Fitness Seller

oestrogeen

doc gebruikt het als behandeling:D

Een arts die soja voorschrijft? Denk het niet. Een arts mag niet eens een produkt voorschrijven waarvan geen/nauwelijks een bewezen werking is aangetoond zolang hij iets mag voorschrijven wat wel een bewezen werking heeft.

Indien soja een receptorblokker was zou het lichaam het signaal krijgen dat er te weinig oestrogeen was. Als gevolg daarvan stijgen eerst FSH en LH levels, en vervolgens testosteron levels.

Aangezien testosteron + oestrogeen levels niet/nauwelijks veranderen...

Daarbij komt het gegeven dat soja geen invloed heeft op borstkanker. Dit in tegenstelling tot farmaceutische receptorblokkers.

• Topic Starter Topic Starter
Het lijkt erop dat nolvadex in ieder geval in een groot deel van de gevallen dan ook een positief effect laat zien:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/invloed-anti-es-anti-as-op-axis-45756/

heb die onderzoeken gelezen en het klinkt inderdaad de moeite waard :)

ik hoop maar dat ik ze op recept kan krijgen anders gaat het me nog aardig wat centen kosten als ik ze al in huis kan krijgen

mijn vraag is wel alsik da stop met novadex keert de gyno dan ook langzaam terug?

Je zou anders eens pompoenpitolie(caps) kunnen gebruiken.
Kan misschien helpen...

Indien soja een receptorblokker was zou het lichaam het signaal krijgen dat er te weinig oestrogeen was. Als gevolg daarvan stijgen eerst FSH en LH levels, en vervolgens testosteron levels.
soja is geen receptorblokker

doc "schijft het niet voor" maar raad het aan, is iets anders

Een arts die soja voorschrijft? Denk het niet. Een arts mag niet eens een produkt voorschrijven waarvan geen/nauwelijks een bewezen werking is aangetoond zolang hij iets mag voorschrijven wat wel een bewezen werking heeft.

Das niet waar. Vroeger bij een dermatoloog geweest en die schreef een schuimzeep voor(geen zelfzorg, je hebt er ook geen recept voor nodig).
Homeopaat heeft nog shampoo voorgeschreven met essentieele olieen.
Het is ook voorschrijven maar het is meer aanraden.
Want hij schrijft het ook op hetzelfde briefje.

het wordt wel verwarrend zeg zo met al deze oestrogeen topics, ook naar aanleiding van mijn eigen topic over anti-oestrogenen

kan iemand mij vriendelijk edoch duidelijk uitleggen hoe het hele testosteron systeem en conversie van en naar wat werkt, ofwel in eigen woorden of ander referentiemateriaal?

bij voorbaat dank

bij reeds bestaande gyno (langer dan 1 jaar) zal nolva vrij weinig uithalen... maar je kunt het altijd proberen. bij mij heeft het geholpen toen ik het ook al 2 maanden had. het was erg weinig en was nog opkomende gyno... maar het was daarna wel minder geworden en zelfs weg getrokken na 1 maand.... (2 weken nolva 10mg p.d.)

heb die onderzoeken gelezen en het klinkt inderdaad de moeite waard :)

ik hoop maar dat ik ze op recept kan krijgen anders gaat het me nog aardig wat centen kosten als ik ze al in huis kan krijgen

mijn vraag is wel alsik da stop met novadex keert de gyno dan ook langzaam terug?

Helaas. Geen idee...

soja is geen receptorblokker

doc "schijft het niet voor" maar raad het aan, is iets anders

Grappig, aangezien je eerder dit postte:

zal het proberen uit te leggen

je hebt oestrogeen recepteren
normaal worden die bezet door 10 "oestrogenen"
nu bevat soja fyto oestrogenen, die half zo krachtig zijn
dus door soja binden zich er minder krachtige varianten aan de recepteren

voila, minder oestrogeen:D

Das niet waar. Vroeger bij een dermatoloog geweest en die schreef een schuimzeep voor(geen zelfzorg, je hebt er ook geen recept voor nodig).
Homeopaat heeft nog shampoo voorgeschreven met essentieele olieen.
Het is ook voorschrijven maar het is meer aanraden.
Want hij schrijft het ook op hetzelfde briefje.

