XXL Nutrition

Nooit een tweede kuur doen

Jij kan geen discussie voeren, da's jouw probleem. Een discussie wil zeggen dat je ook andere argumenten afweegt. Op een volwassen manier. Ipv daarvan wil jij al stampvoetend als een klein kind je gelijk hebben en vind jij andere visies totale onzin. En als je erop aangesproken wordt lach je het weg want dat doen kleine verwende kindjes die hun zin niet krijgen. Dacht je nou echt dat ik mijn zinvolle tijd ga besteden aan zo'n pruts die vaker achter z'n toetsenbord zit als aan de gewichten? :D

:stfu:

Bedankt voor het verspillen van mijn tijd.

1 kuur is een no go. Ben je gestopt, verlies je binnen no time je kuurresultaten. Kortom, als je begint met kuren ga je voortaan als junkie door het leven wil je geen teleurstelling achteraf hebben.

Beter gewoon niet kuren. Wil niet de moralist uithangen maar dezelfde resultaten behaal je ook als je wat meer geduld hebt.
pls go

1 kuur is een no go. Ben je gestopt, verlies je binnen no time je kuurresultaten. Kortom, als je begint met kuren ga je voortaan als junkie door het leven wil je geen teleurstelling achteraf hebben.

Beter gewoon niet kuren. Wil niet de moralist uithangen maar dezelfde resultaten behaal je ook als je wat meer geduld hebt.

Ga lekker andere fora besmetten man.

Je kunt niet zeggen of iemand wel of niet wat vast gaat houden. Als ie direct na z'n kuur z'n nek breekt en niet meer kan trainen houdt ie geen ruk over. Als ie stopt met goed eten houdt ie geen ruk over. Als ie daarentegen met perfecte voeding en training blijft trainen kan ie zelfs nog wel gainen.

Daarnaast zal het van persoon tot persoon verschillen. Kijk naar Sniezel, die gast houdt een beestenfysiek over maar is het realistisch te denken dat dit iedereen gaat lukken? Hell ****ing no. Als je met je 1e kuur nog 1.90 bij 85 kg bent zul je daarentegen wel veel over kunnen houden ja als je nooit weer kuurt.

Kortom, de hele discussie is complete onzin en als ie dan ook nog gevoerd wordt door mensen die nog nooit gekuurd hebben wordt ie er alleen maar zieliger op.

Zat jij niet aan de TRT ("cruise & blast") voor de rest van je leven ?

Waarom heb je daar voor gekozen ? Ik denk persoonlijk omdat je anders gewoon die massa weer verliest.

Misschien dat de mensen die denken dat ze wat over houden, niet lang genoeg wachten voor de volgende kuur. Zo houden ze zichzelf voor de gek dat ze wat overhouden, terwijl in realiteit als ze nog een paar maanden off waren gebleven ze er weer precies zo voorstonden als voor de kuur.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb geen bezwaar tegen kuren, en ik acht de kans groot dat ik het zelf ook nog eens ga doen , maar de winsten zijn tijdelijk. Anders zagen we ook wel wat vaker updates van foto's ipv jarenlang dezelfde avatar

* En Walter, van jou las ik toch laatst ook een post waarin je schreef dat je "waarschijnlijk niet meer off gaat" ?

Doe je toch ook niet zomaar voor de lol neem ik aan ?

Laatst bewerkt:
Thanks voor de karma Aristo!

Zat jij niet aan de TRT ("cruise & blast") voor de rest van je leven ?

Waarom heb je daar voor gekozen ? Ik denk persoonlijk omdat je anders gewoon die massa weer verliest.

Misschien dat de mensen die denken dat ze wat over houden, niet lang genoeg wachten voor de volgende kuur. Zo houden ze zichzelf voor de gek dat ze wat overhouden, terwijl in realiteit als ze nog een paar maanden off waren gebleven ze er weer precies zo voorstonden als voor de kuur.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb geen bezwaar tegen kuren, en ik acht de kans groot dat ik het zelf ook nog eens ga doen , maar de winsten zijn tijdelijk. Anders zagen we ook wel wat vaker updates van foto's ipv jarenlang dezelfde avatar

* En Walter, van jou las ik toch laatst ook een post waarin je schreef dat je "waarschijnlijk niet meer off gaat" ?

Doe je toch ook niet zomaar voor de lol neem ik aan ?

Tuurlijk, omdat ik niet tevreden ben met de gains die ik natty zou kunnen behouden. M'n uiteindelijke doel gaat richting de 125 a 130 kg bij 10/12 %. Tuurlijk, dat kun je halen door te cyclen en OFF te gaan tussendoor, heb je het vast op je 45e gehaald. Ik wil het wel graag ergens voor m'n 28e gehaald hebben.

Maar als je doel 1.90 bij 90 kg is en je hebt dat behaald met 1 kuurtje kun je dat echt prima behouden hoor ( als je niet compleet achterlijk bent en onderhoud uiteraard ).

Ik ben hiervoor ook iets van 8 maand OFF geweest, heb toen zelfs beroerd getraind ivm verhuizing en stuff en verloor echt niet alles wat ik daarvoor behaald heb. Verloor wel een x-aantal kilo en zag er een stuk minder goed uit maar toch.

90 kilo bij 1,90 , da's dus het gewicht van iemand die helemaal niet traint . Ja, dat lukt wel ja ;)

Dan in de periode waarin je off was, geef je de schuld aan "beroerd trainen" en "verhuizing" waardoor je je kilo's weer verloor, net zoals bijna iedereen die kilo's verliest na z'n kuur.

Én daarbij doe je net of 8 maanden OFF mega lang is , ik ben benieuwd hoeveel meer kilo's er af waren was je nog een half jaartje OFF geweest, of een jaar langer.
Ik denk dat je gewoon weer terug bij af was geweest.

