XXL Nutrition

Shocking News NSMB VS Merchtem (en andere Belgische wedstrijden)

Zit een samenwerking met de NSMB er niet in dan?
Lijkt me een positieve impuls voor je wedstrijd en voor de NSMB...

Als ze gewoon verzekerd zijn zie ik het punt ook niet. Beetje jammer.

+1

Als de verzekering, die de NSMB haar leden bied, het heikele punt is kunnen ze toch gewoon de verzekering voor deze wedstrijd of andere wedstrijden die niet onder auspicien zijn van de NSMB buiten toepassing verklaren? Dan draaien de atleten gewoon op eigen risico deze wedstrijd.

+1
Maar op eigen risico hoeven ze ook niet te draaien, VAAKDELICHTSTE geeft al aan dat deelnemers en helpers verzekerd zijn.

Misschien is het voor de NSMB een idee om de wedstrijd in Merchtem, die toch al jaren bestaat, te erkennen en hier samen afspraken over te maken.;)

Verzekering in Merchtem ???

Ik weet nog met een deelname aan deze wedstrijd dat atleten een dokument moesten ondertekenen dat de organisatie niet verantwoordelijk kon worden gesteld ivm eventuele ongevallen.

• Topic Starter Topic Starter
Verzekering in Merchtem ???

Ik weet nog met een deelname aan deze wedstrijd dat atleten een dokument moesten ondertekenen dat de organisatie niet verantwoordelijk kon worden gesteld ivm eventuele ongevallen.

Dat klopt maar dat is ook al enkele jaren geleden. En vergeet niet, verzekering of niet, je bent en blijft verantwoordelijk voor je eigen daden.
Ik ben geen verzekeringsconsulent maar er is een verschil bij materiaal dat slecht gemaakt is en bij materiaal dat slecht gebruikt word.
bvb timberwalk. Als het handvat afbreekt en de timber komt op je voet terecht zal de verzekering wel tussenkomen. Maar als jijzelf lomp bent en de timber op je voet laat vallen dan ben ik nog niet zo zeker dat de verzekering tussenkomt.
Net zoals een autoverzekering: ben je in fout dan krijg je niets.

Maar stel nu dat je in Merchtem niet verzekerd bent... ben je dat dan in Nederland wel (of in gelijk welk ander land) want in Nederland mogen de NSMB-leden wel aan wedstrijden deelnemen ??? En het is nu juist dat dat me zo dwars zit en dat ik niet begrijp.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp sowieso dat schuld verhaal niet. hier in NL.. ongeacht hoe je letsel hebt opgelopen, het valt gewoon onder het landelijke basis zorgverzekering waar iedereen verplicht is aan mee te doen.

Sterker nog, al heb je geen zorgverzekering afgesloten (bvb zwervers), dan nog heb je recht op zorg bij een ongeval.

Laatst bewerkt:
in holland is dan ook alles beter dan in belgie maat;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp sowieso dat schuld verhaal niet. hier in NL.. ongeacht hoe je letsel hebt opgelopen, het valt gewoon onder het landelijke basis zorgverzekering waar iedereen verplicht is aan mee te doen.

Sterker nog, al heb je geen zorgverzekering afgesloten (bvb zwervers), dan nog heb je recht op zorg bij een ongeval.

Das zeker da, hier heeft ook iedereen een ziekteverzekering (ziekenkas). Ik begrijp ook al dat gedoe over "de verzekering" niet. Maar omdat dat "in" is heb ik er dan ook maar één genomen (een extra verzekering dus).

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

in holland is dan ook alles beter dan in belgie maat;)

Awel ja, dat is waar. Dat geeft ik heel eerlijk toe.
om even iets te zeggen buiten de sterke man. ik had ooit een kapot voorwiel van mijn moto. En waar heb ik een nieuw kunnen kopen.... In Holland, bij de knalpot in Rillaar. Zoiets bestaat in België niet. En het leuke eraan was dat de uitbater ervan juist op dezelfde manier sprak als André van Duin. hehe

Ik zou zelf nooit geld betalen aan een bond die vervolgens voor mij gaat bepalen waar ik wel en niet aan mag deelnemen.
Ik begrijp dat dat natuurlijk ieders eigen keuze is maar ik beschouw het in ieder geval als een hele dikke fail. Wat voor reden je er ook voor bedenkt het blijft BS.
Je geeft toch ook geen geld aan de groenteboer die dan voor jou bepaald wat je s'avonds mag eten?

