Fitness Seller

Onderbuik Vetverlies?

DND

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
93kg
Vetpercentage
16%
Heeyy,

Ik ben nieuw op dit forum kijk wel al een tijdje rond maar toch maar is een account gemaakt. ik ben inmiddels 22 jaar en ben nu ongv. 8 maanden bezig met trainen. ik merk zeer groot verschil in me armen, schouders, rug, etc etc. Echter blijft zowel me buik redelijk dik. ik denk dat ik toch wel in de buurt kwam van 20% VP als het niet meer is. ik hoop dus dat iemand mij hiermee kan helpen.

PS; wellicht moet ik erbij vermelden dat ik 2 jaar geleden 140 KG woog, ben toen naar de 79 gegaan en weeg momenteel 100 KG.

Voor me buik doe ik;

~ elke dag 100 situps als ik wakker word en 100 als ik ga slapen (30x30x40)
~ 3 keer per week oefeningen @ sportschool (ik weet niet hoe 't apparatuur heet maar zal proberen uit te leggen; maak gebruik van een apparaat waar je moet zitten en gewicht naar beneden trekken terwijl je benen omhoog komen en je je buikspieren dus redelijk goed voelt. Daarnaast doe ik ook op de sportschool rond de ~100 situps)

Voeding;
Sochtends 4 boterhammen ham of kaas, soms hagelslag
Smiddags 4 boterhammen kipkerry/kipsate salade of ham/kaas.
Avond Maaltijd meestal een bord groentes
Tussendoor; Bananen

Dit is hoe me buik er uit ziet.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zijn er enige tips waardoor ik sneller van me vet af kan komen op me buik?
Als ik me buik spieren aanspan dan voel ik ze wel redelijk goed... maar wil toch wel is zichtbaar resultaat....
Ben ik ongeduldig en moet ik verder gaan hoe ik bezig ben?
Of zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Mvg,

Cutschema.. buikspieren gaan zichtbaar worden zodra je vetpercentage laag genoeg is. Kan zoveel oefeningen doen als je wilt voor je buik, maar als je op 20% vet blijft zal je ze nooit gaan zien.

Plaatselijk vet verbranden is pure tijdverspilling en verwaarloosbaar, de tijd dat je spendeert aan het proberen te verbranden van een specifieke plaats kun je veel beter besteden aan cardio. Je moet je BMR + activiteits niveau bereken en daar onder eten, zolang je dit niet doet is het alleen maar gissen wat je doet.

kappen met die 100en situps en weighted sit-ups doen in setjes van 8, veel beter voor massa.

in bananen zitten nog vrij veel kcal hè, weet niet hoeveel je er verorbert op een dag :p

Voor vet verliezen moet je kcal tellen, en zowel de kcal die je verbruikt op een dag als de kcal die je binnenkrijgt op een dag. Vet verliezen is simpelweg zorgen dat je 500kcal minder binnenkrijgt dan je verbruikt.

Lees de sticky's en ebooks van Lyle Mcdonalds (flexibel diëting + rapid fatt loss)

Focus je op andere dingen dan jouw onderbuik vet of dat getal wat de weegschaal aangeeft. Raakt menig mens alleen maar gefrustreerd van. Je lichaam houdt een bepaald soort volgorde in met waar het de energie die het tekort komt, vandaan haalt; dan val je weer wat af op jouw bovenbenen, dan weer wat van jouw heup, dan weer wat van jouw buik, etc.

• Topic Starter Topic Starter
Cutschema.. buikspieren gaan zichtbaar worden zodra je vetpercentage laag genoeg is. Kan zoveel oefeningen doen als je wilt voor je buik, maar als je op 20% vet blijft zal je ze nooit gaan zien.