Laten we zeggen, tenminste, dat denk ik , dat een persoon in extreme gevallen misschien IETS van een kuur kan overhouden.
Stel, je bent net 18 geworden, je weegt 60 kilo bij 1,85 . Dan denk ik dat je na de kuur wel 61,5 kilo kunt wegen (als het niet toch stieken een beetje vet is )

90 kilo bij 1,90 , da's dus het gewicht van iemand die helemaal niet traint . Ja, dat lukt wel ja ;)

Dan in de periode waarin je off was, geef je de schuld aan "beroerd trainen" en "verhuizing" waardoor je je kilo's weer verloor, net zoals bijna iedereen die kilo's verliest na z'n kuur.

Én daarbij doe je net of 8 maanden OFF mega lang is , ik ben benieuwd hoeveel meer kilo's er af waren was je nog een half jaartje OFF geweest, of een jaar langer.

Laten we zeggen, tenminste, dat denk ik , dat een persoon in extreme gevallen misschien IETS van een kuur kan overhouden.
Stel, je bent net 18 geworden, je weegt 60 kilo bij 1,85 . Dan denk ik dat je na de kuur wel 61,5 kilo kunt wegen (als het niet toch stieken een beetje vet is )

Denk niet dat je dat zo kan zeggen..

Zolang je onder je natty limiet zit kan je het behouden mits je voeding, training en rust volledig op orde is.
Als je daar boven zit wordt het lastiger.

:o
Niet dus, alles onder je genetische limiet is prima te behouden.
Buiten dat, jij hebt nog nooit gekuurd toch?

Waar wil je heen met je rare redenering??

Ik zeg toch juist dat ik bij lange na niet al m'n kilo's verloor? :') Ik weet zo goed als zeker dat als ik toen vol had kunnen trainen en goed had gegeten ik bijna niks kwijt was geraakt.

Maar goed, ik maak hier niet dezelfde fout, ik ga niet in discussie met iemand die nog nooit een kuur heeft gebruikt.

Alsof iemand die naturel is geen spiermassa kwijt raakt na een periode van niet trainen en slecht eten. Wat een onzin discussie. Natuurlijk verlies je dan spiermassa of je naturel bent of niet. Ik heb in mijn begin jaren, toen ik nog natty was, een zware longontsteking gehad en een tijd niet kunnen trainen en ook wat slechter gegeten. Resultaat? Terug bij af!
Waarom ik cruise/blast (geen trt!)? Omdat ik mijn doel van 120kg 10 % wil halen (grappig dat MikieB hetzelfde doel heeft). Lukt dat naturel? Neen! Ga ik spiermassa verliezen als ik stop met kuren? Natuurlijk, met 120kg zit ik wel erg ver boven mijn genetische max. Maar aangezien ik tegen die tijd toch al een oude lul ben ga ik gewoon trt'en.

Ik ken overigens mensen die wel wat langer off zijn dan 8 maanden en die er nog steeds goed bij staan. En ik ken ook natty's die na een vakantie van twee weken terug bij af zijn.

---------- Toegevoegd om 10:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

Het is trouwens heel eenvoudig. Hoe meer spiermassa je hebt hoe moeilijker het wordt om het te onderhouden. En dan maakt het niet uit of het kuurkilo's zijn of niet. Alleen heeft een beetje kuurder nou eenmaal meer spiermassa dan een natty, dus zal diegene er meer moeite voor moeten doen om het te onderhouden.

gaat nergens over. iemand die serieus traint zal alleen maar tegen zichzelf liegen als die zegt dat kuren alleen maar onzin is. tuurlijk verliest men veel van de gewonnen kilo's. En dan kan je gaan kijken naar de gekuurde tijd en of natty zelfde berijkt kon worden. hoogst waarschijnlijk niet. zoals al tig keer is gezegd, als je onder je genetische limiet blijft, en je ervoorzorgt dat je snel weer je eigen productie kan herstarten, je voeding en training aanpast op je off periode kan je mooie massa ovehouden die natty ook te verkrijgen is maar over een goed aantal maanden/jaren meer. ik zie hier alleen maar gegis van iemand die mensen omzich heen heeft zien verliezen wat ze gewonnen hebben. dat is goed mogelijk aangezien 9 op de 10 kuurders geen idee hebben wat ze doen.

verbaasd me dat niemand dit al heeft gepost:

[Link niet meer beschikbaar]

hey rob. wat doe je nou man.. kom je met je bronnen... dat soort feiten moeten we niet hier op DBB. all Broscience of niet posten joh :P

hey rob. wat doe je nou man.. kom je met je bronnen... dat soort feiten moeten we niet hier op DBB. all Broscience of niet posten joh :P

mea culpa

doet me denken aan die bouwvakker die na jaren niet meer juicen plots all kinds of new gains maakte
gewoon door cement zakjes te dragen :eek:

Shit man, nou hebben al die jaloerse natty's niks meer te zeiken.

Dr wordt weer gestrooid met termen hier. Sjonge jonguh! "Genetische limiet" . Hebben ze ook eens wat gelezen hoor en nauwelijks weten waarover ze schrijven. Dit is al lang geen serieuze discussie meer want de kuurders zijn de grootste schreeuwers.

Dr wordt weer gestrooid met termen hier. Sjonge jonguh! "Genetische limiet" . Hebben ze ook eens wat gelezen hoor en nauwelijks weten waarover ze schrijven. Dit is al lang geen serieuze discussie meer want de kuurders zijn de grootste schreeuwers.
Volgens mij ben jij de enige die hier aan het schreeuwen is. Maar ik begrijp dat jij wel weet waar je over schrijft? Vertel ons dan eens hoe het zit?

Kloppen je stats trouwens?

Terug
Naar boven