AndroidHealthClinic

Nog nooit gedeadlift!!!

Bacchianini

Advanced Bodybuilder
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
18%
ik ben nu een paar maanden bezig en heb de basis oefeningen onder controle.

Aleen in mijn sportschool zie ik niemand deadliften en heb het zelf ook nog nooit gedaan en de sportleraar beveelt het ook niet en dat het slecht voor je onderrug is.

aan jullie nu de vraag met hoeveel kilo zou jij beginnen om te gaan deadliften ben nu nog bezig met 4x8.

Met dat gewicht waarmee jouw uitvoering goed is.

8 x de stang geen rust
8 x 10 kilo geen rust of het moet al zwaar worden
8 x 20 kilo (als 10 kilo makkelijk ging anders 15)
8 x 30 kilo (als 20 kilo goed af ging anders 25)
8 x 40 kilo (als 30 kilo makkelijk ging anders 35)
etc.

Tot het gewicht waarbij je de techniek nog net goed kan uitvoeren. Vervolgens nog een setje met dat gewicht.

4 worksets zijn wel veel voor deadliften btw.

Vind het redelijk stom om deadlifts met 8 herhalingen te doen als je de oefening niet kent. Dan gaat je vorm naar de klote. Hou gewoon 5hh. als max. aantal herhalingen aan op die oefening om je vorm goed te houden.
Zou gewoon beginnen met een gewicht nemen wat ong. 20kg minder is als je squat en dan elke week een paar kg. erbij.

60kg is wel een goed startgewicht, 5reps

bij mij in de gym ook erg weinig die het doen, in 2 jaar 3 mensen het zien doen(waaronder mezelf):D

Een nieuwe oefening juist hoge reps laag gewicht. Zodat je je volledig kan concentreren op de techniek. Het gevaar bij de deadlift is echter wel dat je ze gaat afraffelen maar 8 reps kan nog wel.

probeer de techniek eerst goed onder controle te krijgen, omdat deadlift een van de gevaarlijkste oefeningen is als je hem verkeerd doet. Zorg dat je goed vanuit je hamstrings trekt aan het begin van de beweging en vervolgens uit je rug.

60kg is wel een goed startgewicht, 5reps

bij mij in de gym ook erg weinig die het doen, in 2 jaar 3 mensen het zien doen(waaronder mezelf):D

60kg damn ofwel benik zo'n p*ssy.. ik doe der nu maar 60 en ik ben al 3 maand bezig...
Dit moest je me niet vragen toen ik begon hoor???
kdoe die dan wel 2 sets van 10

Laatst bewerkt:
60kg damn ofwel benik zo'n p*ssy.. ik doe der nu maar 60 en ik ben al 3 maand bezig...
Dit moest je me niet vragen toen ik begon hoor???
kdoe die dan wel 2 sets van 10

JA jij bent 15 TS is 27, dat is een wereld van verschil en bovendien ging het om 5 reps. Mijn eerste deadlift was ook 60 kilo en dat deed ik 3x5 reps en daarna nog 2x5 met 55 kilo.

@TS 60 was voor mij ook een goed start gewicht en ik ben echt niet zo huge MAAR ik zou de oefening eerst met alleen de stang doen voor de spiegel zodat je je zijkant ziet. Trek je rug in geen geval hol! Houd je voeten net iets naar buiten en een zeker 40 cm uit elkaar voor stabiliteit.

Mijn probleem was dat ik te weinig grip had, toen iemand me hier op DBB de mixed grip uitlegde scheelde dat heel veel. (een hand knokkels naar boven andere andersom)

BBDeadlift.gif

Begin licht en verhoog langzaam tot een gewicht waarop je de oefening nog steeds correct kunt uitvoeren.

JA jij bent 15 TS is 27, dat is een wereld van verschil en bovendien ging het om 5 reps. Mijn eerste deadlift was ook 60 kilo en dat deed ik 3x5 reps en daarna nog 2x5 met 55 kilo.

@TS 60 was voor mij ook een goed start gewicht en ik ben echt niet zo huge MAAR ik zou de oefening eerst met alleen de stang doen voor de spiegel zodat je je zijkant ziet. Trek je rug in geen geval hol! Houd je voeten net iets naar buiten en een zeker 40 cm uit elkaar voor stabiliteit.

Mijn probleem was dat ik te weinig grip had, toen iemand me hier op DBB de mixed grip uitlegde scheelde dat heel veel. (een hand knokkels naar boven andere andersom)

BBDeadlift.gif

Just ik had helemaal nie naar zijn leeftijd gekeken...
BTW als er nog iemand is die problemen heeft met grip tips zijn: mixed grip (zoals indien al gezegd) en een "hand grip" dit dient om de hand- en onderarmspieren te versterken.

Voor grip kan je net zo goed gewoon, onderarm oefeningen doen met dumbbells/ halters.. of zelf natuurlijk een machine maken/kopen..:P

ikAleen in mijn sportschool zie ik niemand deadliften en heb het zelf ook nog nooit gedaan en de sportleraar beveelt het ook niet en dat het slecht voor je onderrug is.

.

ik ben hem juist gaan doen omdat ik last van mn rug had, iedereen maar janken dat is slecht en ondertussen is mn rug helemaal tip top voor een geruime tijd.
sport leraren, zucht.....

inderdaad dit verstevigt je rug juist, het maakt hem sterker...

ik had ook een functionele scoliose in mn rug, hele kleine hoek maar dusdanig dat t zeker aanwezig was. heb er ook fysio etc voor gehad maar ben ervan overtuigt dat de deadlift enorm geholpen heeft voor wat jij zegt; verstevigen en versterken, ondertussen deadlift ik 7 jaar en is de zgn scoliose op t blote oog voor een leek niet eens waarneembaar meer en toch blijf ik omheen horen dat gejank over deadlift.

vooral omdat bij ons op de gym toevallig ook sport leraren voor scholieren rondlopen die blijven claimen dat het enorm slecht is en je rug ervan kapot gaat. heb zelfs aantal keer opmerkingen gehad dat t niet goed is om t zo zwaar te doen want zus en zo, en als je ze dan vertelt dat sinds je dat doet je rug verbetert is hebben ze geen antwoord.

soms gewoon echt irriterend.

maar voor de ts: gewoon deadliftem; goeie vorm en je kunt er alleen maar beter op worden.

BBDeadlift.gif

Niet holtrekken? Juist wel met holle rug toch?

Startgewicht kun je niet bepalen voor hem, en deadlift is niet slecht als je het maar goed uitvoert.

Terug
Naar boven