XXL Nutrition

Nieuwe PC onderdelen tips?

Voor dat geld... Ik ga er over na denken, want ik heb 1 en 2 helemaal grijs gespeeld.

• Topic Starter Topic Starter
je kan niet maxen maar kan het wel prima aan.

denk dat high wel moet lukken zeker op 1280x1023
maxen hoef ik ook niet, maar gewoon high op 1680, met dingen als shadows enzo uit (gewoon om gameplay te verbeteren ook) lijkt me dat hij genoeg fps trekt toch?

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 16:30 ----------

Voor dat geld... Ik ga er over na denken, want ik heb 1 en 2 helemaal grijs gespeeld.
weet niet hoe je met je voeding zit, ik heb 500W en denk dat het daarmee Net gaat, dus misschien moet je die er ook nog bij halen a 80-90euro

maxen hoef ik ook niet, maar gewoon high op 1680, met dingen als shadows enzo uit (gewoon om gameplay te verbeteren ook) lijkt me dat hij genoeg fps trekt toch?
yep, hd 6870 is ook echt een prima kaart voor je geld, vriend van mij speelt nu op ultra in de beta (dus ong high in release) op 1920x1080 dus moet wel ok zijn.

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 16:32 ----------

---------- Post toegevoegd Mon 3 Oct 2011 om 16:30 ----------

weet niet hoe je met je voeding zit, ik heb 500W en denk dat het daarmee Net gaat, dus misschien moet je die er ook nog bij halen a 80-90euro
500 watt is meer dan voldoende, hoe nieuwer de hardware hoe energie zuiniger.

Kan je daarmee BF3 spelen op low/mid/high of ultra?

In mijn geval ook nog eens op 1280x1023, heb je dan ook minder sterke gear nodig?

ja met die resolutie zeker ... koop een systeem met GTX460 in SLi ben je max 600 euro kwijt en weet je zeker dat je hem kan maxen ;)

500 watt is meer dan voldoende, hoe nieuwer de hardware hoe energie zuiniger.

maximal_power_consumption_cleaned.png

Dat valt nog tegen als je een beetje serieus wilt gamen. De CPU's zijn dan wel zuiniger geworden in de meeste gevallen maar de nieuwste videokaarten zijn niet perse zuiniger dan de modellen van de generaties daarvoor. Ook al zijn de 6850 en 6870 wel redelijk zuinig, alles daar boven begint toch aardig te slurpen.

Heb een 750w zallman..

ja met die resolutie zeker ... koop een systeem met GTX460 in SLi ben je max 600 euro kwijt en weet je zeker dat je hem kan maxen ;)
kan ook gwn 6870 crossfire. maar over een paar jaar is bf 3 weer lelijk. ik ga gewoon altijd mee met de mid/semi high range kaarten zo kan ik gwn altijd de games redelijk hoog spelen. want door de jaren heen worden de games toch wel mooier. maarja tis maar wat je ervoor over hebt om te kunnen maxen.

kan ook gwn 6870 crossfire. maar over een paar jaar is bf 3 weer lelijk. ik ga gewoon altijd mee met de mid/semi high range kaarten zo kan ik gwn altijd de games redelijk hoog spelen. want door de jaren heen worden de games toch wel mooier. maarja tis maar wat je ervoor over hebt om te kunnen maxen.
precies, vind maxen niet zo heel belangrijk, wil het gewoon mooi kunnen spelen op high met goede fps.
Maar jullie vinden dit goede keuzes? cpu/vidkaar enzo?
niet voor een vergelijkbare cpu van intel of weet ik wat?

precies, vind maxen niet zo heel belangrijk, wil het gewoon mooi kunnen spelen op high met goede fps.
Maar jullie vinden dit goede keuzes? cpu/vidkaar enzo?
niet voor een vergelijkbare cpu van intel of weet ik wat?
bij intel krijg je meestal slechtere producten voor je geld naarmate de prijs lager zit. amd is gwn beter als bang for buck, maar intel heeft gwn de high end modellen. zou bij amd blijven. desnoods clock je hem nog een beetje over. (zou wel een aftermarket cooler kopen want die stock maakt een hoop lawaai en met aftermarket kan je hem makkelijk op 4.1 ghz krijgen)

thanks voor de reacties, dus jullie kunnen 'garanderen' dat ik bf3 gewoon op high / mid to high settings kan spelen en overal >50-60 fps haal?

Let wel dat de open beta op 'ultra' medium textures levert he ;)

Jep :) Nu op ultra draaien zegt geen ene phuck ;) so you know.

ik dacht mss toch nog beetje extra geld tegen aan gooien, voor ik met een muah muah ding zit..
1zlx6rd.png

trekt mn 500W voeding dit nog? oh 6950 is maar 20W meer dan 6870, dus

Laatst bewerkt:
ik dacht mss toch nog beetje extra geld tegen aan gooien, voor ik met een muah muah ding zit..
1zlx6rd.png

trekt mn 500W voeding dit nog? oh 6950 is maar 20W meer dan 6870, dus

Zoals ik al zei word dit vrij lastig. Die 2500k pakt ook 95 watt als het goed is, weet niet hoeveel die videokaart pakt?

ah ja idd je hebt gelijk, maar dat is wel genoeg lijkt me?

Theoretisch zou het genoeg zijn, zou zeggen probeer het. Als die uitvalt tijdens het gamen weet je genoeg :D

---------- Post toegevoegd Tue 4 Oct 2011 om 13:51 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Is je processor trouwens bijna 20 euro goedkoper.

Alternate staat bijna onderaan ongeveer
http://tweakers.net/pricewatch/274632/intel-core-i5-2500k-boxed.html

+ voor 2 euro meer heb je 1600MHz geheugen ipv van 1333.

+ Ik zou persoonlijk een iets beter moederbord kopen, voor 50 euro heb je een moederbord dat net werkt maar kwa uitbreiding en mogelijkheden is die een beetje karig. Slechts 2 DDR slots en 1 pci slot.

Terug
Naar boven