 euro, een 6870 kost maar 10 euro meer en zou ik eerder nemen.

http://www.alternate.nl/html/produc...D6000/SAPPHIRE/HD6870_(11179-09-20G)/534072/?

Wat is je native res van je scherm?

Waar haal je de specs van? Ik heb nog nergens officiele gevonden. En afgaan op "beta-spec" is niet optimaal.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
hier scoort die 955 wel erg slecht, stuk slechter dan de i5 2500k

Ik zit nu te denken aan een:
i5 2500k
mobo met 1333hz ddr3, simpel ding 60e ofzo
AMD 6850
4GB ram 2x2gb kingston latency 7 1333Mhz
een voeding van iets van 600W, suggesties?

---------- Post toegevoegd Sun 2 Oct 2011 om 22:49 ----------

Geen idee, maar dat zullen je ouders wel grappig vinden als je ze dat verteld.

Laten we een 1000watt kopen met 60% efficiency :D
haha :P hoe bedoel je? :P

Als je 1000watt koopt en je efficiency is slechts 60% dan gooi je 40% weg.

Dat gooi je weg aan warmte en warmteverlies of energieverlies. Oftewel wat jouw pc verbruikt x 1,4 dat is wat je ouders betalen voor jouw pc aan energie. Als je dat berekent voor een paar uur is het niet zo erg, wel als je het over jaren hebt :D

Als je 1000watt koopt en je efficiency is slechts 60% dan gooi je 40% weg.

Dat gooi je weg aan warmte en warmteverlies of energieverlies. Oftewel wat jouw pc verbruikt x 1,4 dat is wat je ouders betalen voor jouw pc aan energie. Als je dat berekent voor een paar uur is het niet zo erg, wel als je het over jaren hebt :D
ja op die manier :p nee oke, dat is wel waar ja haha :D maar heb je iets van tips ofzo in wat voor richting ik moet kijken? wat voor prijsklasse enzo
http://www.alternate.nl/html/produc...tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=meer+dan+600+Watt
is dit iets? 88% efficienty 650W

of deze?
http://www.alternate.nl/html/produc...tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=meer+dan+600+Watt
650W 85%

Beiden hele goeie merken, zou zeggen lees wat reviews.

Belangrijkste is een goed merk + hoge efficiency als je dat al hebt. Kan er weinig fout gaan.

i7 is zijn prijs niet waard voor gaming. Dan kun je beter een sterkere grafische kaart kopen voor de meerwaarde aan geld dat je kwijt bent.

A8 is dan weer de grootste flater van AMD sinds de 1ste athlon generatie. Duurder en een stuk zwakker dan een gewone phenom II X4 955, nog altijd top of de bill prijs/kwaliteit en lekker ocable met een black edition.

4gig ram is genoeg voor hedendaagse games tot de next-gen consoles, en latency en mhz zijn stukken belangrijker. Ik zou dus naar 2000mhz gaan op je ram, kost je ms 10 euro meer.

Voor een 6850 zit je hoog met je 149 euro, een 6870 kost maar 10 euro meer en zou ik eerder nemen.

http://www.alternate.nl/html/produc...D6000/SAPPHIRE/HD6870_(11179-09-20G)/534072/?

Wat is je native res van je scherm?

Waar haal je de specs van? Ik heb nog nergens officiele gevonden. En afgaan op "beta-spec" is niet optimaal.

+

Is te gek voor woorden om geld in je CPU te pompen ipv in je grafische kaart. Die 6850 is niet snel he... Tis langzamer dan de 5850.
Als je veel waar wilt hebben voor je geld dan moet je de Phenom II 4x 950-965 kopen en de rest van het geld pompen in je GPU.

En over die benchmarks, je moet kijken naar benchmarks in de praktijk, niet naar die domme PASSMARKS benches. :)

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
hier scoort die 955 wel erg slecht, stuk slechter dan de i5 2500k

Ik zit nu te denken aan een:
i5 2500k
mobo met 1333hz ddr3, simpel ding 60e ofzo
AMD 6850
4GB ram 2x2gb kingston latency 7 1333Mhz
een voeding van iets van 600W, suggesties?

---------- Post toegevoegd Sun 2 Oct 2011 om 22:49 ----------

haha :P hoe bedoel je? :P

passmark en 3dmark zijn artificiele testen, en moet je niet té serieus nemen. Echte game-benchmarks is wat je nodig hebt.

