XXL Nutrition

Nieuwe PC onderdelen tips?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou 2500K pakken + 8GB geheugen + leuke videokaart = BAMN, kan je lange tijd vooruit!

Niet zozeer kan je hiermee goed gamen, met een leuke setup kan je altijd goed gamen.
Met de setup hierboven kan je meer dan goed gamen.

Maar naast het gamen draaien andere programma's ook veel soepeler zoals winrar/photoshop. Paar weken terug deed ik even snel research op processoren. 2500K is in zijn prijsklasse op dit moment het beste wat je kan krijgen icm met 8GB ipv van 4 loopt dit gewoon rete snel.
hm oke, nja ik heb een macbook pro, wil daarom ook niet te veel geld aan uit geven omdat ik toch alleen af en toe een spelletje op speel, voor de rest doe ik alles op mn laptop gewoon..
maar als ik geen andere voeding hoef te kopen wil ik best voor die i5 gaan, maar met voeding wordt het dan toch al gauw 500euro, wat ik iets te veel vind. 400 toch wel beetje het matje

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 00:40 ----------

scheelt dit btw nog iets?
http://www.alternate.nl/html/product...=Radeon+HD6000
met bv:
http://www.alternate.nl/html/product...=Radeon+HD6000
of ander merk?
nu ga ik echt slapen! :p

[Link niet meer beschikbaar]

benchmark van de beta. Verschil tussen een phenom 2 965 en een I7 is maar een paar fps(soms zelfs in het voordeel van de 965), terwijl het verschil tussen videokaarten pakken groter is.

Maw hou die phenom 2 955, oc die eventueel een klein beetje, en pak een degelijkere videokaart.

Op jouw res kun je dan met een 6850 of 6970 tussen medium en high draaien op rond de 50fps(nodig voor shooters), en de drivers en optimalisatie van de gold versie moet nog erbij.

[Link niet meer beschikbaar]

benchmark van de beta. Verschil tussen een phenom 2 965 en een I7 is maar een paar fps(soms zelfs in het voordeel van de 965), terwijl het verschil tussen videokaarten pakken groter is.

Maw hou die phenom 2 955, oc die eventueel een klein beetje, en pak een degelijkere videokaart.

Op jouw res kun je dan met een 6850 of 6970 tussen medium en high draaien op rond de 50fps(nodig voor shooters), en de drivers en optimalisatie van de gold versie moet nog erbij.
thanks voor je reactie! zie inderdaad dat het niet zoveel scheelt die CPU.. meer de grafische kaart idd, ik heb nu dus de 6870 en de 955 BE. Heeft het nog nut om die 965 te halen ipv 955? scheelt maar een 10tje ofzo.
en ze hebben bij die $500 PC ook maar een 430W voeding, lijkt me dat mijn 500W het ook wel doet dan?

BF3 komt eind deze maand, als je nog ff kan wachten tot de 12e dan zou AMD met de BD moeten komen. Zelfs als die bagger slecht zijn zal Intel hoogst waarschijnlijk wel wat prijsdalingen gaan inzetten tegen AMD.

Weer wat extra geld voor een videokaart.

nja extra geld voor een vid kaart, denk niet dat intel met een vergelijkbare nog goedkopere dan die 955 komt?

nja extra geld voor een vid kaart, denk niet dat intel met een vergelijkbare nog goedkopere dan die 955 komt?

nee, low to mid budget heerst AMD. Alles daarboven is intel ver superieur, en dat za bij de nieuwe Ivy Bridge zal dat nog een pak opdrijven. Alleen valt die meerwaarde bij games nogal tegen.

nee, low to mid budget heerst AMD. Alles daarboven is intel ver superieur, en dat za bij de nieuwe Ivy Bridge zal dat nog een pak opdrijven. Alleen valt die meerwaarde bij games nogal tegen.
aha, en het maakt niet zo heel veel uit die cpu, aan die benchmark te zien. Dus jij zegt gewoon de 955? (of 965?)
en raad je nog wel aan 6950/6970 of andere goede van nvidia te nemen? of is die 6870 meer waard voor mn geld (prijs/kwaliteit)

CPU: Intel Core i5-760/2.80GHz 8MB QPI DDR3 LGA1156 (15% overclocked)
MOBO: Asus P7P55-M/ uATX LGA1156 Intel P55
GPU: ASUS ENGTS450 DirectCU OC/DI

+8Gb aan DDR3

Had een Antec Neopower 480W PSU. Maar die gaf het na enkele maanden op.
Moest dus een zwaardere steken. Heb nu een 730W zitten. Dus ja, misschien toch
ook wel rekening houden met een andere voeding.

die 6870 is wel wat beter dan de ENGTS450 geloof ik toch? (wel ietsje duurder ook)

die 6870 is wel wat beter dan de ENGTS450 geloof ik toch? (wel ietsje duurder ook)

Hehehe, kan best, gaf enkel mijn setup mee en het feit dat ik met mijn oude 480W voeding
daarmee niet toe kwam en dus een nieuwe moest kopen.

