MuscleMeat

Obliquus externus trainen

Ambitious

Novice
Waardering
0
hoi,
ik ben nu al een tijdje fanatiek bezig met fitnessen.
het begon begin dit jaar toen genoodzaakt werd vanwege een operatie aan mijn schouder en bicepsspier waarvoor ik moest revalideren maar ik heb een grote liefde voor fitness opgepikt en ben nu al een tijdje goed bezig.
nu zit ik alleen met een probleem: ik probeer nu in mijn buik zo`n mooie V-vorm te krijgen in de obliquus externus zoals je ook vaak bij surfers ziet. ik heb onderhand wel een beetje een sixpack maar die zijkant wil niet komen.
zou iemand mij misschien wat tips of voorbeeld oefeningen kunnen geven want ik heb vrijwel alles al geprobeerd maar ik zie nog steeds geen resultaat...

groetjes Roger alias Ambitious.:cool:

V-vorm komt volgens mij vooral door het trainen van de lats?

• Topic Starter Topic Starter
lats?

sorry,
ik denk niet dat ik je helemaal volg...
zou je het alsjeblieft wat kunnen uitleggen?
groetjes en alvast bedankt!

Wat voor v-vorm bedoel je?
In de hele rug of alleen dat je die schijne buikspieren ziet?

Want v-vorm in de rug is vooral brede rugspier ( lats dus )

De V vorm komt volgens mij vooral door het trainen van de lats(rugspieren). Rows en Chins etc die zorgen voor de V vorm. Niet het trainen van de schuine buikspieren, volgens mij.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bedoel je zoiets? ( alleen iets minder extreem misschien? )

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dit bedoel ik zeg maar... maar ik ga het proberen met de lats.
als iemand nog een gouden tip heeft ben ik nog steeds helemaal open.
bedankt!

gay foto :D

Maar als je die lijnen boven je dijen bedoelt, dan is suitcase deadlift wel een goede oefening.

oh god.. wat een foto..

ja ik weet het! :mad: :eek:

maar ik moest ook maar ff snel een voorbeeld geven. neem het niet verkeerd op alsjeblieft!:D

je weet nu in ieder geval wel wat ik bedoel... nog bedankt voor de deadlift ik ga hem uitproberen!

groetjes Roger alias Ambitious.

Tja, als je persee grote schuine buiksprieren wil hebben moet je wel bedenken dat je dan altijd gortdroog om je middel moet blijven want met 1 of 2 cm vet op die spier heb je opeens een zwemband dat wil je niet geloven

Op je foto heeft die man toch verre van een V-vorm? ;)

nee wat ik bedoel zijn die duidelijk zichtbare schuine buikspieren aan weerszijden van zijn sixpack. sorry dat er verwarring is ontstaan, meestal heb je het idd over een andere V-vorm maar nu weet je wat ik bedoel...

Hey black rush,bullshit?
Luister ik zie dat je pas 19 bent en nu al alwetend gefeliciteerd!
Maar ik ben 49 train al meer dan 30 jaar ik was al groot dat jij nog jaren in je vader's plasser te gaan had, toch?
Ik heb jaren lang mensen met een van nature slanke middel zich onherstelbaar zien verminken door te veel schuine buikspieren te trainen

de obliquus ext. is een spier die heel direct betrokken is bij rotatie van de torso. In principe train je em dus met alles waar mee je dit doet. (bijv golfen met een club van 20 kg :D)

Paul Check schrijft uitstekende artikelen, k zou ze zeker eens doorlezen, al komt er soms wat wetenschappelijke mumbo-jumbo aan te pas :P

Op die manier maak je ze sterk, als je ze wilt zien, zal je aan je BF moeten werken!

Tja, als je persee grote schuine buiksprieren wil hebben moet je wel bedenken dat je dan altijd gortdroog om je middel moet blijven want met 1 of 2 cm vet op die spier heb je opeens een zwemband dat wil je niet geloven

Hey black rush,bullshit?
Luister ik zie dat je pas 19 bent en nu al alwetend gefeliciteerd!
Maar ik ben 49 train al meer dan 30 jaar ik was al groot dat jij nog jaren in je vader's plasser te gaan had, toch?
Ik heb jaren lang mensen met een van nature slanke middel zich onherstelbaar zien verminken door te veel schuine buikspieren te trainen

In je eerste quote staat dat je altijd droog moet blijven omdat je anders een zwembad hebt met dikke obliques. Alsof je meteen dikke pens hebt als er spieren onder zitten. Integendeel.

En omdat jij 49 bent ben jíj wel alwetend?

@TS.. bekijk dit filmpje eens voor sterke buikspieren.. de eerste en 2de zijn voor je 'sixpack' de rest voor je schuine.
http://www.dragondoor.com/images/v90.rm

Terug
Naar boven