Weet niet waar je het over hebt, maar volgens mij begrijp je niet wat ik zeg!
Wat denk je dat ik met mijn tekst bedoel?

het wordt wel verwarrend zeg zo met al deze oestrogeen topics, ook naar aanleiding van mijn eigen topic over anti-oestrogenen

kan iemand mij vriendelijk edoch duidelijk uitleggen hoe het hele testosteron systeem en conversie van en naar wat werkt, ofwel in eigen woorden of ander referentiemateriaal?

bij voorbaat dank

Even heel eenvoudig. Zal er geen klieren en moeilijke termen bijhalen:

1)Je lichaam geeft FSH/LH af.
2)Als gevolg hiervan krijg je testosteron afgifte.
3)Bij verhoging van testosteronafgifte, krijg je ook verhoogde oestrogeenafgifte (omzetting testosteron naar oestrogeen).
4)Zodra je oestrogeengehalte volgens je lichaam te hoog is (Dit gebeurt zodra de receptoren voor oestrogeen overbezet zijn), wordt er een signaal afgegeven om minder FSH/LH aan te maken.
Andersom maakt je lichaam meer FSH/LH aan zodra je receptoren het idee hebben dat er te weinig oestrogeen in het lichaam zit.

A)Anti-aromatase (arimidex/femara)
Zorgt ervoor minder testosteron naar oestrogeen wordt omgezet. Gevolg is dat je lichaam minder oestrogeen bevat --> meer FSH/LH --> meer testosteron.

B)Receptorblokker (nolvadex/clomid/raloxifen)
Een receptorblokker gaat op de receptor voor oestrogeen zitten. Hierdoor "denkt" het lichaam dat er minder oestrogeen is --> meer FSH/LH --> meer testosteron.

Zoals je ziet vindt er in beide gevallen een verandering plaats in hormonale waarden.
Indien er geen verandering optreedt in hormonale waarden (zoals bij soja), is een stof geen anti-aromatase/receptorblokker.

wat ik hier boven ook gelezen heb is dat raloxifen sterker schijnt te werken tegen gyno dan nolvadex...

maar ook werd er gezegd dat nolvadex kan helpen tegen puffy niplles.

helpt raloxifen hier ook tegen?

ik heb gezegt dat fyto oestrogenen zich binden met de oestrogeen receptoren, zo heb je ook de gezondheidsvoordelen van soja
fyto oestrogenen hebben min of meer dezelfde werking als oestrogeen, dus denkt je lichaam niet dat er minder oestrogeen is
zo dacht ik toch dat het werkte, maar klopt het dan niet dat de gezondheidsvoordelen van fyto oestrogenen komen doordat deze zich binden met die receptoren

ik heb gezegt dat fyto oestrogenen zich binden met de oestrogeen receptoren, zo heb je ook de gezondheidsvoordelen van soja

Het is helaas nog niet bewezen waar de "gezondheidsvoordelen" (indien die er al zijn, er zijn wat losse variabelen, maar over een netto positief effect is nog te weinig bekend). door veroorzaakt worden. Meestal worden de fyto oestrogenen daarvoor aangewezen, maar dit is nog niet bewezen, en het is net zo waarschijnlijk dat soja als geheel ervoor verantwoordelijk is.

fyto oestrogenen hebben min of meer dezelfde werking als oestrogeen, dus denkt je lichaam niet dat er minder oestrogeen is
zo dacht ik toch dat het werkte, maar klopt het dan niet dat de gezondheidsvoordelen van fyto oestrogenen komen doordat deze zich binden met die receptoren