Ja dat dacht ik ook alleen dacht ik altijd als ik blijf trainen (veel buikspieren trainen) dat ze uiteindelijk toch zichtbaar zouden worden omdat het vet zich dan omzet in spieren... Maar denk dat cutten inderdaad een beter idee is. Bedankt :)

Plaatselijk vet verbranden is pure tijdverspilling en verwaarloosbaar, de tijd dat je spendeert aan het proberen te verbranden van een specifieke plaats kun je veel beter besteden aan cardio. Je moet je BMR + activiteits niveau bereken en daar onder eten, zolang je dit niet doet is het alleen maar gissen wat je doet.

Oké ik denk dat ik gemiddeld rond de ~1200-1500 kcal zit per dag incl drinken. Is het verstandig om alleen water te drinken en de rest te laten vervallen? Of is het slecht om meer als 2 ltr water pd te drinken?

kappen met die 100en situps en weighted sit-ups doen in setjes van 8, veel beter voor massa.

in bananen zitten nog vrij veel kcal hè, weet niet hoeveel je er verorbert op een dag :p

Voor vet verliezen moet je kcal tellen, en zowel de kcal die je verbruikt op een dag als de kcal die je binnenkrijgt op een dag. Vet verliezen is simpelweg zorgen dat je 500kcal minder binnenkrijgt dan je verbruikt.

Ik eet gemiddeld 1 tot 2 bananen op een dag. Zoals boven aangegeven ~1200-1500 kcal op een dag denk ik. Dus dat wil zeggen dat ik voor ~2000 kcal moet trainen? Meestal als ik cardio doe verbrand ik ~200 kcal per 20 minuten dus zou ik 3.3 uur cardio moeten doen om hierop bij te lopen. Klopt dat? Volgens mij is dat vrij hoog...

Maar ik heb momenteel (vanaf maandag) 3 weken vakantie en wil heel me vakantie gebruiken om zoveel mogelijk vetverlies te ontwikkelen in me buik. Dus als 3.3 uur nodig is per dag, dan is dat wat ik zal doen. Maar zou graag horen of dit inderdaad correct is.

Lees de sticky's en ebooks van Lyle Mcdonalds (flexibel diëting + rapid fatt loss)

Focus je op andere dingen dan jouw onderbuik vet of dat getal wat de weegschaal aangeeft. Raakt menig mens alleen maar gefrustreerd van. Je lichaam houdt een bepaald soort volgorde in met waar het de energie die het tekort komt, vandaan haalt; dan val je weer wat af op jouw bovenbenen, dan weer wat van jouw heup, dan weer wat van jouw buik, etc.

Persoonlijk raak ik niet gefrustreerd van het feit dat me buik dikker is dan de rest. Echter valt het andere mensen op dat tijdens het trainen me armen etc. wel gespierder begint te worden maar me buik niet, daarom ben ik nu opzoek naar de beste mogelijkheid om dit te herstellen.

Mijn BMR komt uit op de 2221 kcal.
Echter zit ik denk ik toch rond de 1500. Om af te vallen rondom de buik is dat toch juist beter? Minder kcal, meer cardio?

Is niet slim, je BMR is wat je lichaam verbrand in rust toestand aka wanneer je zou opstaan en gewoon op bed zou blijven liggen de hele dag. Jij eet 700kcal onder dat, jij moet minimum 2500kcal eten man.

• Topic Starter Topic Starter
Is niet slim, je BMR is wat je lichaam verbrand in rust toestand aka wanneer je zou opstaan en gewoon op bed zou blijven liggen de hele dag. Jij eet 700kcal onder dat, jij moet minimum 2500kcal eten man.

Oke, maar op moment dat ik er 700 onder zit val je dan niet sneller af dan op moment dat ik 2500kcal zou eten? Na berekeningen zat ik eerst rond de 2100-2200 kcal per dag en trainde ik 3-4 keer in de week, echter ben ik toen in 2-3 weken tijd 7 kilo aangekomen. Ook wat spiermassa maar ook ben ik dikker geworden in me buik, dus ik snap er niks meer van... Sorry misschien kom ik beetje dom over maar heb er niet zo heel veel verstand van, ik ben vroeger altijd heel dik geweest (140kg) en mijn droom is altijd geweest om af te vallen en fit te worden dus ik doe me best maar ik kom er alleen niet uit :(

Ja dat dacht ik ook alleen dacht ik altijd als ik blijf trainen (veel buikspieren trainen) dat ze uiteindelijk toch zichtbaar zouden worden omdat het vet zich dan omzet in spieren... Maar denk dat cutten inderdaad een beter idee is. Bedankt :)

Niet mogelijk.