Hehehe, kan best, gaf enkel mijn setup mee en het feit dat ik met mijn oude 480W voeding
ah ja precies, thanks! was niet bedoeld van: HA ik ga een betere kopen! ofzo hoor, was meer dat ik dacht dat je dit systeem aanraden ofzo.
Maar thanks, ik ga het proberen met die 500W voeding, en als het niet gaat kan ik altijd nog een nieuwe kopen.

als je voeding het plots begeeft, is je voeding kapot.

Als het systeem af en toe onder load uitvalt/reboot, dan is je wattage ontoereikend.

als je voeding het plots begeeft, is je voeding kapot.

Als het systeem af en toe onder load uitvalt/reboot, dan is je wattage ontoereikend.

Hij begaf het niet, werkt nog wel hoor. Op het systeem van mijn schoonbroer nu :)

In mijn systeem haalt die zelfs de post niet. Fans springen op, en 2 sec erna
gelijk terug af. En probeerd die opnieuw en opnieuw en opnieuw etc...

Hij begaf het niet, werkt nog wel hoor. Op het systeem van mijn schoonbroer nu :)

In mijn systeem haalt die zelfs de post niet. Fans springen op, en 2 sec erna
gelijk terug af. En probeerd die opnieuw en opnieuw en opnieuw etc...

dat is een typisch voorbeeld van te weinig wattage.

dat is een typisch voorbeeld van te weinig wattage.
hoop dat de mijne t houdt ;p

maar, jij zegt dus gewoon de 955? (of 965?)
en raad je nog wel aan 6950/6970 of andere goede van nvidia te nemen? of is die 6870 meer waar voor mn geld (prijs/kwaliteit)

(K en niet K scheelt 2 euro, wat is het verschil?)

@jiep

Ik persoonlijk zou ook de 2500K pakken ,overklokken of niet.
Voor 2 euro's meer heb je alleen voordelen, kijk maar.

Non-K i5-2500 : deze cpu's hebben geen multiplier die tot 57x gaan. Zo kan de 2500 alleen de Turbo er bij krijgen van 4x 100Mhz wat 'm totaal brengt op 37x 100Mhz.
Je kan nog eens 5% overklokken door bus clock (BCLK) te verhogen maar dat zou ik niet doen ten koste van je cpu.

De i5 2500K kan evenhoog komen als de i5 2600K omdat ze beide een mp hebben die tot 57x gaan. Op lucht koeling kom je meestal tot ~45x-48x met je mutliplier, dit brengt je cpu naar 45x 100Mhz.

Een ander pluspunt van de populaire K-versie is dat als je het later verkoopt je deze sneller kwijt bent.

(K en niet K scheelt 2 euro, wat is het verschil?)

@jiep

Ik persoonlijk zou ook de 2500K pakken ,overklokken of niet.
Voor 2 euro's meer heb je alleen voordelen, kijk maar.

Non-K i5-2500 : deze cpu's hebben geen multiplier die tot 57x gaan. Zo kan de 2500 alleen de Turbo er bij krijgen van 4x 100Mhz wat 'm totaal brengt op 37x 100Mhz.
Je kan nog eens 5% overklokken door bus clock (BCLK) te verhogen maar dat zou ik niet doen ten koste van je cpu.

De i5 2500K kan evenhoog komen als de i5 2600K omdat ze beide een mp hebben die tot 57x gaan. Op lucht koeling kom je meestal tot ~45x-48x met je mutliplier, dit brengt je cpu naar 45x 100Mhz.

Een ander pluspunt van de populaire K-versie is dat als je het later verkoopt je deze sneller kwijt bent.
he, thanks voor je reactie!
raad jij ook de i5 2500 aan boven de phantom x4 965? en waarom?

heb nu dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wat zeggen jullie ervan?

Kan je daarmee BF3 spelen op low/mid/high of ultra?

In mijn geval ook nog eens op 1280x1023, heb je dan ook minder sterke gear nodig?

Terug
Naar boven