XXL Nutrition

Nieuwe sekswetten in België

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
De hoogste rechtbank in België, het Grondwettelijke Hof, is bezig met de herziening van de twee belangrijkste wetten in het Belgische seksueelstrafrecht. Dat hebben Vlaamse media vandaag gemeld.

Het hof buigt zich onder meer over de vraag of een tiener al op zijn veertiende kan instemmen met coïtus of dat de grens daarvoor zestien jaar moet zijn. Verder moet er duidelijkheid komen over wat er precies onder aanranding wordt verstaan.

De meeste wetten in de Belgische zedenwetgeving zijn meer dan honderd jaar oud en aan herziening toe. Advocaten klagen al jaren over achterhaalde wetten. In afwachting van een besluit van het hof zijn ruim dertig zedenzaken tijdelijk stilgelegd.

(bron:spitsnieuws.nl)

Mooi, nieuwe tijd nieuwe regel/wetgeving.
Aanranding is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Maar zoenen onder dwang is ook aanranding. De volledige wettelijke benaming is "aanranding van de eerbaarheid".

Onder dwang zijn alle coïtusuele handelingen ontuchtig, alle handelingen die gericht zijn op seksueelgenot. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan. Naast dwang is ook misbruik van omstandigheden (hypnose/buiten bewustzijn) of (coïtusuele) minderjarigheid (onder de 16 jaar in de meeste westerse landen) van het slachtoffer aanleiding om een coïtusuele handeling tot een misdrijf te maken.

Het grote verschil met verkrachting is dat bij een verkrachting sprake is van binnendringen van het lichaam en bij aanranding niet.

In België is "gewone" aanranding met maximaal 5 jaar strafbaar, maar er zijn allerlei verzwarende omstandigheden (zoals geweldpleging, en trapsgewijs lagere leeftijd van het slachtoffer) waardoor de strafmaat hoger kan uitvallen.
Lijkt me wel duidelijk genoeg... alleen zit je hierbij ook met de leeftijd.

14 jaar is oud genoeg!!

van zodra ze tet*en hebben, zijn ze er klaar voor imo :D

Haha was te verwachten van dat pedofielenland :P

foute boel, lekker op 16 houden

Het moet zijn dat ze niets beters te doen hebben...

En dan nog een aanpassing die helemaal niet nodig is en waar ouders van slachtoffers alvast niet op zitten te wachten.

:roflol: :roflol:

Ik zie 't al voor me, CNN's tussenflash voor het Amerikaanse volk: "Europe now, Belgium's national court is about to consider a decrease in the age of consent for having coïtus, lawyers made obstruction to the current age of 16 which is old fashioned according to them"

Gaat niet goed daar in het zuiden.

Zou wel leuk zijn dat iemand vanaf z'n 14de al coïtus mag hebben, dan wordt het voor ons mannen ook gemakkelijker.

:roflol: :roflol:

Ik zie 't al voor me, CNN's tussenflash voor het Amerikaanse volk: "Europe now, Belgium's national court is about to consider a decrease in the age of consent for having coïtus, lawyers made obstruction to the current age of 16 which is old fashioned according to them"

Gaat niet goed daar in het zuiden.
Ach ze proberen gewoon weer een nieuwe truc uit om zo weinig mogelijk criminelen te moeten opsluiten. Zo hoeven ze minder geld te investeren in gevangenissen en kan dat geld naar de arme geregulariseerde illegalen gaan die nog OCMW behoevend zijn. Dat is la Belgique in een notedop.

Ouder dan 11 beslist zelf!

Ach ze proberen gewoon weer een nieuwe truc uit om zo weinig mogelijk criminelen te moeten opsluiten. Zo hoeven ze minder geld te investeren in gevangenissen en kan dat geld naar de arme geregulariseerde illegalen gaan die nog OCMW behoevend zijn. Dat is la Belgique in een notedop.

:huilen:

Zijn rechtbanken en overheden geen 2 verschillende instanties ?

14 is naar mijn mening gewoon weg nog te jong, hou het gewoon op 16

vanaf het t**ten heeft en geil kan kijken, pedobear seal of approval!

Daar gaan we van smullen!

ik kan niet wachten!!!!!!!one!!1

Ik weet het niet, laat ik het zo zeggen uit gevoels oogpunt denk ik van mja weet je gewoon op 16 houden.

Maar maatje van mij had ook met een grietje van 14 en hij was 18.
Behalve dat het meidje eruit zag alsof ze 18 was en sowieso op 2 punten volgroeid was :D waren die twee smoorverliefd op elkaar. Of ze met elkaar naar bed gingen geen idee. Maar als ze dat gedaan hadden, dan waren ze in mijn ogen niet strafbaar. Alleen volgens de wet.

Dus wat dat betreft voelt het geheel wat vreemd.

Hoe komt men er trouwens bij dat 14 jarigen nu meer volwassen zijn dan 100 j geleden? Dat is gewoon een persoonlijk iets, de ene is vroeger volwassen dan de andere, heeft niets met nu of vroeger te maken.

Terug
Naar boven