Fitness Seller

NK Bankdrukken 2010

mooi weet ik niet, maar zeker lang

ik stel voor dat we met 82,5kg klasse beginnen()))))))

Ruim 60 deelnemers aan het NK BD...dat is bijna het dubbele dan het NK PL. BD is blijkbaar erg populair ;)

Ielja Strik en Joanne Schaeffer hebben beiden aangegeven dat ze willen gaan voor een nieuw wereldrecord!:eek:

Het WR in de -90 staat nog altijd op naam van Ielja met 182,5kg
Het WR in de +90 staat bij de masters op naam van Joanne met 200,5 kg (single-lift) en bij de senioren op naam van Hildeborg Hugdal met 201,5kg (three-lift).

P.S. single-lift is tijdens een benchpress only wedstrijd.
Three-lift is benchpress tijdens een powerlift wedstrijd (waarnaast er dus ook nog SQ & DL gedaan wordt).

Laatst bewerkt:
alleen wel jammer dat de inweegtijd voor alle deelnemers hetzelfde is. Dus als je wat zwaarder bent qua lichaamsgewicht (zeg zo rond de 100), moet je dus ook inwegen tussen 9:00 en 10:30 maar ben je wel pas ergens om 15:00 aan de beurt.....
maar goed... we zullen zien wat voor wedstrijd het wordt

alleen wel jammer dat de inweegtijd voor alle deelnemers hetzelfde is. Dus als je wat zwaarder bent qua lichaamsgewicht (zeg zo rond de 100), moet je dus ook inwegen tussen 9:00 en 10:30 maar ben je wel pas ergens om 15:00 aan de beurt.....

Ja...dat wordt zo'n 6 uur lang wachten voordat je als SHW aan de beurt ben :eek:
Het is lastig met eten en je focus houden.

Maaaaaaaaaaaaaaar wel veel tijd om naar de prestaties van anderen te kijken en te kletsen met forumleden...zo heeft ieder nadeel zijn voordeel ;)

Als dat zo is gelden de records niet, omdat een wedstrijd (lees gewichtklasse) 30 minuten na de weging moet starten. Dit zal dan voor commotie zorgen. Hopelijk beginnen de meiden (Ielja en Joanne) in de 1ste groep, zodat zij zonder probleem WR poging kunnen doen.

"Het wegen van de deelnemers dient niet meer dan twee uur voor aanvang van de wedstrijd van
een bepaalde gewichtsklasse/gewichtsklassen plaats te vinden. Alle lifters van de
categorie/- categorieën dienen zich voor de weging te presenter en, welke weging uitgevoerd wordt
in aan- wezigheid van de twee / drie voor die categorie/categorieën aangewezen scheidsrechters.
Indien zulks niet reeds eerder is geschied, vindt de inspectie van kostuum en persoonlijke materialen
(zie pag.16 punt 9) plaats gedurende de weegperiode."
"Er moeten echter groepen worden gevormd als er 15 of meer lifters in
dezelfde sessie tillen."

ik heb ff gerekend en er zullen mijn inziens 5 groepen gemaakt worden waarbij 1 groep de max overschrijd van 15 lifters...

1 lift sessie duurt zo'n 20 tot 30 minuten

ik heb ff gerekend en er zullen mijn inziens 5 groepen gemaakt worden waarbij 1 groep de max overschrijd van 15 lifters...

1 lift sessie duurt zo'n 20 tot 30 minuten

Bij 15 atleten (moet) de groep gesplitst worden in 2 groepen.

Ik maar een mailtje gestuurd.

Laatst bewerkt:
Als dat zo is gelden de records niet, omdat een wedstrijd (lees gewichtklasse) 30 minuten na de weging moet starten. Dit zal dan voor commotie zorgen. Hopelijk beginnen de meiden (Ielja en Joanne) in de 1ste groep, zodat zij zonder probleem WR poging kunnen doen.

Tevens moeten er ook drie internationale scheidsrechters zijn!

Ik wil hopen dat men met e.e.a. rekening heeft gehouden...zou inderdaad doodzonde zijn als door organisatorische reden e.e.a. niet erkend zou kunnen worden :rolleyes:

Is dat niet net voordelig? Dan kan je een lager gewicht hebben en na de weging nog 5 uur vreten. Of is dat te simplistisch van me.

Is dat niet net voordelig? Dan kan je een lager gewicht hebben en na de weging nog 5 uur vreten. Of is dat te simplistisch van me.

Ik vrees dat als ik 5 uur zou vreten ik niet meer in mijn toch al vrij strakke benchshirt zal passen ;)

ik ben er klaar voor!!!!! laat ze maar komen:)

iedereen succes zondag

ik ben er klaar voor!!!!! laat ze maar komen:)

iedereen succes zondag

Jij ook Dr. Bench!

Ben heel benieuwd naar de resultaten...zoals reeds eerder gezegd...het zal naar alle waarschijnlijkheid een NK worden van alles of niets...er zullen (hopelijk) diverse Wereld-, Europese- en Nationale records sneuvelen, alhoewel het ook zomaar kan gebeuren dat mensen uitbommen.

ik zou er graag heengaan, het is alleen 101km rijden...

Succes allemaal.

101km rijden????

ik heb morgen een dienst van 30uur daarna 200km rijden........en dan 200kg proberen te duwen)))))))

Terug
Naar boven