Fitness Seller

Shocking News NSMB VS Merchtem (en andere Belgische wedstrijden)

vaak lichtste

Cool Novice
Waardering
7
Heb net een mail ontvangen van de NSMB.
Ondanks de aanvraag van hun eigen leden mogen zij toch niet deelnemen aan andere "Belgische" sterkste man wedstrijden.

Ik ben daardoor toch wel aangeslagen, boos en teleurgesteld tegelijk. Boos omdat ik reeds 8 jaar wedstrijden organiseer (NSMB pas 2 jaar) en nu bijna gedwongen word om er mee te stoppen omdat ik bijna aan geen Belgische deelnemers meer geraak.
Ik had dus degelijk een ander antwoord verwacht.
Er kan zelfs geen uitzondering meer af voor een lid dat eens ergens in België wil deelnemen.

En waar ik het zeker moeilijk mee heb is dat hun leden wel mogen meedoen aan buitenlandse wedstrijden. Leg dat nu eens uit aan een normaal begaafd persoon. Zou hij het begrijpen?

Met andere woorden, strongman in België groot maken.... de NSMB doet het in mijn ogen toch op een rare manier.

Ik kan er maar één ding over zeggen en dat is dat de NSMB alles naar zich toe wil trekken. Dat is althans mijn mening. Want ik zie niet in dat mijn wedstrijd (Merchtem) schade zou kunnen berokkenen aan hun federatie of atleten.

Ik wou dat hier even vermelden zodat het duidelijk is voor iedereen: leden van NSMB mogen geen andere Belgische wedstrijden draaien.

Laatst bewerkt:
wtf???

is de strongman scene al gevallen voor de prijs van de commerce?

Belachelijk, verder zal ik er maar niet me mening bij zetten...... heeft dit verder nog gevolgen voor Merchtem, aangezien er nu weinig mensen over zullen blijven.

Het is wachten op de reactie van Jimmy. Zo ja dan lijkt me dit onbegrijpelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Belachelijk, verder zal ik er maar niet me mening bij zetten...... heeft dit verder nog gevolgen voor Merchtem, aangezien er nu weinig mensen over zullen blijven.

Das een goei vraag natuurlijk. Voorlopig zijn er nog genoeg deelnemers. Maar met 20 zullen we nu ook niet zijn :)

Wel een beetje jammer dit..

Waarom wil je dit altijd op het forum in discussie trekken? Welk nut heeft het om de mening te weten van mensen die niets van de situatie kennen? Bespreek het gewoon met de mensen die er ook iets kunnen aan veranderen als dat is wat je wil.

Woopy ik zit mij juist dezelfde vraag te stellen...

Maar ja, we kennen hem al een beetje hé...

Waarom wil je dit altijd op het forum in discussie trekken? Welk nut heeft het om de mening te weten van mensen die niets van de situatie kennen? Bespreek het gewoon met de mensen die er ook iets kunnen aan veranderen als dat is wat je wil.

ken jij de situatie dan wel?
Vorig jaar heb je zelf meegedaan en blijkbaar was je heel blij achteraf want hjier ergens op het forum zei je dat je dit jaar terug ging meedoen.
Alleen spijtig dat je nu niet meer mag van de NSMB

Laatst bewerkt:
Ik vond het inderdaad ook een leuke wedstrijd en ik heb zeker niets tegen jou. Ik snap alleen niet waarom deze discussie maar door en door moet gaan terwijl je het ook gewoon met Stefan, David, Jimmy,... kan bespreken. Lijkt mij op deze manier alleen maar nuttig om meer spanningen te creëren.

Woopy ik zit mij juist dezelfde vraag te stellen...

Maar ja, we kennen hem al een beetje hé...

Dus tot op vandaag bleek het niet duidelijk te zijn of de leden van de NSMB nu mochten mee doen of niet. Daarmee heb ik dit topic geopend. En heb ik tegelijk mijn ongenoegen geuit.
In het topic sterkste man van Merchtem 2010/2 vroeg Junipero (een lid van de NSMB) of hij nu mocht mee doen of niet. En nu is het dus duidelijk dat hij niet mag meedoen.

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Ik vond het inderdaad ook een leuke wedstrijd en ik heb zeker niets tegen jou. Ik snap alleen niet waarom deze discussie maar door en door moet gaan terwijl je het ook gewoon met Stefan, David, Jimmy,... kan bespreken. Lijkt mij op deze manier alleen maar nuttig om meer spanningen te creëren.

Dus omdat het tot nu toe blijkbaar niet duidelijk was. En nu dus wel.

Op zich geen vreemde actie van hem. Maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel waarom.

NSMB wil de kwaliteit van SM-wedstijden verbeteren en dat is ook goed om dat als doel te hebben. Want ik heb zelf meegemaakt hoe ontzettend vervelend het is als een wedstrijd niet goed is georganiseerd.

De NSMB wil zijn leden niet mee laten doen aan wedstrijden in België die niet van de NSMB zijn omdat ze geen controle hebben over de organisatie en dus veiligheid van deze wedstrijden (de leden zijn immers verzekerd voor letsel bij de NSMB). Op zich dus een gedegen argument, alleen twee vragen:

1. in NL bestaat een collectief zorgstelsel en iedereen is dus standaard verzekerd tegen letselschade. Heeft België dit ook niet? Zo ja, is dat niet voldoende dekking voor de eventuele letsel?
2. Waarom alleen verbod voor wedstrijden in België?

Daarnaast kun je, van een wedstrijd dat al 8 jaar bestaat, wel aannemen dat de kwaliteit (en veiligheid) ruim voldoende is.

Laatst bewerkt:
Alle deelnemers en zelfs ook de helpers zijn verzekerd in Merchtem.

Waarom zou hij dit niet mogen? Dit is iets dat alle athleten aangaat en is niet een achter-gesloten-deuren discussie waar buitenstaanders niets aan hebben.

Ik vind het iig een belachelijke regel en snap niet welk goed het kan doen voor een NSMB die de sport wilt promoten en niet een monopoliesituatie wil creëeren.

Opzich niks mis met dat laatste(gebeurt veel meer dan je zou denken :p) maar dat is wel niet het beeld dat NSMB voor mij had kwa doelstelling, maar misschien was ik verkeerd hierin ???

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

NSMB wil de kwaliteit van SM-wedstijden verbeteren en dat is ook goed om dat als doel te hebben. Want ik heb zelf meegemaakt hoe ontzettend vervelend het is als een wedstrijd niet goed is georganiseerd.

Dit is een mooi doel enzo, maar ik geloof niet dat dit de (enige) onderliggende reden is. Het is ook de zwaarste manier om dit te behalen en er zijn talloze zachtere manieren om dit ook te garanderen, die niet ervoor zorgen dat andere mensen die zich willen inzetten voor de sport in de kou blijven staan.

Ik ga hier niet verder op reageren. Deze vragen zijn al verschillende keren gesteld en beantwoord (vooral door Jimmy en David). Begint een beetje zinloos te worden zo.
Het doel van het topic was blijkbaar om de deelnemende atleten te informeren. Laten we het daar bij houden?

Heb net een mail ontvangen van de NSMB.
Ondanks de aanvraag van hun eigen leden mogen zij toch niet deelnemen aan andere "Belgische" sterkste man wedstrijden.

Ik ben daardoor toch wel aangeslagen, boos en teleurgesteld tegelijk. Boos omdat ik reeds 8 jaar wedstrijden organiseer (NSMB pas 2 jaar) en nu bijna gedwongen word om er mee te stoppen omdat ik bijna aan geen Belgische deelnemers meer geraak.
Ik had dus degelijk een ander antwoord verwacht.
Er kan zelfs geen uitzondering meer af voor een lid dat eens ergens in België wil deelnemen.

En waar ik het zeker moeilijk mee heb is dat hun leden wel mogen meedoen aan buitenlandse wedstrijden. Leg dat nu eens uit aan een normaal begaafd persoon. Zou hij het begrijpen?

Met andere woorden, strongman in België groot maken.... de NSMB doet het in mijn ogen toch op een rare manier.

Ik kan er maar één ding over zeggen en dat is dat de NSMB alles naar zich toe wil trekken. Dat is althans mijn mening. Want ik zie niet in dat mijn wedstrijd (Merchtem) schade zou kunnen berokkenen aan hun federatie of atleten.

Ik wou dat hier even vermelden zodat het duidelijk is voor iedereen: leden van NSMB mogen geen andere Belgische wedstrijden draaien.

Begrijpen jullie nu wat ik met al die regeltjes bedoel!!!!!!

In powerlifing was dat vroeger ook zo als je hier mee doet mag je daar ni mee doen! En wat is het resultaat, 101 federaties die iedereen overal laten meedoen want anders hebben ze geen enkele atleet meer.

NSMB jullie leveren heel goed werk, maar wat water bij de wijn gaat jullie geen pijn doen hoor, het gaat jullie eerder en nog sterker MSNB team maken.

jan seghers

Ik ga hier niet verder op reageren. Deze vragen zijn al verschillende keren gesteld en beantwoord (vooral door Jimmy en David). Begint een beetje zinloos te worden zo.
Het doel van het topic was blijkbaar om de deelnemende atleten te informeren. Laten we het daar bij houden?

het doel van een forum is informatie en meningen uitwisselen, om te discussieëren dus.

En deze keer geen slotje plaatsen aub.

Volgens mij is een forum bedoeld om te discusseren en onderwerpen aan te halen waar je soms een objectieve input bij kunt gebruiken . Als je dat enkel ziet om de vuile was buiten te hangen heb je een verkeerd beeld van een forum. VAAK LICHTSTE heeft toch een punt waarover gesproken mag worden.

De NSMB is een goede organisatie en is goed bezig de sport te structureren maar er is nog genoeg werk aan de winkel en dat weten hun ook. Als er een duidelijke argumentatie is voor deze regel is er toch een gezonde discussie..

Volgens mij is een forum bedoeld om te discusseren en onderwerpen aan te halen waar je soms een objectieve input bij kunt gebruiken . Als je dat enkel ziet om de vuile was buiten te hangen heb je een verkeerd beeld van een forum. VAAK LICHTSTE heeft toch een punt waarover gesproken mag worden.

De NSMB is een goede organisatie en is goed bezig de sport te structureren maar er is nog genoeg werk aan de winkel en dat weten hun ook. Als er een duidelijke argumentatie is voor deze regel is er toch een gezonde discussie..

+1

Als de verzekering, die de NSMB haar leden bied, het heikele punt is kunnen ze toch gewoon de verzekering voor deze wedstrijd of andere wedstrijden die niet onder auspicien zijn van de NSMB buiten toepassing verklaren? Dan draaien de atleten gewoon op eigen risico deze wedstrijd.

+1

Als de verzekering, die de NSMB haar leden bied, het heikele punt is kunnen ze toch gewoon de verzekering voor deze wedstrijd of andere wedstrijden die niet onder auspicien zijn van de NSMB buiten toepassing verklaren? Dan draaien de atleten gewoon op eigen risico deze wedstrijd.

Verzekering......! Dat is een exuus zoals en ander om uw regeltjes op te dringen!

Wat met atleten die dan een andere sport op kompetitie vlak beoefenen?????

Terug
Naar boven