De i5 is idd sterker, maar je betaalt ook meer.

De 6870 is zowiezo iets sterker als de 6850. Een goede game op je op te baseren voor real-life benchmarks is Metro 2033, al blijft het een longshot, maar een graphisch intensieve dx 11 fps zal tot je echt game-benchmarks hebt het beste zijn.

En ik heb net een deadline moeten halen en mijn grammatica lijdt eronder.

Suggestie voor voeding: corsair. Maar ik denk dat je met 500W op die efficiency ook toekomt. Ik zou het eerst proberen, is je systeem onstabiel kun je nog bijhalen.

Laatst bewerkt:
K kan je overklokken, de niet K kan dat niet.

K is oc-baar, niet-K niet(eigenlijk wel maar pakken moeilijker en beperkter).

jullie zeggen betere vid kaart mindere cpu?
wat voor vid kaart dan?
die 6950/6970 zijn wel meteen weer 100euro duurder ;<

---------- Post toegevoegd Sun 2 Oct 2011 om 23:49 ----------

K kan je overklokken, de niet K kan dat niet.
maar als het toch maar 2e scheelt, hoezo hebben ze dan ooit de 2500 gewoon op de markt gebracht?

Voor standaard set-up configuraties en andere garantie voorwaarden denk ik.

hmm oke ;p
kan geen goede benchmarks vinden van CPU's..
want zit te kijken of het dus slim is wat minder CPU en zo 100e te besparen voor de 6950? is dat slim of beter gewoon de i5 met de 6870?
vanuit bf3 oogpunt gezien?

Voor standaard set-up configuraties en andere garantie voorwaarden denk ik.

de black editions van amd hebben een betere fan, ms de k's van intel ook, geen id.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 00:05 ----------

hmm oke ;p
kan geen goede benchmarks vinden van CPU's..
want zit te kijken of het dus slim is wat minder CPU en zo 100e te besparen voor de 6950? is dat slim of beter gewoon de i5 met de 6870?
vanuit bf3 oogpunt gezien?

wil je het echt weten, wacht tot de eerste benchmarks uitzijn en koop dan je pc. Anders blijft het speculatie.

Ms kun je ook eens naar nvidia kijken ipv enkel ati.

Laatst bewerkt:
er was vroeger een ongeschreven regel over grafische kaarten en cpus, namelijk dat FPSers zwaarder waren op de grafische kaart, en strategy op de cpu.

Of dat nog opgaat, weet ik niet zo :D

Een 6950 zou ik niet nemen voor die native res.

http://www.tomshardware.co.uk/build-a-pc-value-overclock,review-32282.html

hier wordt ook de 6870 + phenom 2 955 aangeraden.
zie het idd, 6870 maar doen dan.. en 955 wel goedkoop, is het nog wat om bv een 965 of 975 ofzo te halen voor die paar tientjes extra? of is dat niet echt nodig ofzo
oh jij zegt btw dus nog geen nieuwe voeding halen? (ze draaien hier ook met een 430W in die site van jou)gewoon ff kijken hoe het gaat en dan mss nog nieuwe bestellen?
want draaien doet het sowieso, maar mss niet heel stabiel? of

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 00:18 ----------

ja klopt, alleen voor CPU alleen van 2010 enzo, kan je ze niet echt vergelen met i5 enzo

zie het idd, maar heeft het ook zin zo'n i5? is het niet een overkill met een 6870?
wat raad jij aan?
thanks voor de link btw!
sowieso iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt voor al jullie hulp en moeite! Ik ga nu ff kwark eten en slapen, ik kijk morgen weer!

Ik zou 2500K pakken + 8GB geheugen + leuke videokaart = BAMN, kan je lange tijd vooruit!

Niet zozeer kan je hiermee goed gamen, met een leuke setup kan je altijd goed gamen.
Met de setup hierboven kan je meer dan goed gamen.

Maar naast het gamen draaien andere programma's ook veel soepeler zoals winrar/photoshop. Paar weken terug deed ik even snel research op processoren. 2500K is in zijn prijsklasse op dit moment het beste wat je kan krijgen icm met 8GB ipv van 4 loopt dit gewoon rete snel.

Terug
Naar boven