Je moet gewoon eerlijk tegen jezelf zijn wat je allemaal wel niet eet en drinkt. Frisdrank bevat bv veel kcal.

Ik zie het niet gebeuren dat je 7 kilo aankomt op een cutschema als je geen kcaloverschot hebt

Je kan niet aankomen als je onder je onderhoud (en zeker onder je bmr) eet. Dan is dus of je onderhoud verkeerd berekent, of je bent niet eerlijk in wat je allemaal eet, of je hebt een dikke rebound omdat je water vasthoud door de extra koolhydraten. 7 kilo is dan wel heeel erg veel..
Als je zo weinig blijft eten vertraagd je metabolisme op den duur, dit duurt wel even maar als je zo lang zo weinig eet gebeurd het wel. Je bent nu aan het crashen.
bouw langzaam het aantal kcal op, 150 per week extra ongeveer. Ja je gaat eerst wel een deel water vasthouden en dus wat aankomen maar je gaat ook vanzelf op een gezonde manier afvallen.

ja ik weet het heb wel eens tegenover mensen gezeten en die kraamde echt zo veel onzin uit
over fitness en die uitspraak kwam er ook tussendoor.. ik stond op het punt ze terecht te wijzen maar
ze waren helaas al vetrokken.

vet omzetten in spier is hetzelfde als van lood goud maken.. en ik denk dat de eerste persoon nog gebroen
moet worden die vet overal op zijn lichaam heeft en zichtbare buikspieren heeft.. ze zullen vast wel rondlopen
maar dan ben je een genetisch mirakel..

Oke, maar op moment dat ik er 700 onder zit val je dan niet sneller af dan op moment dat ik 2500kcal zou eten? Na berekeningen zat ik eerst rond de 2100-2200 kcal per dag en trainde ik 3-4 keer in de week, echter ben ik toen in 2-3 weken tijd 7 kilo aangekomen.

Je lichaam werkt wel wat ingewikkelder dan dat. Zie het als een auto die altijd efficient met de benzine om probeert te gaan. Weinig bezine tanken (te weinig eten) en de auto gaat automatisch minder hard draaien (stofwisseling omlaag) of misschien zelfs een cilinder minder gebruiken (verlies spiermassa). De kunst is juist dat je je lichaam het idee geeft dat er eten genoeg is, maar dat het ondertussen wel wat vet moet verbranden om aan de energiebehoefte te voldoen.

Dat is een kwestie van je inname nauwkeurig balanceren. Te weinig eten en je verbrandt het vet niet, teveel eten en je krijgt er juist weer vet bij. Daarom die tools om je behoefte te berekenen. Je kunt tot 500 cal onder je dagelijkse behoefte gaan zitten zonder dat je lichaam in de "spaarstand" gaat. Cutten is hoofdzakelijk rekenen en bijhouden.

mijn droom is altijd geweest om af te vallen en fit te worden dus ik doe me best maar ik kom er alleen niet uit :(

Als het daadwerkelijk je droom is dan zul je er niet voor terugdeinzen om het nodige hierover te lezen en jezelf expert te maken op dit gebied. Lees boeken als Burn the Fat, Feed the Muscle van Tom Venuto en je bent als een stuk beter voorbereid voor deze mooi reis :)

Volgens mij eet je veel meer kcal dan dat jij denkt!
8 boterhammen?! Dit tikt al behoorlijk aan, dan het beleg nog! Met boter?
Avond eten? Hoeveel schep je op? Hoeveel vlees neem je?

Terug
Naar boven