MuscleMeat

Noord-Korea tikkende tijdbom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whami je zet jezelf wel een beetje voor lul nu

• Topic Starter Topic Starter
Kunnen enkele meters van Noord Korea, tot heel Noord Korea wel 100 x voledig vernietigen.

Alles kan veilig van een afstand, net zolang tot Noord Korea zelf opgeeft of voledig is weggevaagd.
Zou helemaal nergens op slaan grondtroepen te sturen.
Niet alles kan veilig van een afstand. Wat je zegt zou helemaal kloppen bij oorlogen tegen andere landen maar niet tegen NK. Bv bij een aanval tegen Iran zou het doel zijn om atoomprogramma te stoppen, nucleaire faciliteiten kan men van afstand bombarderen. Een regime omver werpen kan je niet enkel van afstand! En je moet geen initiatief uit eigen land verwachten zoals momenteel in Noord-Afrika. Zonder invasie is het onmogelijk. Denk je als ze nu gaan aanvallen dat ze daarna lekker weer vrede gaan sluiten voor even tot NK herstelt is en dan eens opnieuw gaan beginnen?

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 18:48 ----------

Verdiep jezelf eens in de Vietnam oorlog.

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 18:31 ----------

N-K heeft alles in bunkers en tunnelnetwerken in de vele bergen en heuvels. Hoe wil je die raken?

Waar baseer je het trouwens op dat een grondinvasie imminent is?
Man toch, jij leest gewoon iets en dan denk je het allemaal te weten. In wat je even terug poste staat bunkers die bestand zijn tegen bunker busters. Newflash: de vs heeft ondertussen al vééééél sterkere... Binnen nog geen maand hebben ze zelfs geen ammo of geen voedsel meer in die bunkers. En om een bunker te neutraliseren hoef je niet meteen hem op te blazen met een bom. Als je de bevoorrading en toegangswegen uitschakelt is die bunker zo goed als uitgeschakeld.

Vietnam is al enkele decennia voorbij. Technologie gaat voorruit, de vs heeft veel geleerd er uit en wapens staan veel verder. In tegenstelling tot Vietnam weet de VS en ZK ook vééééééééééééééél meer over de locaties van die bunkers.

Dit gaat niet om een simpel papiertje met wat cijfertjes.

Oorlog tegen Vietnam, enige overeenkomst is die bunkers. Oorlog in Vietnam duurde veel langer en de tactiek gebruikt is ook heel anders. Dat bewijst dat je enkel naar gegevens op papier kijkt: de overeenkomst van bunkers. In realiteit zou een oorlog tegen NK er compleet anders uitzien.

Ik kan wel zien dat jij vroeger veel stratego heb gespeeld.

Ik kan wel zien dat jij vroeger veel stratego heb gespeeld.
Zou ik eerder van jou denken: aanvallen met alles wat je hebt, nukes en niet aan de gevolgen hoeven te denken :p. En daarbij hoef je ook enkel te kijken wat je op papier hebt.

Ik heb altijd gelijk :dunno: mijn schuld niet.

Iets waar ik al een tijdje aan gedacht heb...
Syrië en NK hebben goede banden. Dus ik denk dat bovenop redenen voor een binnenlandse pr campagne mogelijk...
NK de wereld probeert af te leiden van de situatie in Syrië en dat NK op deze manier ook probeert te bereiken dat mensen gaan denken dat de VS met iedereen oorlog wil gaan voeren. Wat ook voordelig zou zijn voor Iran, dat ook goede relaties heeft met beide en onder dreiging staat van een mogelijke aanval.

Syrië en NK hebben goede banden. Dus ik denk dat bovenop redenen voor een binnenlandse pr campagne mogelijk...
NK de wereld probeert af te leiden van de situatie in Syrië en dat NK op deze manier ook probeert te bereiken dat mensen gaan denken dat de VS met iedereen oorlog wil gaan voeren. Wat ook voordelig zou zijn voor Iran, dat ook goede relaties heeft met beide en onder dreiging staat van een mogelijke aanval.
Weet je zeker dat het niet Mexico is die hier stiekem de touwtjes in handen heeft, om zo Amerika binnen te vallen wanneer deze al zijn troepen naar Iran en N-K stuurt?

Het zou toch niet slim zijn om een atoombom op NK te gooien. Die dingen zijn rete krachtig. Wat denk je dat er gebeurd met de buurlanden? Zuid-Korea en bijvoorbeeld Beijing. Die zullen toch ook schade leiden?

Het zou toch niet slim zijn om een atoombom op NK te gooien. Die dingen zijn rete krachtig. Wat denk je dat er gebeurd met de buurlanden? Zuid-Korea en bijvoorbeeld Beijing. Die zullen toch ook schade leiden?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hypothetische WO3 zal zijn Amerika, Europa, Turkije, Saudië Arabië en Israel vs NK, Iran, Syrië en mss Rusland

wat een makkie :roflol:

Weet je zeker dat het niet Mexico is die hier stiekem de touwtjes in handen heeft, om zo Amerika binnen te vallen wanneer deze al zijn troepen naar Iran en N-K stuurt?
Jij bent hier degene die bs uitkraamt, niet ik. NK & Syrië komen goed overeen dus goed mogelijk dat dit mede een reden is waarom NK juist nu extra blablabla doet.

Niet zoveel, de afstand is veel te groot.

Om een beetje een beeld te vormen:

Redwing_Seminole.jpg

Seminole 6/6/56 - Surface - 13.7 Kt

Deze was 'maar' 13,7 Kt. Redelijk klein dus, vergelijkbaar met die op Hiroshima en Nagasaki. Kt = kiloton, Mt = megaton. Kilo =1000, mega = 1.000.000 en ton = 1000kilogram.
Dit staat voor het equivalent aan TNT. Dus 13,7Kt = 13,7 x 1000(kilo) x 1000(ton) = 13,7 miljoen kilogram TNT(dynamiet).

