AndroidHealthClinic

oke nieuw autotopic, hoeveel pk heeft je bak?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zo'n Dodge SRT versie wellicht? :D
 
Daar gaat het mij ook niet om... Meeste amerikaanse auto's hebben 5L V8 waar ze gewoon 200pk uit persen... zuipen dan ook nog eens als een tank

Kijk naar de mustang:


160 kW (218 pk) uit een 5L V8

Wat doet BMW:

170 kW (231 pk) uit een 3L V6

Wowie cubic inchess wowowowowowowowow

Maar het geluid van zo'n V8: GRUWELIJK :D

Dat die auto's zuipen zal ze in Amerika een worst wezen. ze zijn toch niet voor europa gemaakt?
Hun regel is gewoon, wil je veel pk's zul je als eerst een grote motor moeten hebben. Dat niet alle auto's daar 400+ pk hebben maakt toch niet uit. een reden waarom hun een kleinere motor erin zouden zetten?
 
Dat die auto's zuipen zal ze in Amerika een worst wezen. ze zijn toch niet voor europa gemaakt?
Hun regel is gewoon, wil je veel pk's zul je als eerst een grote motor moeten hebben. Dat niet alle auto's daar 400+ pk hebben maakt toch niet uit. een reden waarom hun een kleinere motor erin zouden zetten?

Wtf bedoel je hiermee?
Regel..? Lui hebben geen techniek, mijn bedoeling met die vergelijking was dat Duitse techniek 100 x zo goed is... Wil je échte power en niet van die krukas gemeten rotzooi dan moet je duitse auto's nemen... En als je geowon dragrace auto's (met de bijbehorende wegligging) wilt hebben moet je voor amerikaanse autotjes gaan.

Viper SRT is een supercar, dan moet je die ook met een duitse supercar gaan vergelijken.

Viper SRT 500pk uit een 8 liter v10

BMW M5 507 pk uit een 5 liter v10
 
Geen idee... weet alleen dat t een bmw 328i is (auto van m'n ouders of course:D)

193pk 8,0sec 0-100 mits het een automaat is. Mijn oom heeft er een. Schakel is iets sneller in de sprint volgens fabrieksgegevens, maar heb nu ff geen zin om op te zoeken hoe snel dat is. :)
 
Wtf bedoel je hiermee?
Regel..? Lui hebben geen techniek, mijn bedoeling met die vergelijking was dat Duitse techniek 100 x zo goed is... Wil je échte power en niet van die krukas gemeten rotzooi dan moet je duitse auto's nemen... En als je geowon dragrace auto's (met de bijbehorende wegligging) wilt hebben moet je voor amerikaanse autotjes gaan.

Viper SRT is een supercar, dan moet je die ook met een duitse supercar gaan vergelijken.

Viper SRT 500pk uit een 8 liter v10

BMW M5 507 pk uit een 5 liter v10


Idd, de nieuwe M5 heeft meer dan 100 pk per liter, maar geef nog eens wat voorbeelden van europese autos die dat hebben?
Maar ik heb het idee dat je de amerikaanse techniek onderschat.Er zijn straatvipers met 1000+ pk.
De reden dat ze niet tot het uiterste gaan met die motoren is omdat ze toch al vermogen zat hebben, juist door hun grote cylinderinhoud.

Oja wat is sneller op het circuit denk je, een corvette z06 of een bmw m5?
 
Idd, de nieuwe M5 heeft meer dan 100 pk per liter, maar geef nog eens wat voorbeelden van europese autos die dat hebben?
Maar ik heb het idee dat je de amerikaanse techniek onderschat.Er zijn straatvipers met 1000+ pk.
De reden dat ze niet tot het uiterste gaan met die motoren is omdat ze toch al vermogen zat hebben, juist door hun grote cylinderinhoud.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik doel ook meer op de normalere auto's... Niet op de supercars! Daarom gaf ik dat voorbeeld ook met die super BMW's.

Bijvoorbeeld de Nissan Skyline is ook heel makkelijk tot 700+ en zelfs tot 1000+ te tunen, maar dat zjin ook weer bijzondere auto's.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar ik doel ook meer op de normalere auto's... Niet op de supercars! Daarom gaf ik dat voorbeeld ook met die super BMW's.

Bijvoorbeeld de Nissan Skyline is ook heel makkelijk tot 700+ en zelfs tot 1000+ te tunen, maar dat zjin ook weer bijzondere auto's.

Oke, dan ben ik het met je eens ;)
 
Denk dat ik het toch wil met m'n vorige auto.
Mazda mx3 met een 2.5L motor uit japan.
Standaart 200pk Getuned tot 220.
Later Nos in gekomen max ±300pk (op heel weinig kilos)
0-100 in 5 sec ofzo
De reden dat ik hem verkocht heb was omdat hij voorwielaandrijving had en ik graag een achterwielaangedreven auto wil. Ben nu aan het sparen voor een m3

Even testen op het circuit
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het nieuwe japanse hartje!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
@ Dimi P

coole Mazda

trouwens die velgen gaan er uitstekend onder vind ik
 
193pk 8,0sec 0-100 mits het een automaat is. Mijn oom heeft er een. Schakel is iets sneller in de sprint volgens fabrieksgegevens, maar heb nu ff geen zin om op te zoeken hoe snel dat is. :)

er staat i achter dus ja het is automaat ;)
 
er staat i achter dus ja het is automaat ;)

I staat voor Injection

En Amerikaanse auto's kunnen alleen hard rechtdoor, zodra ze een bocht moeten maken kan je beter uitstappen en em de hoek om duwen
 
I staat voor Injection

En Amerikaanse auto's kunnen alleen hard rechtdoor, zodra ze een bocht moeten maken kan je beter uitstappen en em de hoek om duwen

Juist :D
 
Laatst bewerkt:
honda civic 1300cc 16v benzine, 93
doet de 0-100 in 12 sec. (met 4 personen;)), 75 pk voor een een kleine 1150kg (dacht ik:p)...

rijdt maar 155:(, maar is best leuk voor de kleinere baantjes:D:D:D;)

EDIT: Alles is zelf gezien/getimed, heb het boekje nog niet opengedaan:p
 
Auto van me pa dan maar, ik heb alleen een motor.

Subaru Impreza GTT 2,5 liter boxer motor met turbo. 340 pk / 450 nm
 
Auto van me pa dan maar, ik heb alleen een motor.

Subaru Impreza GTT 2,5 liter boxer motor met turbo. 340 pk / 450 nm

zozo, wat heeft hij eraan gedaan om op 340 pk uit te komen?
 
TD05 turbo, 550cc injectoren, benzinepomp, ecutek, FMIC, 3" inch invidia uitlaat enz.
 
Back
Naar boven