XXL Nutrition

nieuweling

albinoburrito

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
67kg
Hey dbb.

Ik zit nu al een tijdje op dit forum en heb bijna alle stickies gelezen dus ik dacht laat ik maar eens een account gaan maken.

Ik ben anderhalve maand geleden 15 geworden en ben nu zo'n 8 maanden naar de sportschool aan het gaan waarvan 4 serieus.

Dit zijn mijn stats:

Bench press sinds 4 maanden: 10 X 50kg.

Squat sinds 3 maanden: 8X55kg.

Deadlift sinds 2 maanden: 2X100kg.

Is dit goed?

en jij hebt de sticky,s gelezen :P?
post een je voedingsschema+ je trainingschema erbij :)

• Topic Starter Topic Starter
3 keer in de week fullbody:

Bench press: 3 sets 50kg
Reverse grip bench press: 3 sets 35kg

Wide grip pulldown: 4 sets 53kg

Military press: 4 sets 28kg

Squat: 3 sets 55kg

Deadlift: 3 sets 80kg

Skullcrushers: 4 sets 18kg

Bicep curl: 4 sets 23kg

Voedingsschema wordt op het moment wat verandert dus dat komt later.

Je deadlift is hoog in vergelijking met je squat: als je goed doorperst en duwt alsof je leven ervan afhangt (hard trainen), kan je meer dan je denkt ;)

Goed erop letten dat je bij het squatten eerst je gat naar achter steekt en dan pas door de knieën gaat! Naar beneden kijken maakt je rug bol, kijk dus recht voor je of naar boven.

Ik zie maar één grove fout in je schema,
Je zit met vaste gewichten.

Het is de bedoeling dat je elke keer opnieuw jezelf voorbij de grens duwt en dus voorbij hetgene dat je de vorige keer gehaald hebt. Vaste gewichten zijn niet echt goed hier voor. Kies een bepaald aantal reps en gooi je gewicht omhoog elke keer dat je dit haalt.

Ik zie maar één grove fout in je schema,
Je zit met vaste gewichten.

Het is de bedoeling dat je elke keer opnieuw jezelf voorbij de grens duwt en dus voorbij hetgene dat je de vorige keer gehaald hebt. Vaste gewichten zijn niet echt goed hier voor. Kies een bepaald aantal reps en gooi je gewicht omhoog elke keer dat je dit haalt.

Ik denk niet dat zijn gewichten zo'n grove fout is, het is tenslotte een maatstaf voor spieropbouw, afh vd intensiteit natuurlijk. Elke keer meer gewicht nemen mag je naar streven, maar kan niet altijd..maar inderdaad de grens opzoeken.

Ik denk dat, als je dan toch 3keer traint, je beter u spiergroepen apart doet, en misschien een extra dag inlassen?

Zal misschien wel wat tegenwind krijgen nu, maar zie dat je pas 15geworden bent. Denk dat je dan wel wat extra moet opletten met de uitvoering, en zoals buell be zegt de oefeningen zuiver doen(letten op houding etc). Ik ben destijds ook vroeg beginnen trainen, en heb dan lange tijd moeten stoppen omdat ik te jong te zwaar ben beginnen trainen..problemen aan gewrichten,rugwervels etc. Goedja, is niet voor iedereen zo..maar sowieso belangrijk oefeningen zuiver te doen. Mijn mening he

je naam is wel vet:P

maar je stats zijn wel netjes, maar hoe zie dr uit?:P pics!
dan kunnen we beter zeggen of het netjes is he

Naar beneden kijken maakt je rug bol, kijk dus recht voor je of naar boven.

Naar beneden kijken maakt je rug niet bol. Dit is onzin en nergens op gebasseerd. Naar boven kijken is juist heel slecht en onnatuurlijk. Gewoon schuin naar beneden, ergens voor je op de grond kijken ;)

biginner

heej ik heb een vraag en hoop dat iemand mij daar bij kan helpen
ik ben nu 18 jaar en weeg iets in de 60 kg en ben 1.77 lang

dat vind ik zelf heel klein ben daar soms ook wel is onzeker over maarja

ik wil binnekort naar sportschool aleen heb nu nog even geen tijd daarvoor
nu wil ik alvast thuis gaan trainer maar ik heb aleen maar een halter van 2.5 kg dat is volges mij niet zo veel.
kan iemand mij een juiste oefening vertellen zodat ik thuis met die halter alvast even kan oefenen ik doe nu om dag sinds paar maand 20x elke arm dan 2 min rust en dat 5x
5x20 dus om de dag. maar ik heb het idee dat ik toch wat verkeerds doe dus als iemand mij kan helpen
alvast bedankt voor jullie hulp

Naar beneden kijken maakt je rug niet bol. Dit is onzin en nergens op gebasseerd. Naar boven kijken is juist heel slecht en onnatuurlijk. Gewoon schuin naar beneden, ergens voor je op de grond kijken ;)
Ik bedoelde naar voor kijken en niet boven je naar het plafond kijken ;)
Bij het squatten bolt makkelijker de rug als je pal naar beneden kijkt nochtans.

Laatst bewerkt:
Ach man wat is goed wat is slecht, het is maar net wat je doel is.

heej ik heb een vraag en hoop dat iemand mij daar bij kan helpen
ik ben nu 18 jaar en weeg iets in de 60 kg en ben 1.77 lang

dat vind ik zelf heel klein ben daar soms ook wel is onzeker over maarja

ik wil binnekort naar sportschool aleen heb nu nog even geen tijd daarvoor
nu wil ik alvast thuis gaan trainer maar ik heb aleen maar een halter van 2.5 kg dat is volges mij niet zo veel.
kan iemand mij een juiste oefening vertellen zodat ik thuis met die halter alvast even kan oefenen ik doe nu om dag sinds paar maand 20x elke arm dan 2 min rust en dat 5x
5x20 dus om de dag. maar ik heb het idee dat ik toch wat verkeerds doe dus als iemand mij kan helpen
alvast bedankt voor jullie hulp
Open een topic voor jezelf, anders loopt alles hier door elkaar, en 2,5 kilo is voor iedere oefening vrij weinig.
En de lengte en het gewicht dat je post passen niet bij je stats;)

Hij zegt volgens mij ook niet dat het de rug bol maakt, echter krijg je wel eerder de neiging om de rug wat meer te bollen als je naar de grond kijkt.

Ja, dat klopt. Nu ik het lees bedoelde hij te zeggen voor je uit kijken, niet omhoog. Omhoog kijken is gewoon idioot, maar dat bedoelde hij ook niet. Maar goed, als je voor je uit kijkt en je zakt naar beneden dan kijk je als je beneden bent ook naar de grond... Het nadeel daarvan is dat je ogen geen vast punt hebben. Eigenlijk maat het geen zak uit, zolang je maar squat :)

Je moet denk ik meer je best doen vooral bij squat, ik heb ik 1 maand meer kracht gegaint dan jij in die paar maanden...

Volgens mij zit je je gewichten lichtelijk te overdrijven, of van die 67 kilotjes die je weegt is bijna alles spier.

wel netjes als het klopt , maar echt gaan bulken of iig meer eten

Terug
Naar boven