MuscleMeat

No hoofddoek no cry(nieuws)

ectorob

Competitive Bodybuilder
Waardering
61
Geen petjes dus ook geen hoofddoek, wat vinden jullie. Ik vind dat Fit For Free juist reageert.

Hoofddoek blijft verboden bij Fit For Free

Door HESTER VAN DE KAA

UTRECHT - De regels blijven ongewijzigd: moslima’s moeten hun hoofddoek af bij Fit For Free want elke hoofdbedekking is in de trainingsruimte verboden.
De gemeente kon in een gesprek, vorige week, de directeur van het fitnesscentrum op Overvecht niet overtuigen het beleid aan te passen.

De landelijke fitnessketen huurt een ruimte in de nieuwe sporthal De Dreef op Overvecht. Directielid Robert Jan Schampers van Fit For Free liet deze krant eerder weten dat het verbod op hoofdbedekking er met name is om jongeren hun petje af te laten zetten. ,,We willen voorkomen dat groepen in het fitnesscentrum rondhangen en de stemming bepalen.’’

Fit For Free hield vorig jaar een proef waarbij moslimas wel met een hoofddoek op sportten. Schampers: ,,Toen bleek dat andere bezoekers niet valt uit te leggen dat hoofddoekjes wel mogen en andere hoofdbedekking niet.

De gemeente Utrecht vindt dat de huisregels van Fit For Free niet sporen met het gemeentelijk sportbeleid dat erop gericht is allochtone vrouwen meer te laten bewegen. Omdat de gemeente niet de verhuurder is van het deel van De Dreef dat Fit For Free huurt, was zij niet op de hoogte van het beleid van het fitnesscentrum.

Ambtenaren hoopten vorige week in een gesprek de directeur van Fit For Free te bewegen de huisregels aan te passen. ,,Maar het is niet niet gelukt Fit For Free op andere gedachten te brengen, helaas’’, vertelt gemeentewoordvoerdster Westerink. ,,Het is jammer dat er een grote groep van Overvecht wordt uitgesloten om goedkoop te sporten. Er is trouwens nog wel één fitnessclub in de wijk waar wel met hoofddoek op gesport mag worden.’’

Cookies op AD.nl | AD.nl

Op scholen ook meteen invoeren, petjes mogen niet op maar hoofddoeken wel, is te gek voor woorden.

iets met gelijke monniken....

,,Het is jammer dat er een grote groep van Overvecht wordt uitgesloten om goedkoop te sporten. Er is trouwens nog wel één fitnessclub in de wijk waar wel met hoofddoek op gesport mag worden.’’

ja natuurlijk laten we het omdraaien... Als hun die hoofddoek van hun hoofd zetten kunnen ze prima goedkoop sporten!

Iedere vorm van hoofdbedekking verbieden in een sportschool slaat natuurlijk nergens op. Het is toch geen school of discotheek.

Ik train zelf vaak met een bandana op.

Iedere vorm van hoofdbedekking verbieden in een sportschool slaat natuurlijk nergens op. Het is toch geen school of discotheek.

Is een sportschool toch vrij in om te bepalen? Jij betaald voor je abo daar.. dont like the rules.. dont train there.. simpel

Is een sportschool toch vrij in om te bepalen? Jij betaald voor je abo daar.. dont like the rules.. dont train there.. simpel

Inderdaad ik zal er zeker niet meer gaan trainen.

Ik mocht er laatst niet in terwijl ik er toch vrij normaal uitzag vond ikzelf.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

lol +1

Wtf waarom geen petjes? Verbied dan gewoon superdude kapsels.

je zal maar met je hoofddoek tussen de smith machine of de katrollen van de cable cross komen.
groot gelijk dus.

waarom zou je niet met een pet op mogen trainen?

Waarom zou je op school dan geen hoofdbedekking mogen dragen? Ik heb werkelijk waar nog nooit op een school gezeten waar petjes verboden waren. Is toch ook gewoon belachelijk, we leven toch in een vrij land? Wat is het volgende: allemaal in uniform?

Waarom zou je in godsnaam geen petje mogen dragen in de sportschool? :roflol:

Waarom zou je op school dan geen hoofdbedekking mogen dragen? Ik heb werkelijk waar nog nooit op een school gezeten waar petjes verboden waren. Is toch ook gewoon belachelijk, we leven toch in een vrij land? Wat is het volgende: allemaal in uniform?
Eens, in de sportschool zou je gewoon om het even welk hoofddeksel moeten kunnen dragen. Maar sportscholen zijn privé ondernemingen, ze hebben het recht om een reglement op te stellen (geen eigen dranken meebrengen, kleding volgens de regels) als klant heb je de plicht die regels te volgen. Ik heb er geen probleem mee om geen hoofddeksel te dragen in de gym, als je zweet moet je je hoofd sowieso vrij houden (afkoeling). Als gelovigen die regels niet respecteren moeten ze maar opdonderen.

Eens, in de sportschool zou je gewoon om het even welk hoofddeksel moeten kunnen dragen. Maar sportscholen zijn privé ondernemingen, ze hebben het recht om een reglement op te stellen (geen eigen dranken meebrengen, kleding volgens de regels) als klant heb je de plicht die regels te volgen. Ik heb er geen probleem mee om geen hoofddeksel te dragen in de gym, als je zweet moet je je hoofd sowieso vrij houden (afkoeling). Als gelovigen die regels niet respecteren moeten ze maar opdonderen.
Je hebt zelfs sportscholen waar tanktops verboden zijn..

ja natuurlijk laten we het omdraaien... Als hun die hoofddoek van hun hoofd zetten kunnen ze prima goedkoop sporten!

Niet erg realistisch. Denk niet dat ze snel in een openbare ruimte hun hoofddoek afzetten. Iets met cultuur, geloof, en idiotie.

Dat zou een ideaal zijn om na te streven. Landen zoals Ierland en Australië doen dit ook. Iedereen gelijk!

en zeg nou zelf, best geil toch :D

Op een sportschool is het nog bizarder idd.
Ik had het echter over gewone scholen, Antropoid liet doorschemeren dat hij het normaal vindt dat je op school of in een disco geweigerd kan worden vanwege je kleding, vind ik persoonlijk niet kunnen.

Terug
Naar boven