Mooie manier om de sport groot te maken!

Ik zou zelf nooit geld betalen aan een bond die vervolgens voor mij gaat bepalen waar ik wel en niet aan mag deelnemen.
Ik begrijp dat dat natuurlijk ieders eigen keuze is maar ik beschouw het in ieder geval als een hele dikke fail. Wat voor reden je er ook voor bedenkt het blijft BS.
Je geeft toch ook geen geld aan de groenteboer die dan voor jou bepaald wat je s'avonds mag eten?

:roflol: maar o zo treu !

Das zeker da, hier heeft ook iedereen een ziekteverzekering (ziekenkas). Ik begrijp ook al dat gedoe over "de verzekering" niet. Maar omdat dat "in" is heb ik er dan ook maar één genomen (een extra verzekering dus).

---------- Toegevoegd om 20:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Awel ja, dat is waar. Dat geeft ik heel eerlijk toe.
om even iets te zeggen buiten de sterke man. ik had ooit een kapot voorwiel van mijn moto. En waar heb ik een nieuw kunnen kopen.... In Holland, bij de knalpot in Rillaar. Zoiets bestaat in België niet. En het leuke eraan was dat de uitbater ervan juist op dezelfde manier sprak als André van Duin. hehe
o,ik had het niet specifiek over strongman hoor.;)gewoon in het algemeen.

Heel mooi uitgelegd, echt onbegrijpelijk dat ze op deze manier de sport klein proberen te houden in Belgie. Zo krijgt Jimmy nooit concurrentie, of zal dat de bedoeling zijn?

De eerste reactie van Jimmy, via facebook:

Jimmy Laureys Is al die zever wa beu op DBB forum over de federatie en zich zelf. Meeste reacties zijn van mensen die niks met de sport te maken hebben of er van de gebeurtenissen in België niks afweten. (Get a ****ing live ass holes, see in your countrey if you can do better)
9 minuten geleden

Heel mooi uitgelegd, echt onbegrijpelijk dat ze op deze manier de sport klein proberen te houden in Belgie. Zo krijgt Jimmy nooit concurrentie, of zal dat de bedoeling zijn?

ahja daarmee dat iedereen gewoon welkom is om bij Jimmy te gaan trainen

er worden een heleboel voordelen opgenoemd im verband met het aansluiten bij NSMB, kan joeri nu eens duidelijk zeggen wat zijn nadeel zou zijn moest hij zich aansluiten bij de federatie??

en waarom ik het goed initiatief vind: dan verdwijnen wedstrijden zoals Wommelgem (baksteen tillen ed) en wordt het duidelijker voor de buitenwereld, zijn er niet 5 wedstrijden voor sterkste man van antwerpen, er wordt goed gejureerd,....

sorry ik zie niet meteen de nadelen, ben benieuwd...

Dat hij dan eens de argumenten post waarom hij gelijk heeft met zijn vreemde regeltjes :rolleyes:. Heeft België dan zo'n slecht verleden met slecht georganiseerde wedstrijden? En zelf als dat zo is; merchtem hoort daar zeker niet bij.

Verder zou Jimmy best wat media-training en lessen nederlands/engels kunnen gebruiken als hij per se de ambassadeur wilt worden van de sport in België, maar dat is maar mijn mening :).

Dat hij dan eens de argumenten post waarom hij gelijk heeft met zijn vreemde regeltjes :rolleyes:. Heeft België dan zo'n slecht verleden met slecht georganiseerde wedstrijden? En zelf als dat zo is; merchtem hoort daar zeker niet bij.

Verder zou Jimmy best wat media-training en lessen nederlands/engels kunnen gebruiken als hij per se de ambassadeur wilt worden van de sport in België, maar dat is maar mijn mening :).

in merchtem laat de jurering regelmatig steken vallen
en wat vreemde regeltjes? shit er is hier al zoveel over gepost geweest...

dat jimmy af en toe wat spellingslessen kan gebruiken geef ik ook toe, maar goed, vertel hem dat maar lekker zelf
trouwens, hij staat er niet alleen voor, is heel team dat zorgt voor PR ed, dus naar buitenwereld toe wordt communicatie wel goed verzorgd

in merchtem laat de jurering regelmatig steken vallen
en wat vreemde regeltjes? shit er is hier al zoveel over gepost geweest...

dat jimmy af en toe wat spellingslessen kan gebruiken geef ik ook toe, maar goed, vertel hem dat maar lekker zelf
trouwens, hij staat er niet alleen voor, is heel team dat zorgt voor PR ed, dus naar buitenwereld toe wordt communicatie wel goed verzorgd

Dat nationaal leden enkel mogen meedoen aan NSMB wedstrijden maar internationaal alles mag. Je geeft maw internationaal carte blanche aan de atleten en hun oordeel over welke wedstrijden de moeite waard zijn. Wat houdt hen dan tegen in het buitenland aan crap-wedstrijden mee te doen?

Het is alsof jullie internationaal het oordeel van jullie leden vertrouwen, maar nationaal niet. Dat vind ik vreemd.

Het lijkt alsof jullie een strijd aangaan om de kwaliteit te verhogen, maar tegelijk jagen jullie iedereen weg die misschien wil investeren in de sport of goede ideëen heeft of wat dan ook, want enkel wat de NSMB wil kan vermits het verbod.

Er zijn zoveel betere manieren om deze kwaliteitsverhoging te verkrijgen en niet tegelijk mensen af te schrikken.

Bovendien word het aanbod C-wedstrijden nu waarschijnlijk veel kleiner(vermits deze vaak gekoppeld werden met een B of A-wedstrijd, waar nu geen genoeg volk meer voor zal zijn) waardoor de beginnende atleet weinig kans krijgt om te leren.

Kijk naar mij bijvoorbeeld: ik wou eens ik sterk genoeg was mijn debuut maken op merchten omdat die wedstrijd mij het meeste aansprak, nu blijkt dat deze wedstrijd waarschijnlijk zal verdwijnen.

Goed voor de sport!

Dat nationaal leden enkel mogen meedoen aan NSMB wedstrijden maar internationaal alles mag. Je geeft maw internationaal carte blanche aan de atleten en hun oordeel over welke wedstrijden de moeite waard zijn. Wat houdt hen dan tegen in het buitenland aan crap-wedstrijden mee te doen?

Het is alsof jullie internationaal het oordeel van jullie leden vertrouwen, maar nationaal niet. Dat vind ik vreemd.

Het lijkt alsof jullie een strijd aangaan om de kwaliteit te verhogen, maar tegelijk jagen jullie iedereen weg die misschien wil investeren in de sport of goede ideëen heeft of wat dan ook, want enkel wat de NSMB wil kan vermits het verbod.

Er zijn zoveel betere manieren om deze kwaliteitsverhoging te verkrijgen en niet tegelijk mensen af te schrikken.

Bovendien word het aanbod C-wedstrijden nu waarschijnlijk veel kleiner(vermits deze vaak gekoppeld werden met een B of A-wedstrijd, waar nu geen genoeg volk meer voor zal zijn) waardoor de beginnende atleet weinig kans krijgt om te leren.

Kijk naar mij bijvoorbeeld: ik wou eens ik sterk genoeg was mijn debuut maken op merchten omdat die wedstrijd mij het meeste aansprak, nu blijkt dat deze wedstrijd waarschijnlijk zal verdwijnen.

Goed voor de sport!

ik zit voor nergens tussen het NSMB

heb ook geen tijd om veel te zeggen nu
maar eeuh
is eerste keer voor zover ik weet dat er eens het initiatief wordt genomen om wedstrijd te organiseren voor de dames

voor de rest => Jimmy ed aanspreken

ik zit voor nergens tussen het NSMB

heb ook geen tijd om veel te zeggen nu
maar eeuh
is eerste keer voor zover ik weet dat er eens het initiatief wordt genomen om wedstrijd te organiseren voor de dames

voor de rest => Jimmy ed aanspreken

Ja wist ik wel, in vorige post verdedigde ge gewoon NSMB dus besloot ik in mijn post te doen alsof ik het tegen NSMB had, om het makkelijker leesbaar te houden. :p

Terug
Naar boven