XXL Nutrition

nog eens een rippetoe

seh1980

Cool Novice
Waardering
0
Vandaag is het dus begonnen,weer een rippetoe schema.
Ik heb een tijd geleden dat boek gekocht via amazon usa,en het een keer of 3 gelezen, en natuurlijk uren doorgebracht op dit forum,vooral om de oefeningen technisch goed uit te voeren,ik heb afgezien van de powerclean en die vervangen door pendlay row,wat ik ook gedaan heb is twee soorten schoenen aangeschaft,1 paar powerlift schoenen via de KNKF, daar zit een ietwat verhoogde hak in en een keiharde zool(belangrijk bij squatten) ook heb ik een paar van die goedkope platte gymschoenen(soort van converse voor basketbal)gekocht voor het deadliften, gevolg is wel dat ik tijdens de workout waar ik squat en deadlift de schoenen halverwege moet wisselen,maar dat is geen probleem.
Heb ook veel over voeding gelezen en een paar weken geleden al serieus voedingsschema gemaakt wat ik al volg,ik moet zeggen er gaat veel tijd in zitten in het voor bereiden van maaltijden en sleep grote hoeveelheden mee naar het werk en krijg daar alleen maar te horen, ben je nou al weer aan het eten?,maar ik moet zeggen het is wel de moeite waard, en ik voel mezelf een stuk beter nu ik geen rotzooi meer eet.
ik ben van huis uit een mountainbiker(lange afstanden) en wil dit ook blijven doen,moet nog wel uitzoeken of het goed te combineren is met dat rippetoe schema maar daar ga ik wel achterkomen.ik heb nu een week rust genomen van het sporten en ben vandaag voor het eerst begonnen,waar ik nog niet uit ben is of er ook buikspieren getraind moeten of kunnen worden.
De eerste workout zag er zo uit,gewicht is inclusief stang(20 kg,stang)
squat 3x 5 40kg
Benchpress 3 x 5 40 kg
deadlift 1 x 5 50kg

ik ben erg laag begonnen heb me niet aan de 1 rep max - 20% gehouden omdat ik heel erg op de techniek wil focussen,wat ik ook heb laten maken zijn roestvrij stalen schijven die om olympic bar passen van 250 gram 500gram 750 gram en 1 kg,dit omdat ik elke keer omhoog wil gaan en zeker bij de benchpress verwacht snel vast ga lopen en dat wil ik proberen te voorkomen.
zoals gezien ben ik redelijk goed voorbereid en super gemotiveerd en heb er veel zin in, vandaag ging erg goed,vooral het squatten,heb gemerkt dat een goeie techniek erg goed aan voelt. ik hou jullie op de hoogte, groet F.

• Topic Starter Topic Starter
6 maart dus, 2de training.

Squat 3 x 5 45 kg(+5)
press 3 x5 30kg
pendlay row 3 x5 40 kg

training ging prima, leuk detail is dat ik van een aanwezige het advies kreeg niet te diep te gaan met de squat want dat zou slecht voor mijn knieën zijn:-)
ik heb hem vriendelijk bedankt voor het advies.

suc6 kerel :)

Haha ik wil ook wel een keer zo'n 'advies' krijgen :D

Net terug van de "gym" prima workout gehad, er was bijna niemand dus nergens hoeven wachten en ik was in 35 minuten klaar,wat mij verbaasde is hoe goed een squat aanvoelt als de techniek goed is,ik had wel eens gesquat maar dit is toch wel heel groot verschil,voelde uitstekend aan,deadlift ging ook prima,voelde technisch goed.
de stats,
squat 3 x5 50kg(+5)
Bench 3 x 5 45 kg (+5)
deadlift 1 x 5 60 kg (+10)

En al weer effe terug van weer een goeie workout, viel me mee want ik was pas om half 1 vannacht terug van werk en korte slechte nacht gehad, maar het ging wel weer goed, de stats
Squat 3 x 5 55 kg( + 5)
Press 3 x 5 32,5 kg (+2,5)
Pendlay row 3 x 5 45kg(+5kg)

Goed bezig hoor! Succes met je logje;)

Good luck met je log!

En weer een goeie training,ben voor het eerst wel gaan zweten:-) deadlift ging heel goed,ook leuk om te doen vind ik die lift.
de stats.
Squat 3 x 5 60kg (+5)
Bench press 3 x 5 50kg (+ 5)
deadlift 1 x 5 70kg(+10)

Succes jongen, gaat goed zie ik! Het zal niet lang meer duren voordat je in kleinere stapjes vooruit zal moeten gaan, en dan wordt het pas echt zweten :P

Ja dat denk ik ook, maar ik ben voorbereid,ik heb schijven die om olympische stang passen, van 250 gram 500 gram 750gram en 1 kg dus dat gaat wel goed komen dacht ik zo.

Nou geen training vandaag gisteren koorts en rillen,lijkt op griep, balen helaas

Vandaag weer begonnen, voelde niet echt goed nog maar leuk was wel dat ik toen ik ziek was nog eens ben gaan lezen over die power clean en nu daar mee begonnen ben ipv die rows,
De stats:
Squat 3 x 5 50kg (-10)
Press 3 x 5 30kg (-5)
Power clean 3x5 40kg
volgende workout plan ik om dezelfde te doen als die waar ik mee gestopt ben en daarna weer omhoog

vandaag dezelfde gewichten als daags voordat ik ziek werd en dan volgende keer weer omhoog, het ging goed,stats
Squat 3 x 5 60kg (+0)
bench 3 x 5 50kg(+0)
deadlift 1 x 5 70kg(+0)

Nou vandaag weer een normale training hoewel ik wel merkte dat het nachtdienst effect toch wel er voor zorgde dat ik minder fit ben, maar wel alles gedaan en dat power cleanen is toch wel erg leuk om te doen,stats
Squat 3 x 5 65kg(+5)
press 3 x 5 35 kg(+2,5)
power clean 3 x 5 45 kg(+5)

super dag vandaag, die deadlift heb ik helemaal goed zitten voor mijn gevoel(niet realistisch natuurlijk)als er 150 kg gelegen had zou ik die ook 5 keer omhoog getrokken hebben:-)
de stats vandaag
Squat 3 x 5 70 kg (+5)
Benchpress 3 x 5 55 kg(+5)
deadlift 1 x 5 80 kg (+ 10)
deze week 2 x benchpress dat is erg zwak punt van mij dus ipv 5 omhoog ga ik daar 2,5 omhoog de volgende sessie.

je gaat echt goed kerel ik mag je wel, toch die powerclean doen ipv rows omdat dat zo staat in rippetoe, toch proberen gaat met jou wel goed komen:)

gisteren weer lekker gerippetoed,stats
squat3x5 75kg(+5)
Press 3x5 37,5 kg(+2,5)
Powerclean 3 x 5 50 kg(+5)
volgende is zaterdag weer nu al zin in

vette pech voor mij, ik scheur een spiertje in mijn bovenbeen dat wordt een week niks doen,bale.but i`ll be back zou arnie zeggen.

Mooie vooruitgang man!

Vooral by squat, ben nu ook bezig met rippetoe en squat staat op 68, maar kdoe wel maar 2kg by per training, 5 vind ik zo afschrikwekkend :D

Succes!

Terug
Naar boven