De axis van je lichaam reageert niet (meerderheid van de studies) tot nauwelijks op fyto oestrogenen. In die zin hebben fyto oestrogenen dus niks met oestrogenen te maken.
Gegeven de huidige bewijzen dat borstkanker ook niet reageert op soja is het niet waarschijnlijk dat soja zelfs maar een indirect werking zou kunnen hebben op de receptoren of de omzetting van en naar oestrogenen voor wat betreft de axis.

ok bedankt! dit zal ik eens aan mn doc voorleggen

In-vitro studies laten zien dat soja misschien aan oestrogeen-receptoren bindt.

Probleem hiermee is dat het vertaald moet worden naar het menselijk lichaam waar weer andere variabelen actief kunnen zijn die het netto effect veranderen.

Indien soja een gezonheidseffect zou laten zien wat gerelateerd is aan eventuele oestrogeen-gerelateerde mechanismen, zou je minstens 1 van de volgende gevolgen moeten kunnen zien:
-Verandering in endogene hormoonhuishouding --> Randomized studies laten hier geen verandering in zien.
-Een verandering in reactie op oestrogeen door het lichaam, of een verandering in omzetting van/naar oestrogeenvarianten. Ten gevolge hiervan zou je een verlaging of verhoging in het risico op borstkanker kunnen verwachten (aangezien bestaande anti-oestrogenen het risico op borstkanker verminderen) --> Epidemiologisch onderzoek laat zien dat hier geen effect op is.

Thx voor je uitleg man!

Ik lees hier van alles over Tribulus enzo dat dat je testosteron verhoogt, maar stimuleert ten eerste je LH, waardoor testosteron zou stijgen. Of dit wel of niet het geval is.. de recente posts laten zien dat Tribulus wel degelijk een effect als gyno kan hebben, wat laat zien dat het oestrogeen hoger wordt.

Vandaar ook mijn vraag in het andere topic. Ik had namelijk Tribex (zooi die je bij de Tuinen kan halen van American Sports) gebruikt en na vier dagen voelde ik me super, veel zelfvertrouwen en geil als *****. Maar na die dagen stopte het.

Ik zat er dus daarom aan te denken om een oestrogeen blokker/aromatase blokker als DIM of Chrysin te gebruiken zodat ik altijd in die staat kan blijven, voelde namelijk super.

Maar nogmaals bedankt voor de uitleg!

Thx voor je uitleg man!

Ik lees hier van alles over Tribulus enzo dat dat je testosteron verhoogt, maar stimuleert ten eerste je LH, waardoor testosteron zou stijgen. Of dit wel of niet het geval is.. de recente posts laten zien dat Tribulus wel degelijk een effect als gyno kan hebben, wat laat zien dat het oestrogeen hoger wordt.

Vandaar ook mijn vraag in het andere topic. Ik had namelijk Tribex (zooi die je bij de Tuinen kan halen van American Sports) gebruikt en na vier dagen voelde ik me super, veel zelfvertrouwen en geil als *****. Maar na die dagen stopte het.

Ik zat er dus daarom aan te denken om een oestrogeen blokker/aromatase blokker als DIM of Chrysin te gebruiken zodat ik altijd in die staat kan blijven, voelde namelijk super.

Maar nogmaals bedankt voor de uitleg!

denk niet dat het zo werkt.

denk dat als je telkens de dosis met grote hoeveelheden verhoogt je dit gevoel zult blijven houden anders niet.

had ht zelf met kre-alkalyn.....
de eerste keer dat ik het nam begon ik helemaal te spacen.....daarna werd het steeds minder.

hmm das wel ****ed up dan

hoe ik me toen voelde was gewoonweg bizar

normaal ben ik vrij rustig, maar daardoor voelde ik me agressiever en mijn hoofd was helderder als je begrijpt wat ik bedoel, geen negatieve gedachten echt super... maja goed het is het proberen waard denk ik

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven