MuscleMeat

Nieuws Niks aan de hand, gewoon doorlopen. Laatste decennium warmste ooit gemeten

broeikaseffect is een hoax.

O dacht dat we dood gingen..... pfffffff

Stomme k*t vulkanen.

vulki.jpg

Gewoon roetfilter erop en probleem opgelost.

• Topic Starter Topic Starter
Scheikunde leraar zei dat wij maar 4 procent van alle Co2 uitstoten en dat we daar maar 1 procent van kunnen verhelpen.

Ook zei hij dat als er een vulkaan uitbarst er evenveel Co2 word uitgestoten als het hele jaar over de hele wereld auto's rijden.

Ik geloof er niet zoveel van van die opwarming :P

Tja jouw scheikundeleraar zegt het, dan zal het wel waar zijn natuurlijk. Is de beste man al voorgedragen voor een Nobelprijs? Beetje jammer alleen voor hem dat er een spikes worden waargenomen in de CO2-uitstoot als er een vulkaan uitbarst. Tevens is er geen noemenswaardige toename in vulkanische activiteit de laatste 150 jaar, terwijl de CO2-uitstoot wel toeneemt. Op zijn minst vreemd te noemen als vulkanen de hoofdmoot van de uitstoot voor hun rekening nemen. Ook nog wel lullig dat juist vulkanische activiteit wordt gelinked aan afkoeling omdat vulkanen voor stofdekens op aarde zorgen die soms de hele aarde kunnen beslaan.

Denk dat jouw leraar die Nobelprijs kan vergeten.

'Denail ain't just a river in Egypt'.

Hoelang vervuilen we al? Ongeveer net zolang als we temperatuur meten, stomtoevallig natuurlijk dat al naar gelang de vervuiling toeneemt de temperatuur ook stijgt. Veel simpeler om er een natuurlijke verklaring voor te vinden, ook als er amper verbanden gevonden kunnen worden met natuurlijke verschijnselen. Alleen als je grafieken over miljoenen jaren bekijkt kan je misschien iets van een natuurlijke oorzaak vinden maar heb je wel te maken met vrij beperkt bewijsmateriaal.

Het zal best, ik ontken het ook niet. Ik weet er te weinig vanaf om dat te kunnen. Het probleem is dat Nederland nu weer 300 miljoen wil geven aan ontwikkelingslanden om zich de co2 uitstoot te beperken. :eyes:

Verder gaat dit niet om de vervuiling van de aarde, maar om de de bedreiging hiervan voor onszelf. De aarde overleeft ons wel, wees maar niet bang. Puur eigen belang is het.

EricR maakt je je echt zorgen over het klimaat ?

Het zal best, ik ontken het ook niet. Ik weet er te weinig vanaf om dat te kunnen. Het probleem is dat Nederland nu weer 300 miljoen wil geven aan ontwikkelingslanden om zich de co2 uitstoot te beperken. :eyes:

Verder gaat dit niet om de vervuiling van de aarde, maar om de de bedreiging hiervan voor de onszelf. De aarde overleeft ons wel, wees maar niet bang. Puur eigen belang is het.

Zou je denken? Natuurlijk is het puur eigenbelang, zonder leefbare wereld zijn we nou eenmaal verdoemd. De aarde draait net zo goed door zonder de mens en andere levenssoorten zullen of ontstaan of blijven bestaan.

Misschien is het wel een zegen voor het leven op aarde als wij als mensheid uitsterven maar vanuit het oogpunt van de mens zelf zou het wel verdomd zonde zijn.

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

EricR maakt je je echt zorgen over het klimaat ?

Nee, jij wel? Ik ben alleen wars van leugens en zogenaamde skeptici die in feite geen skeptici zijn.

En wat gaan we eraan doen?
Op dit moment legt Europa zichzelf belachelijke beperkingen op t.a.v. CO2 uitstoot. Belangrijke industrieën zoals DSM/Sabic en de Maasvlakte worden afgeknepen terwijl Azië en het Midden-Oosten zich steeds harder ontwikkelen en in een rap tempo steeds meer koolstof de atmosfeer in blazen. Wij zijn maar een druppel op de gloeiende plaat vergeleken met deze (toekomstige) reuzen.

Enige voordeel van de huidige restricties die ik me kan bedenken is dat we de "early adaptors" zullen zijn als het straks echt te duur wordt om nog wat druppels olie uit de grond te halen.

Nee, jij wel? Ik ben alleen wars van leugens en zogenaamde skeptici die in feite geen skeptici zijn.

Nee ik ook niet.

Snap ook niet dat het niet op het journaal is gekomen dat van die mails ( of ik lag te slapen haha ), dat wekt ook een beetje argwaan bij me op.

