XXL Nutrition

Noord-Korea tikkende tijdbom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt dat ze niet blij zijn met die provocaties, maar china ziet NK ook als soort bufferzone tegen het amerikaanse regime heb ik me laten vertellen, maar goede toevoeging vooral je link is erg informatief. dank daarvoor.

toevoeging aan de antwoorden:
Noord Korea is op het moment een goede speler in de markt waar veel landen belangen bij hebben. zo komt ook samsung uit ZK als ik het me goed herinner (LG en Daewoo zitten er ook,). er wordt op verschillende plaatsen goed geld verdient aan het land. en als NK hun rivaal ZK besluit aan te vallen zal er best het eea loslopen. ik hoop daar binnenkort wat meer informatie over te krijgen. vindt het een erg interessant onderwerp :)

"dat komt omdat het nog steeds zo is dat wanneer er één NAVO-lid wordt aangevallen, de andere als het ware verplicht zijn om ter hulp te komen (artikel 5) echter is dat tot nu toe pas 1 keer voorgekomen en dat was met 9/11"

Ja, en dat is dus niet het geval bij Rusland-Syrie-NK. Bovendien zeg je nu dat je het niet uitsluit, terwijl het eerder leek alsof je het eerder wel dan niet verwacht.

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 14:34 ----------

Laat ik het zo stellen: Als Noord-Korea iets gaat doen, en de VS reageert. Dan kan er een oorlog komen, maar ik zie Rusland en China dan nog eerder hun banden met NK afsnijden, dan dat ze hen te hulp komen schieten.

Geen één nadenkend land blijft trouw aan een bondgenoot die alles dreigt plat te gooien met kernwapens..Niet alleen omdat je anders gewoon een dwaas bent, maar vooral omdat jij, als trouwe bondgenoot, ook als mogelijke agressor wordt gezien. In een kernoorlog zit je daar echt niet op te wachten. Beslissingen gaan dan vliegensvlug, omdat je de eerste wilt zijn die de klappen uit deelt.

xbft6h.jpg

Laatst bewerkt:
nuky nuky G.I. me love u long time

• Topic Starter Topic Starter
Ja jullie weten alles van de hele situatie... :') Alsjeblieft stop met jullie nutteloze, domme en vooral slecht geïnformeerde meningen. Amerika/VS/WHATEVER kan makkelijk 3 landen aan als syrie, iran en noord korea. Ze zijn toch ook met Afghanistan en irak in oorlog geweest? En ietsje eerder met Rusland(koude oorlog) en daarvoor nog met duitsland,italie,japan,etc. Het wordt pas moeilijker als partijen elkaar gaan meeslepen in dit conflict. Los gezien van het feit dat ik de kans acht dat Noord-Korea iets doet vrij klein vind, wat wil NK nu daadwerkelijk doen? Haar eigen ondergang inluiden?
Oorlog tegen NK en Iran tegelijk zou veel zwaarder zijn dan tegen Afghanistan + Irak. Veel meer troepen die gemobiliseerd moeten worden. Dit kost enorm veel geld. Oorlog tegen NK + Iran zou minstens dubbel zo veel kosten als tegen afghanistan + Irak. Natuurlijk kunnen ze als ze willen de 3 tegelijk aan maar ik denk niet dat ze de VS failliet willen laten gaan.

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 15:50 ----------

Best handig die verslaggevers van DBB, maakt CNN, kranten en de rest van de media gelijk overbodig. DBB, dat zouden meer mensen moeten doen.
Discussie en speculatie zijn niet verboden

Ben je al benaderd om bij het Amerikaanse ministerie van Defensie te komen werken whami?

Om even te reageren met mijn visie/mening. Op dit moment heeft alleen china een 'goede' diplomatische relatie met Noord-Korea. Deze is aan het wankelen door het constant provoceren van de Noord-Koreanen.
Hier kun je makkelijk nalezen waarom China dit nog doet. Eigenlijk hangt hier bijna alles vanaf, komt China wel in actie dan zal de oorlog massaler worden, komen ze niet in actie dan zal Noord-Korea waarschijnlijk alleen staan of met vrij 'zwakke' landen als bondgenoot.
Veel experts geloven er in dat als het er op aan komt dat China NK nog steeds zou steunen. Volgens mij niet omwille van NK zelf maar omwille van geen nieuwe VS bondgenoot nog dichter aan hen deur te hebben. Ze willen sowieso dat NK onder hen invloedssfeer blijft.

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 15:53 ----------

Ben je al benaderd om bij het Amerikaanse ministerie van Defensie te komen werken whami?
Nee, enkel voor de jihad tegen Syrië :(

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 15:54 ----------

Het duiveltje in mij hoopt stiekem op oorlog. Ik weet het. Verschrikkelijke denkwijze. Maar wie denkt dat nog meer?
Ik ook, maar enkel om die oen weg te krijgen. Zo'n achterlijk land momenteel met al die dingen die er gebeuren...

Veel experts geloven er in dat als het er op aan komt dat China NK nog steeds zou steunen. Volgens mij niet omwille van NK zelf maar omwille van geen nieuwe VS bondgenoot nog dichter aan hen deur te hebben. Ze willen sowieso dat NK onder hen invloedssfeer blijft.

Ik denk dat China zijn afzetmarkt belangrijker gaat vinden dan zijn "bondgenoot" NK. Economische belangen gaan echt wel primeren vermoed ik.

Oppa gangnam style

Klopt dat ze niet blij zijn met die provocaties, maar china ziet NK ook als soort bufferzone tegen het amerikaanse regime heb ik me laten vertellen.
Jopz.

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 16:07 ----------

Ik denk dat China zijn afzetmarkt belangrijker gaat vinden dan zijn "bondgenoot" NK. Economische belangen gaan echt wel primeren vermoed ik.
De VS zou gewoon met China moeten afspreken dat bij een oorlog China het land mag bezetten en de VS er geen permanente basissen in NK zou openen.

Maar vergeet niet dat wanneer China NK zou steunen door bv jets te sturen dat dit nog niet betekend dat de VS en China met elkaar in oorlog gaan, ook al doden ze elkaar. Dit is al eerder gebeurt bv met Rusland.

Zou natuurlijk wel kunnen dan China niets gaat doen. Moeilijk in te schatten.

Jopz.

De VS zou gewoon met China moeten afspreken dat bij een oorlog China het land mag bezetten en de VS er geen permanente basissen in NK zou openen.

Maar vergeet niet dat wanneer China NK zou steunen door bv jets te sturen dat dit nog niet betekend dat de VS en China met elkaar in oorlog gaan, ook al doden ze elkaar. Dit is al eerder gebeurt bv met Rusland.

Zou natuurlijk wel kunnen dan China niets gaat doen. Moeilijk in te schatten.

Lijkt me best een goede oplossing. China moet zich geen zorgen maken over een onvoorspelbare bondgenoot als NK, en ik neem aan dat ZK/VS ook wel liever China als buur willen dan NK.

In be4 missnuke

Er word verwacht dat als je post in deze sectie van het forum je serieuze post's kunt opstellen dus whami pls go

mkay

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven