AndroidHealthClinic

NOOB vraagt advies: Hoe stel ik een goed bulkschema op?

misterm

Novice
Waardering
0
Ik train nu ongeveer 7-8 maanden maar ik ben eigenlijk niet echt anders gaan eten, behalve de laatste 2 weken, ik gebruikte daarvoor alleen Whey eiwitten voor na het trainen. Woog eerst 67kg toen ik 8 maanden geleden begon met trainen, en kwa kracht ben ik zeker vooruit gegaan, maar nog niet echt in de breedte ;) Ik bedoel, je ziet het wel dat ik train ten opzichte van toen ik begon, maar nog niet echt super.

Ik ben nu een week aan de creatine (5mg per dag inname om 7uur savonds) en ik heb een BF van 13,4% (ik weet niet of dat relevant is) / 1.82m / 75kg.

Graag advies gevraagd met het opzetten van een goed bulkschema, ik wil wat massa aankomen.

Alvast bedankt

Marvin

kappen met de creatine als je nog geen goed basis hebt

zorg dat je je energiebehoefte weet, en tel daar 20% bij op, verdeel dat over een bep. % (k/e/v) en verdeel dat over 5 a 6 maaltijden

en veel info/voorbeelden zoeken hier:)

eerst je voeding enzo inorde krijgen voordat je ook maar aan de creatine begint.

met een goeie voeding kom je zo al een stel kilo's aan.
en begin DAARNA pas met creatine.

Ik vind BF van 13,5% wel aan de lage kant. Eerst flink gaan eten ( schoon natuurlijk ), en daarna pas fine-tuning wat betreft je supplementen. Je moet natuurlijk na al wel zorgen voor je multi's, maar dat wist je waarschijnlijk wel.

Laatst bewerkt:
Bereken je onderhoud, tel daar 500 bij op, verdeel dat over tig maaltijden (7 of zo).
minimaal 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
30% van je Calorieen uit vet (met de nadruk op EFA's)
de rest KH.

Oh ja, als je niet groeit doe je er een beetje bij. (250 Cal of zo)

Laatst bewerkt:
13,5 is niet laag
het is nog een mooi %, maar ik zou niet zo hoog willen komen.
blijf liever wat slanker

maar zoals ik al zei, hoog issut ook niet.
Kijk eens rond bij de al geposte bulk schema's

Terug
Naar boven