Fitness Seller

Onderarm trainen

Vroeger was er altijd een stok met een touw in mijn sportschool. De truuk was dan om een gewicht aan dat touw te hangen en vervolgens met een ''oprol'' beweging het gewicht op te rollen op het hout.

Dat was een super oefening voor de onderarmen alleen heb ik het daarna helaas nooit meer gezien ergens. :(

-Leon

Heel makkelijk zelf te maken. Wel handig om dan een bankje/tafeltje te hebben om op te staan. Je moet het gewicht niet alleen oprollen maar ook op hetzelfde tempo weer af laten rollen. Verzuurd inderdaad lekker :)

Vroeger was er altijd een stok met een touw in mijn sportschool. De truuk was dan om een gewicht aan dat touw te hangen en vervolgens met een ''oprol'' beweging het gewicht op te rollen op het hout.

Dat was een super oefening voor de onderarmen alleen heb ik het daarna helaas nooit meer gezien ergens. :(

-Leon

Ligt bij ons in de gym ook :)

Ik heb het hier zelf ook gemaakt trouwens, is relatief simpel... Ik had een bezemsteel genomen, die wat kleiner gemaakt, een gaatje erin, daar een touw door met een haak onderaan, daar hang je dan een gewicht aan en klaar.

Ligt bij ons in de gym ook :)

Ik heb het hier zelf ook gemaakt trouwens, is relatief simpel... Ik had een bezemsteel genomen, die wat kleiner gemaakt, een gaatje erin, daar een touw door met een haak onderaan, daar hang je dan een gewicht aan en klaar.
Offtopic.. maar wat ik me al een tijdje afvraag, die quote over Arnold in je signature, die was toch niet serieus bedoeld van die persoon... of wel? :rolleyes:

ja joh ik zou ze om de 2 uur trainen

ik heb een tijdje 2x per week 4 setjes reverse curls gedaan voor onderarmen, niets anders. Onderhand zijn onderarmen 34 cm.

Ik zou zeker de reverse curls doen. Zelf doe ik ze met kabel en stang.
imo de beste oefening voor je onderarmen

• Topic Starter Topic Starter
Deze oefening doelen jullie dus op:

http://www.youtube.com/watch?v=7pVt5lGKj8s

Oh, en nog een vraagje... Het gaat er bij mij puur om dat mijn onderarmen groter worden, want ze zijn nu echt ongelofelijk smal... Maar, op allle instructievideo's die ik op internet vind, zeggen ze dat ik zo'n 20 reps moet doen, terwijl de regel is dat je voor massa zo'n 8 tot 12 reps moet doen...

Wat is het verstandigst? 20 reps zoals ze zeggen op de filmpjes, of toch maar 10-12 reps met een hoger gewicht?

• Topic Starter Topic Starter
Ik doel op de dumbbell curl, niet de barbell;)

-Leon

Hebben we bij mijn gym ook nog steeds en ik weet nog de eerste keer dat ik hem deed, damn wat brand dat al na twee keer oprollen. Ik doe hem nog steeds in combinatie met de reverse barbell curl.

Sinds wanneer is dat een mythe? De spieren van je biceps zijn qua bloedlichaampjes ook anders opgebouwd dan je triceps. De biceps is er opgebouwd om een "taak" vaker uit te voeren. Buikspieren gebruik je in het dagelijks leven ook heel veel, deze herstellen dus sneller en zijn dus ook meerder keren per week te trainen zonder afbraak. Dit geld ook voor je onderarmen. Deze kun je rustig 2x in de week trainen.

Een wondje in je mond geneest toch ook veel sneller dan een wond op andere plaatsen. Je mond heeft een hoge prioriteit om goed te functioneren. Waarom zou dat bij spieren dan niet het geval zijn.

+1 tbh

Het herstel van een wond is anders dan het herstel van lichamelijke oefeningen.

En spieren zijn niet opgebouwd uit bloedlichaampjes.

Deze oefening doelen jullie dus op:

http://www.youtube.com/watch?v=7pVt5lGKj8s

Oh, en nog een vraagje... Het gaat er bij mij puur om dat mijn onderarmen groter worden, want ze zijn nu echt ongelofelijk smal... Maar, op allle instructievideo's die ik op internet vind, zeggen ze dat ik zo'n 20 reps moet doen, terwijl de regel is dat je voor massa zo'n 8 tot 12 reps moet doen...

Wat is het verstandigst? 20 reps zoals ze zeggen op de filmpjes, of toch maar 10-12 reps met een hoger gewicht?

Al je echt dunne onderarmen hebt zou ik me niet teveel concentreren op wristcurl variaties. Ik heb flinke onderarmen en ik ik gebruik nooit straps en ik heb zo n vermoeden dat zware hammercurls en pinwheelcurls ook wel bij hebben gedragen aan m'n onderarmen.

-Leon

Waarschijnlijk losgevlogen en headshot gemaakt, haha.

Als je alle grote spiergroepen vooral hebt getraind neem ik aan dat je ook deadlift?
Met deadliften train je ook goed je onderarmen.
Deadlift je nog niet, doe hem dan wel!:P

Anders hammer curls en reverse curls 1 keer p/w in je schema verwerken.

Terug
Naar boven