XXL Nutrition

O wat is het toch fijn! Altijd weer die tonijn!

arieheijmans

Novice
Waardering
0
Ik heb tijdens de 'cut' een hele tijd tonijn met rauwkost (zakje kant en klare rauwkost van de Albert Heijn, 69 cent) gegeten, daarna nog even met erwtjes.
Nu het weer winter aan het worden is meng ik tonijn met volkoren pasta, beetje huttenkase erbij, beetje peper en een beetje m.c.t. olie, zodat het op een soort van pastasalade zou moeten lijken.
Helaas blijf je bij alles die wrange, sterke tonijnsmaak proeven. Op zich interesseert het me niet, want ik blijf het toch wel eten, maar misschien dat iemand suggesties heeft om het toch wat smakelijker te maken.

beetje vetvrije sla dressing door je tonijn, of pesto vermengen met je tonijn heerlijk! probeer te experimenteren lekker :D

bah zit net in mijn bak om te vreten :kots:

Ok mijn recept sssssstttt is eigenlijk geheim.. nou ok voor jou maak ik een uitzondering dan, let op! Komt tie! Komkommer +- 1/3 in plakjes, tomaat 1 in stukjes. 1 klein blikje tonijn op olijfolie (schapen) feta (is lekkerder vind ik) ongeveer 2 a 3 reepjes van 1 cm in stukjes. Wat groene olijven beetje kruidenazijn erover en smullen maar! Eventueel nog wat asperges erdoor uit een potje Hmmmm Lekker met wat roggebrood!

mensen, mensen toch, wat een amateurs.
Ik zal jullie eens een groot geheim vertellen. De reden waarom die tonijn zo goor smaakt is omdat die in dat blik al aan het rotten is!
Oplossing: koop tonijnsteak, verse en dus niet uit blik. Met een beetje cooking spray in de pan bakken maar niet meer als een 10 tal minuten, want dan wordt hij hard.
De smaak? Smaakt bijna het zelfde als biefstuk, alleen vbeel malser.
Nog een tip om hem lekkeder te maken, bak hem in lookolie .

ja, het is altijd beter als het vers kan natuurlijk maar ik wil hem koud in een salade, dan heb ik daar allemaal geen tijd voor hoor en geen zin in om het vers te maken.. en zo slecht zal het ook niet zijn..

idd verse steak is beter. maar steak in blik is ook beter dan Flakes want die flakes zijn gewoon restafval :eek: is echt zo het is het gene wat achterblijft in de machines.

ik heb gelukkig geen moeite met tonijn,vreet zo een blik leeg.

• Topic Starter Topic Starter
He, bedankt voor de reacties. Daar zit alweer genoeg stof bij om te experimenteren.

@kikaku & gallius, ik kan me niet voorstellen dat ze rottend restafval verkopen voor zon prijs in de supermarkt...?

Terug
Naar boven