MuscleMeat

NK Bankdrukken 2010

Weak01 heeft helaas 3 beurten gemist, Idem voor Huggy helaas. DR STRONG heeft 230kg gebankt en 2 keer 240 gemist. Jammer jammer maarja, betekend dat er nu ruimte is voor een keiharde comeback voor de mannen volgende wedstrijd! Was interessant Hummer, Huggy, DR STRONG en Weak01 eens in het echt te spreken, voor herhaling vatbaar!

het was een mooie wedstrijd...ik ben tevreden met mijn 180kg
na de wedstrijd ben ik gaan trainen in mijn ouwe sportschool, kreeg zin om nog een keer te drukken.......RAW 170kg na een wedstrijd
tijdens de wedstrijd ben ik erachter gekomen dat mijn pak veeel te groot is, ik heb nu maat 48
ga binnenkort 44proberen....

heel jammer van Pjotr

Dan moet ik jou ook hebben zien banken maar heb geen flauw idee wie je bent :o

Weak01 heeft helaas 3 beurten gemist, Idem voor Huggy helaas. DR STRONG heeft 230kg gebankt en 2 keer 240 gemist. Jammer jammer maarja, betekend dat er nu ruimte is voor een keiharde comeback voor de mannen volgende wedstrijd! Was interessant Hummer, Huggy, DR STRONG en Weak01 eens in het echt te spreken, voor herhaling vatbaar!

Jezuss dat klinkt echt desastreus gewoon. Waar lag het aan?

Jezuss dat klinkt echt desastreus gewoon. Waar lag het aan?

shirts ??????

Ik zal vanavond de uitslagen op mijn site plaatsen, met daaraan gekoppeld enkele statistieken (dit heb ik in het verleden als webmaster van de IPF ook voor de IPF gedaan).

Ik had heel sterk het idee dat de marge tussen een "veilige" beurt, en de halter niet op je borst krijgen "te" klein is.
Zeker als het shirt heel strak is.
Het lijkt mij dat een minder strak shirt wat meer marge zal geven, al zal het dan ook wat minder kilo's "geven"...
Héél jammer dat er zo veel "uitgebomt" (?!) werd.
Wel een leuke ervaring geweest om het eens bij te wonen.

In huggy's geval werkte inderdaad het shirt niet mee, bij zijn laatste en zwaarste beurt was het zodanig strak aangetrokken dat hij het niet meer op de borst kreeg, echt zonde! Weak vertelde mij dat hij een aantal technische fouten maakte die hij eigenlijk niet had mogen maken maar ook dat hij geen focus had voor de wedstrijd, aangezien hij die focus 2 weken terug had. En in het geval van DR STRONG weet ik het niet precies, volgens mij had hij gewoon nog wat last van zijn jetlag en hij gaf zelf al aan dat hij naar omstandigheden niet ideaal heeft getraind.

Lezers,

Ik ben zo vrij geweest om de statistieken op een rijtje te zetten.

64 deelnemers met in totaal 181 pogingen, waarvan 108 goed (=60%)
In de eerste ronde waren 46 van de 64 pogingen goed (=72%)
In de tweede ronde waren 42 van de 64 pogingen goed (=67%)
In de 3e ronde waren 20 van de 54 pogingen goed (=37%)

lange leve de bench shirts!

Weet iemand of David Satsjelasjvili mee heeft gedaan, en wat zijn resultaat is? Hij vertelde me dat hij 260kg (Nederlands record -110kg) wilde gaan drukken.

Weet iemand of David Satsjelasjvili mee heeft gedaan, en wat zijn resultaat is? Hij vertelde me dat hij 260kg (Nederlands record -110kg) wilde gaan drukken.

David tilt bij PowerliftingHolland en heeft op 6 maart daar een record gedrukt van 250kg

David tilt bij PowerliftingHolland en heeft op 6 maart daar een record gedrukt van 250kg

Bedankt. Ik dacht dat het record al op 255kg stond?

Jammer dat hij "maar" 250kg gedrukt heeft, 2 weken hiervoor drukte hij 2 keer 260 op de training met een 4cm blok.

Bedankt. Ik dacht dat het record al op 255kg stond?

Jammer dat hij "maar" 250kg gedrukt heeft, 2 weken hiervoor drukte hij 2 keer 260 op de training met een 4cm blok.

Hij had teveel rust genomen (2 weken) zei hij en daardoor geen optimale spanning/kracht. Bij de NPB staat het record op 255kg.

Hij had teveel rust genomen (2 weken) zei hij en daardoor geen optimale spanning/kracht. Bij de NPB staat het record op 255kg.

Oke. Dat van die 2 weken rust klopt inderdaad, in z'n laatste training had hij 2x 260 gedrukt, en daarna zou hij 2 weken rust nemen om op volle kracht te komen, omdat hij last had van zijn schouders. Jammer dat hij zijn vooraf gestelde doel niet gehaald heeft.

tsjah,maar dat is de ellende met die shirts.
te los is weinig effect,te strak is ook niets ivm uitbommen!
Beter back to the old days!
Back to the old days zal niet gebeuren denk ik.
Maar misschien moeten ze de regel maken dat je je shirt zelf moet kunnen aandoen..? ;)

Terug
Naar boven