Fizeau.jpg

Fizeau 9/14/57 - Tower - 11 Kt

Wanneer je naar Megatonnen gaat, wordt de destructie echter een stuk groter. Dit zijn meestal waterstofbommen. 10 Mt bom is 1000x krachtiger dan een 10Kt bom.

Redwing_Tewa.jpg

Tewa 7/21/56 - Barge - 3.5 Mt

castle-bravo-atomic-nuclear-bomb-te.jpg

Castle Bravo
3/01/54 - Cabin - 15 Mt

Het zijn mooie, indrukwekkende en fascinerende explosies. Helaas wordt deze technologie voor de verkeerde doeleinden gebruikt. Het is niet voor niets dat veel ontwerpers van de bommen meteen tegen het gebruik van kernwapens waren toen de eerste(trinity) ter ontploffing werd gebracht.

Hier een heel indrukwekkend filmpje, zeker één van de betere.
http://www.youtube.com/watch?v=XsnL6gmGOZA

https://www.youtube.com/watch?v=Bz9g_rl2JnU

Laatst bewerkt:

dat imago heeft de VS al een hele lange tijd, wat betreft syrie denk ik niet dat we ons daar druk om moeten maken? dat land is zo instabiel als maar zijn k. daarnaast heeft de VN daar ook een oog op.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hypothetische WO3 zal zijn Amerika, Europa, Turkije, Saudië Arabië en Israel vs NK, Iran, Syrië en mss Rusland

wat een makkie :roflol:

lol pls.. je vergeet china die al sinds de afgelopen jaren hun defensie vertienvoudigd heeft.
syrie kan je sowieso schrappen, dat land is nog niet weg omdat syrie momenteel als politiek spelletje wordt gebruikt om macht te tonen.

de 3 grootmachten die iets te zeggen zouden hebben in WO3 zijn enkel china rusland en amerika. de rest is bijkomstigheid en steunt één van deze 3 landen.

nieuws: http://www.nu.nl/buitenland/3387524/noord-korea-frustreert-zeldzame-samenwerking.html
NK blijft ZK pesten

Om de sfeer op te snuiven.

aquariums+of+pyongyang.jpg

Laatst bewerkt:
@jw, ik begeef me op glad ijs dus neem het niet voor waarheid aan, er komt er vast wel 1 die het precies weet, maar ik denk dat de landen die nu een atoombom willen maken de spullen niet zo 1,2,3 bij elkaar krijgen omdat niemand het aan ze wil/kan/mag verkopen.
Volgens mij praten we ook over een heel ander soort atoombom die in ww2 gebruikt werd, dan nu. ???? vs waterstof

@ het BEEST, jouw joodse vrienden, wat mij betreft wordt dat land compleet van de kaart geveegd samen met heel wat van die idiote extremelingen in moslimlanden.
Jij loopt altijd zo te janken over moslims maar je zou je nog door compleet israel in je reet laten nken zo jood-o-fiel ben je.
Tis gewoon bijna zielig, een groupie van israel,
hoeveel aanslagen zij met hun geheime dienst al hebben gepleegd in Iran en hoeveel burgers daar bij zijn omgekomen is niet goed te praten imo.
Ga lekker daar wonen man, werklozen heb je daar niet volgens mij die mogenm zo het leger in, zou je goed doen.
Meestal zie je dit soort acties bij mensen die zich niet geaccepteerd voelen door hun huidige omgeving, net zoiets als Killy dus. Het is allemaal de schuld van DBB!!!1

Meestal zie je dit soort acties bij mensen die zich niet geaccepteerd voelen door hun huidige omgeving, net zoiets als Killy dus. Het is allemaal de schuld van DBB!!!1

Klopt gedeeltelijk, ik voel mij niet meer thuis in België. Dit land is naar de kloten geholpen door de politici

Israël is tenminste een land waar je trots op kan zijn en waar ik mijzelf met kan identificeren

Klopt gedeeltelijk, ik voel mij niet meer thuis in België. Dit land is naar de kloten geholpen door de politici

Israël is tenminste een land waar je trots op kan zijn en waar ik mijzelf met kan identificeren
Wat let je dan om niet te verhuizen? Je kan wel constant gaan zeiken op België maar je gaat er echt niets mee veranderen. Ben zelf al een tijd bezig met sparen om voorgoed naar Maleisië te gaan verhuizen, 90% van wat ik overhoud gaat naar m'n spaarrekening..wat doe jij dan?

Verschillende Israelische bronnen die anoniem wensen te blijven hebben mij laten weten niet op een, en ik quote; "Imbeciel als tbeest zitten te wachten in het beloofde land dat met de tijd uit de perken is gegroeid waar Jahweh ons voor zal straffen op de dag des oordeels"

Jammer man, niemand vind je lief :(

Wat let je dan om niet te verhuizen? Je kan wel constant gaan zeiken op België maar je gaat er echt niets mee veranderen. Ben zelf al een tijd bezig met sparen om voorgoed naar Maleisië te gaan verhuizen, 90% van wat ik overhoud gaat naar m'n spaarrekening..wat doe jij dan?

Ik kan geen Hebreeuws xD

Jammer dat de landstaal daar niet gewoon Engels is, dan was dat idd wel een serieuze optie geweest

Ik kan geen Hebreeuws xD

Jammer dat de landstaal daar niet gewoon Engels is, dan was dat idd wel een serieuze optie geweest

Want Hebreeuws leren is geen optie?
Blijkbaar wil je het dan toch allemaal niet zo graag of ben je een opgever.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven