AndroidHealthClinic

Obliquus externus trainen

"Ik heb jaren lang mensen met een van nature slanke middel zich onherstelbaar zien verminken door te veel schuine buikspieren te trainen"

Lichtelijk overdreven?

Tsja, ik draai ook al een tijdje mee en ken eigenlijk maar heeeeeeel weinig mensen die met een smale taille begonnen en eindigde met een blokkerig middensectie.

Dus eigenlijk vind ik het hele "obliquetrainenmaaktjedik" verhaal niet eens licht overdreven maar zwaar overdreven

Mensen die ik ken die een blokkerige middensectie kregen hadden al een brede taille van zichzelf en dus aanleg.

Vergeet trouwens niet dat je eigenlijk geen buik kan trainen zonder de in- en externe oblique erbij te betrekken (behalve dan mischien TVA training) en dat als je gevoelig ben voor een brede taille die ook zal ontwikkellen met gewone crunches ed.

Verders is de oblique een spier die gewoon weinig groeipotentieel heeft net zoals de rest van de houdingsspieren dus je moet echt aanleg hebben willen ze goed ontwikkelen. En eerlijk gezegt vind ik het cosmetische nadeel van een iets dikkere taille niet opwegen tegen het voordeel die een sterke middensectie oplevert bij andere oefeningen

Imo is rechtstreekse oblique training dus prima en alleen als je aanleg vertoont uitkijken dat ze niet gaan overheersen, maar dat geld voor alle spieren.

Laatst bewerkt:
V - Vorm zuigt, geef mij maar de X vorm :thumb:

Obliques/abdominis gewoon trainen een sterke core is altijd goed!

Voor 3xl , tja als je in Afghanistan woont en al 99 bent
dan zou ik me ook geen zorgen meer maken over een dikkere taile
Maar het is echt zo heb heel veel voorbeelden gezien ook bij jonge meisjes die zich gek hadden laten maken

@johncs
Wat een ontzettende onzin, een sterke middensectie werkt altijd in je voordeel. En heel veel mensen zouden je geheim wel willen weten. Dikke taille krijgen van veel schuine buikspieren trainen, en dan bij jonge meisjes? hahaha.
Ik ben blij dat ik na te lang alleen maar geisoleerd getrained te hebben, dus ook buik zo, gewezen werd op het belang van compound oefeningen. Zoals dus ook de squad, pas toen begon ik eindelijk een mooie strakke en dus ook slanke taille te ontwikkelen.
Kan best zijn dat een enkeling aanleg heeft voor dikke 'houding/ondersteuningsspieren', maar dat lijkt mij geen enkele reden om maar in het algemeen het trainen van die spieren te ontraden.
Pff :mad: wordt ik ervan, net als dat eeuwige verhaaltje "Vrouwen moeten niet te zwaar trainen, dan worden ze maar breed." Haha, alsof je perongeluk zo gespierd wordt.

Ach nee he, weer een 'deskundige"

XD hehe :roflol: hebben die lui getraind? dat zijn toch ecto's standaard
escuses voor mn k*t opmerking :D

het is geen k*topmerking, het is gewoon een domme opmerking :)

het is een mooie fysiek, met die fysiek regelt hij vast een hoop vrouwen..

niet iedereen heeft ambitie om gigantisch te worden, niet iedereen voelt zich niet goed als hij niet groot genoeg is..

ik wil overigens wel huge worden, niet dat je denkt dat ik ook een CK model wil zijn..

maar je moet inzien dat niet iedereen de ambitie heeft om gruwelijk groot te worden..

Maar het is echt zo heb heel veel voorbeelden gezien ook bij jonge meisjes die zich gek hadden laten maken

Tsja, jij bent 49 en traint al meer dan 30 jaar, ik ben 48 en train 29jaar. Wat dat aangaat onlopen we elkaar niet zo veel.

Jij zegt dat je heel veel voorbeelden gezien heb, ik zeg dat dat ik maar heel weinig mensen meegemaakt die er last van hadden.

Waarschijnlijk zijn er in jouw omgeving meer mensen met aanleg dan in de mijne of vind jij eerder iets "te" ontwikkeld als ik.

Een oefening die bij mij erg goed werkt gaat als volgt:

Ga op je zij liggen, ondersteun jezelf op je elleboog en breng je heup de lucht in. Je beide voeten liggen dwars op de grond. Genoeg variaties te bedenken hier, maar iig een uitstekende oefening voor de obliques. Ik heb helaas geen plaatje kunnen vinden... :rolleyes:

Jaap

• Topic Starter Topic Starter
he bedankt jaap!
ik zal hem gebruiken!:D

En een oefening die je met enige fantasie ook goed als adductor/abductor oefening voor de benen kan gebruiken

3Xl, ja voor mij ben je echt een supermoderator!
Gezien je wijze reactie
Ik denk dat ik 't een beetje verkeerd vertel, in mijn verhaal is essentie dat je droog moet blijven
Jullie trainen allemaal
Ik heb 't ook over mensen die heel veel schuine buikspieren hebben getraint en dan stoppen of minder gaan trainen
Van de 100 mensen die beginnen met bodybuilding en die roepen dat dit hun levenswijze zal zijn
Hoe veel blijven daar dan van over na 5 jaar ?
En daar heb ik het over
Ik blijf doortrainen
Maar anderen?

Van de 100 mensen die beginnen met bodybuilding en die roepen dat dit hun levenswijze zal zijn
Hoe veel blijven daar dan van over na 5 jaar?

Ik hou voor mezelf de 50% regel aan

Van de 10 mensen die (meestal voor de zomer) met goede moed beginnen haakt 50% binnen 6 maanden af.

Van de 5 mensen die overlijven haakt 50% binnen een 1 jaar af.

Van de 2-3 mensen die overblijven haakt 50% binnen 5jaar af

Rest 1-2 mensen.

ik ben benieuwd of die mensen die op dat model lopen te zeiken ook zo'n foto kunnen plaatsen:D

Ik loop er niet op te zijken, maar kan wel zo'n foto plaatsen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en nog 1

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven