XXL Nutrition

Nieuws Niks aan de hand, gewoon doorlopen. Laatste decennium warmste ooit gemeten

Ik zeg het is afgelopen met ons. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten

ook al zou het waar zijn, regeringen verzinnen alleen maar manieren om er geld aan te verdienen ipv de daadwerkelijke oorzaken aan te pakken
stop dus maar met huilen en suck it up

ook al zou het waar zijn, regeringen verzinnen alleen maar manieren om er geld aan te verdienen ipv de daadwerkelijke oorzaken aan te pakken
stop dus maar met huilen en suck it up

lol...
Iets doen aan het klimaat kost MASSAS geld, het zorgt alleen maar voor verlies die maatregelen.

lol...
Iets doen aan het klimaat kost MASSAS geld, het zorgt alleen maar voor verlies die maatregelen.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Soms kan een bedrijf zelfs meer geld gaan verdienen door een milieuvriendelijker beleid toe te passen. Ook denk ik dat het op termijn voor de overheid wel eens positief zou kunnen uitpakken. Maar in begin zijn er wel inspanningen nodig die niet meteen geld opbrengen ja.

Ik begrijp al dat synisme ten opzichte van regeringen nooit zo goed. Waarom ze niet gewoon het voordeel van de twijfel geven.
Alsof elke minister alles wat hij binnenhaald aan belastingen in eigen zak mag steken ofzo.

Oke, het land wordt niet altijd gerund zoals iedereen dat zou willen. Maar denk toch dat de meeste politici het wel doen zoals zij het beste achtten, niet dat ze het doen om het land te vernken.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Soms kan een bedrijf zelfs meer geld gaan verdienen door een milieuvriendelijker beleid toe te passen. Ook denk ik dat het op termijn voor de overheid wel eens positief zou kunnen uitpakken. Maar in begin zijn er wel inspanningen nodig die niet meteen geld opbrengen ja.

Hoe zou dat dan positief kunnen uitpakken voor de overheid?

• Topic Starter Topic Starter
Zoveel shit wordt aan zoveel shit gelinkt Eric, zo makkelijk zit het allemaal niet. Je kan niet ff de hele wereld op zijn kop zetten omdat je denkt dat je wat causale verbanden ziet die je totaal niet hard kan maken.

Ok dr. Rob, geloof jij dan maar in de zwendelaars van The Great Global Warming Swindle. Natuurlijk simplificeer je als er alleen verband wordt gelegd tussen opwarming aarde en CO2-uitstoottoename door vervuiling, maar als je ieder item volledig wetenschappelijk moet bespreken zijn er maar weinig die de discussie aangaan.

De grootste zwendel is dat mensen met droge ogen durven te beweren dat we amper tot geen impact hebben op deze aarde.

Ok, en hoelang meten ze? Juist nog geen paar honderd jaar. Het wordt gewoon zo nu en dan warmer en kouder op aarde, en ja, mss zijn we dit x medeschuldig.
De natuur komt altijd met oplossingen, mischien met, en mischien zonder mij als slachtoffer/toeschouwer.

Voorbeeld:

Een bedrijf heeft een wagenpark dat rijd op benzine. Een relatief dure fossiele brandstof voor westerlingen. Binnen 20 jaar rijd zijn wagenpark volledig op stroom ( groene stroom). De kans dat dit bedrijf nu per gereden kilometer veel minder betaald dan het geval is met benzine is aanwezig. Natuurlijk kost het eerst heel veel geld om dit te ontwikkelen, waardoor het jaren zal duren voor het zicht terug betaald.

Voorbeeld:

Een bedrijf heeft een wagenpark dat rijd op benzine. Een relatief dure fossiele brandstof voor westerlingen. Binnen 20 jaar rijd zijn wagenpark volledig op stroom ( groene stroom). De kans dat dit bedrijf nu per gereden kilometer veel minder betaald dan het geval is met benzine is aanwezig. Natuurlijk kost het eerst heel veel geld om dit te ontwikkelen, waardoor het jaren zal duren voor het zicht terug betaald.

