Pieter post
Cool Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 70kg
Ben sinds zo'n 9 maanden aan het trainen, 3x in de week KT (voornamelijk grote spiergroepen), gevolgd door half uurtje cardio.
Nu is alles aan het groeien, maar omdat ik vroeger veel ben afgevallen heb ik enorm dunne onderarmen...heb sowieso dunne polsjes...
Nu wilde ik dus wat oefeningen gaan doen, wil mijn onderarmen eigenlijk met de zomer (ruim 3 maanden) toch in ieder geval 'normaal' hebben want nu zijn ze echt super smal...
Nu zat ik te denken aan volgende oefeningen met dumbbells:
- Wrist curl (binnenkant onderarmen)
- Reverse wrist curl (buitenkant onderarmen)
Per arm 2 x 3 sets van beide oefeningen, 4x per week
Doel is dus massa te kweken, maar tot mijn verbazing zie ik op instructiefilmpjes dat die bodybuilders aanraden om sets van 20 tot 25 reps te doen, terwijl iedereen altijd zegt dat je voor massa 8 tot 12 reps moet doen...
Mijn vragen:
1- Hoeveel reps?
2- Denken jullie dat ik met deze twee oefeningen en deze frequentie snel zichtbaar resultaat kan boeken?
Nu is alles aan het groeien, maar omdat ik vroeger veel ben afgevallen heb ik enorm dunne onderarmen...heb sowieso dunne polsjes...
Nu wilde ik dus wat oefeningen gaan doen, wil mijn onderarmen eigenlijk met de zomer (ruim 3 maanden) toch in ieder geval 'normaal' hebben want nu zijn ze echt super smal...
Nu zat ik te denken aan volgende oefeningen met dumbbells:
- Wrist curl (binnenkant onderarmen)
- Reverse wrist curl (buitenkant onderarmen)
Per arm 2 x 3 sets van beide oefeningen, 4x per week
Doel is dus massa te kweken, maar tot mijn verbazing zie ik op instructiefilmpjes dat die bodybuilders aanraden om sets van 20 tot 25 reps te doen, terwijl iedereen altijd zegt dat je voor massa 8 tot 12 reps moet doen...
Mijn vragen:
1- Hoeveel reps?
2- Denken jullie dat ik met deze twee oefeningen en deze frequentie snel zichtbaar resultaat kan boeken?

ik merk best wel vooruitgang met 1x per week enzo. En zoals anderen al zeiden, tijdens andere oefeningen gebruik je je onderarmen constant
) wel aan te bevelen voor je onderarmen.