Fitness Seller

Shocking News NSMB VS Merchtem (en andere Belgische wedstrijden)

In beginsel is de opzet en de bedoeling van de NSMB goed maar het probleem is (of zou kunnen zijn) dat, als je atleten verbied om mee te doen aan andere wedstrijden, mensen uit onvrede een tweede bond oprichten die wel aan hun wensen tegemoet komt en hen die vrijheid geeft.
En iedereen weet inmiddels wel wat dat oplevert, kijk maar naar het powerliften.
Veel takken van vechtsport hebben zichzelf overigens ook op deze wijze de nek omgedraaid dus het is zeker niet krachtsport gerelateerd.

De duidelijkheid naar de buitenwereld toe waar over gesproken word is dan gewoon een wassen neus en zal altijd een ideaal blijven dat nooit bereikt wordt.
De bovengenoemde sporten zijn toch ook altijd een ondergeschoven kindje gebleven waar het grote publiek (en dus ook de sponsors) niets van begrijpt?

En ik blijf bij mijn standpunt dat je van atleten niet kan en mag verwachten dat zij zich exclusief vastleggen aan een bond zolang ze niet betaald worden en de sport puur voor hun plezier beoefenen.

En laten we eerlijk zijn, als de NSMB echt een goede bond is met een goede communicatie naar de buitenwereld toe, wat voor schade kunnen zij dan oplopen door hun atleten vrij te laten om deel te nemen aan andere wedstrijden? Je zou er namelijk ook het niveau van deze wedstrijden mee omhoog kunnen brengen doordat er beter getrainde en meer ervaren atleten mee doen.
En dat was toch het doel? Het algemene niveau omhoog brengen?

Volgens mij bereik je met een uitspraak als "(Get a ****ing live ass holes, see in your countrey if you can do better)" op Facebook of een openbaar forum precies het tegenovergestelde en haal je je eigen bond behoorlijk naar beneden. Lijkt mij sterk dat eventuele sponsors met dit soort uitspraken in verband gebracht willen worden.

Maar he, wat weet ik nou...ik ben maar een domme Hollander die niets snapt van dit soort gecompliceerde zaken.
Wat dat betreft, iedereen die niet minstens 150 benched onmiddelijk stoppen met lezen, verlaat het topic en gewoon je bek houden!

Maar he, wat weet ik nou...ik ben maar een domme Hollander die niets snapt van dit soort gecompliceerde zaken.
Wat dat betreft, iedereen die niet minstens 150 benched onmiddelijk stoppen met lezen, verlaat het topic en gewoon je bek houden!

En ik maar denken dat je een Fries was :p
blijk je een domme Hollander te zijn :(:D:D:D:D
ik bench 160 tegenwoordig dus mag ik spreken neh (vroeger zou je 200 gezet hebben Jacco:rolleyes:), als ik één dezer eens tijd heb mag je een zeer uitgebreide visie verwachten waar iedereen vrij over mag spreken alleen hoop ik dat het deze keer een waardige discussie wordt, maar dat is dan ook de laatste keer dat ik dat doe, ik moet er eerst eens tijd vrij voor maken, mijn vrouwke heeft gelijk als ze zegt dat er veel te veel energie in dbb wordt gestoken en ik beter zou trainen en verdoeme... gelijk heeft ze

dus reactie van de nsmb komt maar nu ga ik de kindjes in bed steken en dan trainen

ps off topic, heb jij überhaupt tijd nu voor dbb, moet jij niet stressen voor de grooooooooooote dag ;)

*
Idd reactie komt nog (voor de 50ste keer)

Da van facebook ... komaan gasten ... zielig.
Ik trek mij gewoon aan wat er in de federatie en er rond gebeurt en mensen op men werk en vrienden vroegen zich af waarom. Dus daarom die frustratie post op FB (ps reacties daar op lees je niet en post je niet he ... jezus !!! )

Ja ... en ze zijn weer bezig over schrijf fouten ... man, man, man sommige mensen hebben echt niks beters te doen. (De uitleg waarom dat soms gebeurt is al eens gepost,als jullie dan toch zoveel tijd hebben en er echt zo zwaar aantillen ... zoek de post even op dan is het voor sommige misschien al wat duidelijker)

Maar ja ...

Dus om verder te gaan ons TM is bezig met een mailtje die we hier gaan posten hoe de federatie hier over denk enz ...

PS

Het is makelijker om mensen te verwijten en af te breken op een forum dan face to face dat is een feit.
Maar in plaats daar van kunnen jullie beter naar oplossingen zoeken dat van pas kan komen in ons federatie regelement. (+ik stel voor het 1st op te zoeken en het te lezen voor je probeerd te helpen. Als ik op men werk iets moet oplossen is het wel zeer nuttig om 1st alle info te weten en te benuttigen. kort om the now how en waarom die regel er is)

Voor de rest is dit een zeer vermakelijk topic ;)

*

ik bench 160 tegenwoordig dus mag ik spreken neh (vroeger zou je 200 gezet hebben Jacco:rolleyes:), als ik één dezer eens tijd heb mag je een zeer uitgebreide visie verwachten waar iedereen vrij over mag spreken alleen hoop ik dat het deze keer een waardige discussie wordt, maar dat is dan ook de laatste keer dat ik dat doe, ik moet er eerst eens tijd vrij voor maken, mijn vrouwke heeft gelijk als ze zegt dat er veel te veel energie in dbb wordt gestoken en ik beter zou trainen en verdoeme... gelijk heeft ze

dus reactie van de nsmb komt maar nu ga ik de kindjes in bed steken en dan trainen

ps off topic, heb jij überhaupt tijd nu voor dbb, moet jij niet stressen voor de grooooooooooote dag ;)

*

Ik trek mij gewoon aan wat er in de federatie en er rond gebeurt en mensen op men werk en vrienden vroegen zich af waarom. Dus daarom die frustratie post op FB (ps reacties daar op lees je niet en post je niet he ... jezus !!! )

Ja ... en ze zijn weer bezig over schrijf fouten ... man, man, man sommige mensen hebben echt niks beters te doen. (De uitleg waarom dat soms gebeurt is al eens gepost,als jullie dan toch zoveel tijd hebben en er echt zo zwaar aantillen ... zoek de post even op dan is het voor sommige misschien al wat duidelijker)

Maar ja ...

Dus om verder te gaan ons TM is bezig met een mailtje die we hier gaan posten hoe de federatie hier over denk enz ...

PS

Het is makelijker om mensen te verwijten en af te breken op een forum dan face to face dat is een feit.
Maar in plaats daar van kunnen jullie beter naar oplossingen zoeken dat van pas kan komen in ons federatie regelement. (+ik stel voor het 1st op te zoeken en het te lezen voor je probeerd te helpen. Als ik op men werk iets moet oplossen is het wel zeer nuttig om 1st alle info te weten en te benuttigen. kort om the now how en waarom die regel er is)

*

Ipv al deze verhalen hadden jullie ook ff in 1 zin kunnen zeggen waarom ze niet mee mogen doen aan andere wedstrijden. Er is al aangegeven dat het niet om de verzekering gaat en de onderdelen zijn smwaardig. Wat is het probleem?

Als je belg was had je een pm. (kijk maar effe in Nederland daar loopt ook alles niet van een leien dakje, zoals ik al zei "wij trekken ons plan, met of zonder jullie commentaar ;)" )

Dus wachten voor jou, de meeste weten waarom dus zoek het op in www.desterkstemanvanbelgie.be (Want je snapt het echt ni he :D)

Er spelen verschillende factoren mee (te veel om in een zien te steken en we gaan kijken hoe we het best die regels duidelijk kunnen maken voor jullie (want de web site is ni duidelijk genoeg)

En blijkbaar was men post te lang ... Maar je hebt het niet begrepen he. (Hulp!!! dat aanvaarden we, met behulp van back ground know how. En geen geneut waar we niks mee zijn)

Bedankt voor u begrip en we antwoord ASAP.

Laatst bewerkt:

Met dit soort uitspraken kun je me net zo goed gelijk op mijn b**kes kloppen he! ;)

En ik wil eerst een youtubefilmpje zien van die bench want nu spreek je misschien wel voor je beurt. :D
En je vrouw heeft zeker een punt. Ga eens trainen jij, en snel. Die uitgebreide visie zien we wel een keer verschijnen.

Mijn tijd is wel vrij beperkt maar de voorbereidingen zijn wel een beetje voorbij en nu is het wachten op de dag zelf. Daarna ga ik permanent als postduif door het leven met een ring om mijn pootje. :eek:

*

Maar ja ...

PS

*

Dat van facebook kun je zielig vinden maar dat zullen een aantal mensen ook andersom vinden omdat je je er wel behoorlijk mee laat kennen. Er zijn genoeg mensen die dat soort uitspraken aangrijpen en weer voor je voeten smijten in bepaalde situaties. Dat moet je niet willen als ambassadeur voor de sport, toch?

En je hebt gelijk, facebook lees ik niet en posten doe ik daar al helemaal niet maar dat is puur omdat dat soort websites me niet boeien dus ik zag alleen maar wat iemand hier citeerde (net als veel anderen).

Volgens mij maak ik je geen verwijten of probeer ik je af te zeiken over het een of ander (ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken) maar ik gaf gewoon mijn persoonlijke visie op een aantal zaken wat volgens mij ook de bedoeling is van een forum. Ik vertelde dus vanuit persoonlijke ervaringen verder niets.

Wat betreft dat face to face dingen bespreken, ik persoonlijk heb daar geen moeite mee hoor (dat weet David ook wel denk ik) maar ik ben geen Belg dus ik kan moeilijk even op en neer rijden om over koetjes en kalfjes te praten dus in zo'n geval is een forum toch wel een uitkomst.

Maareh.....bench jij wel minimaal 150 want anders zouden we deze conversatie helemaal niet horen te voeren. ;)

In het leven moet je keuzes maken blijkbaar.

of je bent lid van de jimmy zijn club en neemt deel aan zijn wedstrijden;
of je bent geen lid van de jimmy zijn club en neemt deel aan alle andere wedstrijden...

Ik vind het voor alle duidelijkheid gewoon NIET KUNNEN dat iemand die lid is van de ene club, niet mag deelnemen aan andere wedstrijden!

En we zijn weer vertrokken.....

GEWELDIG..... Ik heb hier al meer naar gekeken dan naar tv vanavond...

Who's next...

Pluk ik ff in de gauwigheid van de NSMB-site:

- Ieder nieuw lid dient akkoord te gaan met het voorgelegde reglement en

dient dit te ondertekenen.

( Statuten, algemeen reglement, wedstrijd reglement ).

(...)

- Onze atleten mogen niet deelnemen aan nationale sterkste man

activiteiten die niet in samenwerking gaan of zij opgericht door NSMB.

- De atleten mogen wel deelnemen aan andere activiteiten die geen

link leggen aan het sterkste man gebeuren, zoals bv.powerlifting

Olympisch gewicht heffen en Body building

Daar hebben de leden voor moeten tekenen en dus voor gekozen.

Het is inderdaad ff vervelend voor de andere wedstrijdorganisatoren, maar er staat ze m.i. niets in de weg om samen met de NSMB een evenement te organiseren.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je beter samen kunt werken dan een concurrentiestrijd opwekken. Ik kan geen nadelen bedenken aan zo'n samenwerkingsverband...

maargoed, wat weet ik er nou van?
Ik ben geen Belg én druk (nog lang) geen 150 kg :(
(Ik kan wel redelijk gooien?) :p

Peace out.

Mooi, iemand die het snapt :)

Wimke als ge da vindt dan blijf je weg bij de NSMB en stop je met zagen hé.

En scraind die op de man begint te spelen, is ook maar zielig hé. Wie zijn jullie nu eigelijk??? In plaats van zielige commentaar te geven, had je al 3sets squat kunnen doen. Was je mss al wat sterker en kon je mee doen bij een NSMB wedstrijd!!!

Hoelang gaat dit topic nu blijven duren. Yoeri uw opzet is geslaagd, je hebt goed zitten stoken maar nu zou iedereen beter terug wa trainen hé.

De uitleg is al "3000keer" uitgelegd, staat op de site dus... waarom nog discussieren. Het gaat nie veranderen ze...

Peace weer ff in...

Het is dus ook niet eerlijk om de bond hierop aan te vallen.

Nu echt Peace out!

En scraind die op de man begint te spelen, is ook maar zielig hé. Wie zijn jullie nu eigelijk??? In plaats van zielige commentaar te geven, had je al 3sets squat kunnen doen. Was je mss al wat sterker en kon je mee doen bij een NSMB wedstrijd!!!

Ik begin niet op de man te spelen, ik zeg mijn mening. Misschien ben jij zo iemand die enkel zijn mening zegt als niemand er beetje door geraakt kan worden, ik niet, sorry. Verder is dit een forum en kan het me weinig tot niets schelen wat dat inhoudt volgens jullie maar volgens mij is dat een plek om discussies te houden.

Voor alle duidelijkheid: ik heb enorm veel respect voor Jimmy en hij is een beest, monster, gigant etc en hij is enorm goed bezig in de sport, en telkens als ik hem op tv zie(ik probeer altijd te kijken als hij ergens op komt) vind ik dat hij de sport enorm goed vertegenwoordigd en de clichés uit de wereld probeert te halen, positief imago creeert etc. Maar als hij hier post komt hij over als een kind en als iemand zo postte die niet zijn naam of stats had zou ie constant worden uitgescholden/weggepest etc op een forum als dit.

Dat gezegd zijnde heb ik nog altijd geen argumenten gehoord waarom atleten verbieden andere wedstrijden te draaien een must is voor de sport. Veel mensen delen die mening maar omdat we geen bekende naam hebben maakt dat niet echt uit, precies. Nog zo'n goede manier om de sport groot te maken! blijf maar gezellig zitten in jullie clubje dan :).

Laatst bewerkt:
Dat gezegd zijnde heb ik nog altijd geen argumenten gehoord waarom athleten verbieden andere wedstrijden te draaien een must is voor de sport. Veel mensen delen die mening maar omdat we geen bekende naam hebben maakt dat niet echt uit, precies. Nog zo'n goede manier om de sport groot te maken! blijf maar gezellig zitten in jullie clubje dan :).

als ik dezelfde sT als sommige mensen zou hanteren zou ik nu zeggen "heb je moeite met lezen soms", heb daarstraks gepost dat ik eens tijd ga maken om een gefundeerde en zo duidelijke mogelijke uitleg van onze visie te geven, daar mag je dan alle kritiek op geven die je maar wil zolang die geargumenteerd wordt, dan zijn we idd bezig met wat een forum zou kunnen en moeten zijn zoals highlander reeds zei, ik beschouw dit soms/nog steeds niet als een forum maar als de zoveelste zielige "sociale" website (en voor er zich weer iemand tegen de schenen gestampt voelt, ik heb het over de sites ok?)
heb eens geduld en wat begrip voor mensen die weinig tijd hebben aub

persoonlijk snap ik niet waar sommige mensen de tijd vandaan halen voor al die zaken, ik heb net gedaan met trainen en zou nu al mijn eitjes aan het bakken kunnen zijn en dat ga ik ook doen nu, straks om 5u al weer opstaan dus neen ik heb geen tijd om dat nu te doen

als je simpele antwoorden in één zin wil, die kan ik je niet geven, koop dan een televisie; die heb ik al lang niet meer, moet je misschien ook eens proberen, verruimt je visie geloof mij... en als ik dit zo allemaal zie kan internet ook wel eens volgen, back to nature zoals mij onlangs iemand zei, ga ik enkel nog via de tamtam communiceren:rolleyes:

een beetje meer respect voor elkaar en wat "zen" is geen overbodige luxe vandaag de dag

"yesterday is history, tomorrow a mystery, today is a gift...that is why it is called present"

slaapwel lieve schatjes allemaal

---------- Toegevoegd om 00:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

maargoed, wat weet ik er nou van?
Ik ben geen Belg én druk (nog lang) geen 150 kg :(
(Ik kan wel redelijk gooien?) :p

schitterend dat laatste;), dat je geen Belg bent is niet je eigen schuld
maar redelijk kunnen gooien staat voor mij gelijk aan 150BP, Jacco benchte lang geleden +200 maar kon niet gooien en nu is het naar het schijnt omgekeerd :D

Voor de laatste keer ( Zo heb ik het toch begrepen van het NSMB bestuur):

NSMB is opgericht om in België één en dezelfde lijn te creëren op gebied van Strongman wedstrijden. Dat wil zeggen dezelfde regels gebruiken die op internationale tornooien worden toegepast.

Dit jaar zijn er nu (als ik mij niet vergis) een 7-tal wedstrijden die worden aangeboden aan de atleten. Zoals bij vele sporten dient u zich aan te sluiten bij een federatie om zo aan wedstrijden te kunnen mee doen. Logisch dat je als atleet je moet houden aan de regels die voorgeschreven zijn door de federatie. Door je lidgeld te betalen geef je eigelijk het signaal dat je idd je aan die regels zal houden. Waarom nu die regels???

De regel van niet mogen deelnemen aan wedstrijden die niet vallen onder de NSMB of de samenwerking met de NSMB is vrij simpel te verklaren.

Om van een strongman wedstrijd een volwaardige wedstrijd te maken die comform is de internationale regels en dus kan aanzien worden als een echte strongman wedstrijd moet je gewoon de regels toepassen.

Welk nut heeft het nu om aan een wedstrijd deel te nemen waar baksteendrukken en metalen bollen laden in zit als deze niet comform is de regels??? Welke bijdrage heeft het voor jou als atleet??? GEEN!

Als je de sport serieus neemt en ook je verder wil ontwikkelen als atleet heeft zo'n wedstrijd totaal geen nut. Ben je nieuw en heb je plankenkoorts om onmiddellijk voorrondes mee te draaien, geen probleem de New commers cup is er voor deze mensen.

Wat is het probleem als je van een serieuse wedstrijd zoals Merchtem een officiële wedstrijd wil maken die erkend kan worden?

Yoeri zou de wedstrijd nog steeds zelf in handen hebben, zelf alles mogen beslissen. Alleen kan de NSMB materiële steun bieden en mankracht om te helpen op de wedstrijd zelf. Alleen maar positief toch? of niet?

Als je aan atletiek doet ga je toch ook geen wedstrijd discuswerpen organiseren met een schijf van 1.5kg als het eigelijk 2kilo moet zijn. Op voorhand weet je dan toch dat alle prestaties worden geannuleerd. Ik zou mij zelf de vraag stellen of er veel atleten zouden komen naar die wedstrijd.

Vorig jaar heb ik zelf deelgenomen aan de sterkste man van Laarne. Super leuke wedstrijd, goed georganiseerd door Steven Coppens maar als nieuweling had ik niet veel aan baksteenpletten... om maar een beeld te geven... Ik had meer aan de wedstrijd in Sint-Job dan Laarne.

En nu ga ik zwijgen... het was de laatste poging

LOL :D

(Jullie moeten echt eens op een vergadering komen van de NSMB, kan fun worden. En straalt ballen en "echt" respect uit ... Als je aanwezig bent natuurlijk ;) )

• Topic Starter Topic Starter
Wimke als ge da vindt dan blijf je weg bij de NSMB en stop je met zagen hé.

Hoelang gaat dit topic nu blijven duren. Yoeri uw opzet is geslaagd, je hebt goed zitten stoken maar nu zou iedereen beter terug wa trainen hé.

De uitleg is al "3000keer" uitgelegd, staat op de site dus... waarom nog discussieren. Het gaat nie veranderen ze...

Didier, ik stook niet. ik organiseer gewoon een wedstrijd, al 8 jaar lang. Is daar iets fout mee misschien? Ik denk het niet want ik heb nog nooit iemand horen klagen. Behalve Jimmy. (ja sorry Jimmy, het gaat weer over u)
In die 8 jaar:
-is er nog nooit een onderdeel mislukt, of misschien toch wel, de traktor die op dag 1 te zwaar bleek te zijn.
-is er nog nooit materiaal kapot gegaan.
-is er nog nooit een geblesseerde atleet geweest, behalve Steve die zijn duim licht verpletterde.

Blijkbaar heb ik dan 3000 keer de uitleg gemist.
Op de site?? daar staat enkel dat de leden van de NSMB niet mogen meedoen aan andere internationale wedstrijden die niet ingericht zijn door de NSMB. MAAR op hun site staat ook dat ze een boete krijgen van 70 euro als ze aan andere wedstrijden deelnemen die niet door de NSMB georganiseerd zijn. En daar spreken ze niet van nationale wedstrijden. DUS mogen ze in Nederland ook niet meedoen zonder 70 euro te betalen. (nu ben ik eigelijk wel aant stoken, of misschien toch ook niet??)
En er moet ook niets veranderen maar ik zou gewoon graag weten waarom.

LOL :D

(Jullie moeten echt eens op een vergadering komen van de NSMB, kan fun worden. En straalt ballen en "echt" respect uit ... Als je aanwezig bent natuurlijk ;) )

Van dat aanbod wil ik graag een keer gebruik maken!
Kan ik misschien nog studiepunten mee verdienen voor school ook! :)

Terug
Naar boven