En wat heeft de overheid hieraan dan? Begrijp het nog steeds niet.

Bijvoorbeeld door minder afhankelijk te zijn van olie (uit buitenland). Dit is slechts één voorbeeld. Over dit thema zijn hele boeken geschreven. Ik raad je bijv. aan: Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things.

Srry Ericr,maar jij praat ook alsof je er alles over weet, en dat weet je dus niet...

Niemand weet werkelijk hoe het verder gaat evolueren, er zijn trends naar warmere temperaturen, maar so what? Vroeger waren er ook schommelingen in temperatuur, gevolgd door scherpe dalingen. De planeet bepaald zijn eigen ritme...

Ik weet niks, moet net zo goed afgaan op de kennis van gerenommeerde wetenchappers. Waarbij ik een armlastig wetenschappertje dat tig jaren onderzoek doet op dit gebied in bepaalde gedeelten van de wereld meer zal vertrouwen dan de wetenschappers die overduidelijk banden hebben met de vervuilende industrie.

De taktieken van de zogenaamde skeptici zijn niet veel anders dan van 9/11 complotdenkers, holocaustontkenners of anderen die menen dat er een groot complot gaande is. In dit geval een soort van klimaatcomplot om ons groene energie op te dringen (of weet ik veel wat voor vage motieven nog meer). De financiele belangen zijn toch echter vele malen groter aan de kant van de vervuilende industrie dan voor degenen die menen dat we onze aarde versneld naar de klote helpen.

Het probleem is dat voor ieder stuk gedegen onderzoek er tig skeptische onderzoeken tegenaan worden gegooid. Ook als die skeptische onderzoeken al jaren ontkracht zijn en door geen enkele gerespecteerde wetenschapper voor waar worden aangenomen. Binnen de wetenschappelijke wereld is een redelijke consensus dat de mens mede verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde en dat ons aandeel daarin significant is. Maar blijkbaar geloven sommigen liever dat onder de skeptische wetenschapppers die nieuwe Keppler of Galilei rondloopt.

Skeptisch zijn is prima maar niet als algemeen aanvaarde wetenschap wordt weggezet als nietszeggend en de woorden van erkende skeptici worden gezien als het nieuwe evangelie.

Ik ben ook tegen het eenzijdig doorvoeren van allerlei maatregelen die op termijn niks bijdragen aan de oplossing van het probleem maar er alleen op gericht zijn om het geld van de burger uit de zakken te kloppen. Echter moet het speelveld van wetenschappers niet verwart worden met het speelveld van politici.

Laatst bewerkt:
Skeptisch zijn is prima maar niet als algemeen aanvaarde wetenschap wordt weggezet als nietszeggend en de woorden van erkende skeptici worden gezien als het nieuwe evangelie.

Algemeen aanvaarde wetenschap, het is een heel populaire wetenschap, iedereen roept zo hard al hij/zij maar kan. Vooral onze vriend al gore voorop (verbruikt zelf 5/6 keer zoveel met zijn enorme huis als een gemiddeld huis, dat even terzijde).
Je hoord genoeg tegen berichten, deze zijn gewoon niet populair genoeg voor een verkiezingspartij. Heil en verdoemenis verkoopt beter (lees meer kiezers)

Tja meer dan 20 jaar terug werd er mogelijk nog skeptischer gedaan over de vermindering van CFK's en een later verbod. Zeker ook toevallig dat de afname van de ozonlaag vertraagd is sinds het verbod? Dat er nog afbraak plaatsvind komt vooral door landen die geen verbod hebben op CFK's en de tijd dat CFK's verdwenen zijn uit de atmosfeer (50 tot 100 jaar).

Indirecte stimulans voor de gehele economie. Bedrijven hebben meer geld voor investeringen.

En waarom deed Amerika zo moeilijk vroeger dan omdat het schadelijk was voor hun economie?
Lijkt me onmogenlijk om hier geld uit te slaan, eerder het omgekeerde.

Terug
Naar boven