Vond ook jammer dat er geen man bij P&W zat die uit ze woorden kon komen, dude van PVV was echt een faler. Jammer.

Klimaat zooi imo nog steeds BS, maar goed.

Zou het niet misschien zijn.. een samenloop van alle omstandigheden?

de auto's maken het er niet beter op,
de vulkanen maken het er niet beter op,
de koeien, de zonnestormen, en ga zo maar door.

kapot gaan we toch wel, maar in dit geval kun je geen een schuldige
aanwezen die het alleen was.

Zou het niet misschien zijn.. een samenloop van alle omstandigheden?

de auto's maken het er niet beter op,
de vulkanen maken het er niet beter op,
de koeien, de zonnestormen, en ga zo maar door.

kapot gaan we toch wel, maar in dit geval kun je geen een schuldige
aanwezen die het alleen was.

Ach ja als de natuur vervuilt doen we maar gewoon mee? In feite zijn wij ook gewoon onderdeel van de natuur, temperatuurstijging heeft dus altijd een natuurlijke oorzaak.

Als de mens mede veroorzaker is van de temperatuurstijging en de mens de mogelijkheid heeft om minimaal een gedeelte van die stijging te stoppen lijkt me dat zinniger dan af te wachten tot het te laat is. Tegelijkertijd, als de mens zichzelf uitroeit zou ik er ook niet mee zitten, dat is dan hun natuurlijke lot.

Het maakt niet uit waar het aan ligt..

het word lekker warmer en wij kunnen er nog van genieten..

Tegen de tijd dat het uit de klauwen loopt zijn wij toch allemaal doodt:)

Laatst bewerkt:
Het is allemaal een complot! Ze willen gewoon nieuwe hybride auto's verkopen en een excuus hebben om meer belastingen te heffen!
Inderdaad of windmolens plaatsen zodat wij nog steeds voor de energie blijven betalen.

Je zou in een norm heel eenvoudig kunnen vaststellen dat alle nieuwbouw huizen die worden gerealiseerd zonnepanelen moeten krijgen. Op die manier verbruiken deze huishoudens voornamelijk zelf gewonnen energie. Bijkomend voordeel dat de prijs per m2 zonnepaneel zal dalen omdat het product meer wordt gefabriceerd. Zo worden deze beter betaalbaar en zullen ook bestaande woningen vaker worden voorzien van deze zonnepanelen.

Reden dat dit niet wordt gestimuleerd is dat de overheid dan een groot deel van haar inkomsten mis loopt.

Laatst bewerkt:
Het laatste waar ik me druk om maak.

Zou je denken? Natuurlijk is het puur eigenbelang, zonder leefbare wereld zijn we nou eenmaal verdoemd. De aarde draait net zo goed door zonder de mens en andere levenssoorten zullen of ontstaan of blijven bestaan.

Misschien is het wel een zegen voor het leven op aarde als wij als mensheid uitsterven maar vanuit het oogpunt van de mens zelf zou het wel verdomd zonde zijn.
Vind je? We zijn hier alweer lang genoeg imo. Ik geef ''ons'' ook nog geen 1000 jaar trouwens.

Ach ja als de natuur vervuilt doen we maar gewoon mee? In feite zijn wij ook gewoon onderdeel van de natuur, temperatuurstijging heeft dus altijd een natuurlijke oorzaak.

Als de mens mede veroorzaker is van de temperatuurstijging en de mens de mogelijkheid heeft om minimaal een gedeelte van die stijging te stoppen lijkt me dat zinniger dan af te wachten tot het te laat is. Tegelijkertijd, als de mens zichzelf uitroeit zou ik er ook niet mee zitten, dat is dan hun natuurlijke lot.

je mist het punt. ik bedoelde ermee te zeggen dat je hiermee niet 1 schuldige aan kunt wijzen aangezien alles invloed heeft, wij dus ook.
heb niet gezegd ''oh laten we ons dan maar gaan''.

we kunnen het wel iets tegengaan, maar niet veel helaas.
de oorzaken hebben we al, nu dus iets gaan doen en dat is ieder voor
zich :)

Vind je? We zijn hier alweer lang genoeg imo. Ik geef ''ons'' ook nog geen 1000 jaar trouwens.

We zijn pas enkele duizenden jaren echt merkbaar aanwezig op deze wereld. Die jager-verzamelaarsamenlevingen en alles daarvoor heeft amper impact gehad of iets tastbaars achtergelaten.

De mensheid maakt nog steeds een explosieve groei door op wetenschappelijk gebied, zou jammer zijn als die ontwikkeling gestopt wordt omdat we niet doorkregen om zindelijk te worden.

Terug
Naar boven